Roblox Wydarzenie Hatch napotyka kontrowersje, wyjeżdża wiele gier

5 dni temu
Zdjęcie: Roblox


Nadchodzące sezonowe wydarzenie Roblox „The Hatch” gwałtownie przeszło z bardzo oczekiwanego do wysoce kontrowersyjnego. W największym święcie społeczności platformy, podobne do klasycznych polowań na jajka, gracze i programistowie wypowiadają się wbrew strukturze wydarzenia, wykonaniu i zacienionych inkluzjach programisty.

Ponieważ wiele uczestniczących gier wycofuje się w ostatnich dniach poprzedzających wydarzenie, właz jest zniszczony z kontrowersjami i rodzi poważne pytania dotyczące przejrzystości programistów, moderacji i etycznego kierunku wydarzeń na żywo, w których dzieci są głównymi graczami.

Kontrowersje dotyczące zdarzenia Hatch: o co w tym wszystkim chodzi?

Obawy związane z wydarzeniem The Hatch, pojawiły się po kilku członkach społeczności, w tym Rocatchers i Greenlegocats123, skrytykowały włączenie programistów wcześniej powiązanych z nieodpowiednimi lub wyzyskującymi projektami gier. Obejmuje to nazwy takie jak TheOfficialteddy i CodeAttribute. Oboje zyskali rozgłos w swoich źle zapoczątkowanych grach Roblox, nie są odpowiednie dla dzieci.

Pomimo młodej bazy graczy platformy, niektóre gry, które rzekomo zawierają nieodpowiednie treści i mechanikę, które argumentują krytycy, nie są odpowiednie dla wieku. Decyzja o włączeniu tych tytułów, a choćby programistów w oficjalnym wydarzeniu wywołała oskarżenia o nieostrożność i słabe kierunek. Chociaż Roblox nie potwierdził jeszcze gier, które będą się zaprezentować w tym wydarzeniu, niektóre spekulują gry takie jak „Hug People Simulator” mogą być jednym z nich.

Ci programiści, znani z drapieżnych zachowań, stanęli w obliczu wcześniejszych zakazów, ale byli w stanie wrócić, a wiele ich starszych gier jest przez cały czas dostępnych do gry. Doprowadziło to do rosnących obaw, iż dzieci mogą zostać wciągnięte w niebezpieczne doświadczenia pod sztandarem świętowania zatwierdzonego przez platformę. Sytuacja eskalowała tyle użytkowników oskarżył Robloxa o wyciszenie krytykinapędza szerszy luz nad moderowaniem treści i nadzorem zdarzeń.

Gry Roblox zaczynają się wycofywać pośród kontrowersji

Kontrowersja ta doprowadziła do oficjalnego wyciągnięcia kilku dużych programistów Robloxa z wydarzenia „The Hatch”. Minitoon, twórca hitu Piggy, publicznie potwierdził, iż odmówili uczestnictwa. Twórcy drzwi również porzucili z tego samego powodu.

Fani spekulują, iż moralnie niewłaściwy kierunek, wraz z niejasną komunikacją i nierealistycznymi terminami, są częścią powodów, dla których wielu programistów wycofuje się z tego wydarzenia.

Według źródeł takich jak RTC na X, kilka innych gier po cichu zrezygnowało z tego wydarzenia, nie składając publicznych oświadczeń. Główne tytuły, które mogły wycofać się z klapy, obejmują grę bez tytułu, lokalizację i presję.

W odpowiedzi niektórzy gracze w społeczności rozpoczęli kampanię bojkotową skierowaną zarówno do wydarzenia, jak i Robloxa. Co ciekawe, ta kontrowersja pojawia się, gdy Roblox osiągnął szczyt wszechczasów u współbieżnych użytkowników, napędzany popularnymi tytułami, takimi jak Grow A Garden. A bojkot może popychać rzeczy w przeciwnym kierunku platformy, jeżeli luz będzie się rozwijał.

Ponadto kilku YouTuberów, w tym Connect00 i Sharkblox, wywołało wydarzenie Hatch do gry w Buggy. Ponadto słabe ogólne wykonanie wydaje się być dużym problemem.

Według twórców gracze zostali wysłani do gier z zepsutą mechaniką lub bez jasnego sposobu na zarabianie przedmiotów. Niektórzy nazywali to choćby „najgorszym wydarzeniem Roblox w historii”. Gdy więcej twórców łączy się z krytyką, frustracja w społeczności wciąż rośnie.

Odwetu Robloxa w sprawie kontrowersji związanych z klapą

Na razie Roblox nie poruszył kontrowersji dotyczących swoich oficjalnych kanałów mediów społecznościowych. Jednak według niektórych źródeł personel Roblox w Discord był prywatnymi programistami, którzy wycofali się z tego wydarzenia.

Wiadomości te podobno wyjaśniają, iż Roblox odwołał zaproszenie wysłane do TheOfficialteddy. Stwierdzono ponadto, iż deweloper nie będzie już częścią Thatchevent.

Oprócz błędów i złego planowania, większym problemem jest to, co ujawnia kontrowersje „klapy” o polityce wiekowej Robloxa. Większość bazy graczy składa się z dzieci, ale firma wydaje się przekraczać swoje granice, obejmując 1000 gier w tym wydarzeniu.

Muszę powiedzieć, iż mieszanie mechaniki drapieżnej z wydarzeniem skoncentrowanym na dzieciach przecina linię. Zaufanie już spada wśród graczy i programistów i pokazuje się przez bojkot. Bez jasnych poprawek uszkodzenie może pozostać długoterminowym bólem platformy. Wielu wzywa teraz do lepszej kuracji zdarzeń, surowszych filtrów wiekowych i wyraźniejszej komunikacji z Roblox.

Na razie zdarzenie „klapy” może zostać złamane poza naprawą, a jeżeli Roblox nie podchodzi, przyszłe wydarzenia mogą być jeszcze bardziej wahającym. Co sądzisz o kontrowersjach Roblox o zdarzeniu Hatch? Podziel się swoimi opiniami w komentarzach poniżej.

Idź do oryginalnego materiału