Chociaż Donlon celowo wypowiadała się niejasno na temat jakichkolwiek nadchodzących gier sąsiadujących z Valorantem, które są w tej chwili w fazie tworzenia, była nieco bardziej szczera w sprawie aktualizacji Unreal Engine 5 Valorant, przyznając, iż ograniczenia w Unreal Engine 4.27 – obecnych podstawach Valorant – były tym, co skłoniło do przejścia na UE5 w pierwsze miejsce. Jednak przejście na Unreal Engine 5 nie zmieni natychmiast działania, sposobu działania i wyglądu gry.
Nie jest jasne, nad czym dokładnie pracuje zespół programistów Valorant, ale jego spin-offy League of Legends, takie jak Legends of Runeterra i League of Legends: Wild Rift, zostały ogólnie dość dobrze przyjęte, choćby przez tych, którzy nie byli jeszcze graczami LoL. jeżeli chodzi o aktualizację Valorant do Unreal Engine 5, Donlon powiedział to:
To uaktualnienie nie zmieni znacząco wyglądu i działania Valorant, przynajmniej nie od razu, ale oto, co mogę powiedzieć… w Riot jest wielu programistów, którzy są niesamowicie wdzięczni za to, dla czego Unreal pozwolił nam zrobić graczy, a w Riot jest wielu programistów, którzy są bardzo podekscytowani tym, co UE5 może dla nas zrobić w przyszłości.
Poświęciła również czas, aby szczególnie podkreślić fakt, iż Valorant będzie przez cały czas traktował priorytetowo doświadczenia gracza, szczególnie jeżeli chodzi o możliwość uruchomienia gry na sprzęcie z niższej półki. Często, gdy gry i programiści przechodzą na nowy silnik gier, taki jak Unreal Engine 5, minimalne specyfikacje komputera PC zaczynają rosnąć dość szybko, a wysoka liczba klatek na sekundę jest niezbędna do szybkiej, konkurencyjnej gry, takiej jak Valorant.
Epic Games również na początku tego tygodnia ujawnił niektóre z nowych funkcji, które pojawią się w Unreal Engine 5 wraz z wersją zapoznawczą Unreal Engine 5.5. Największe zmiany sprowadzają się do nowego, dokładniejszego systemu dynamicznego oświetlenia o nazwie MegaLights oraz nowych narzędzi do animacji i renderowania, które powinny zmniejszyć zależność od zewnętrznych programów.