The Zagadka z latarnią morską jest dostępny po zakończeniu Dragon Age: Strażnik Zasłonyprolog i dotrzyj do latarni morskiej, twojej bazy operacyjnej. Znajdziesz drzwi w bibliotece z tajemniczą notatką, która mówi: „Trzy spotkania twarzą w twarz, pod niebem.”
Ta notatka odnosi się do wieloczęściowej łamigłówki, która rozgrywa się w latarni morskiej i wokół niej. Na początku będziesz musiał ustawić trzy pary posągów naprzeciwko siebie, ale będziesz także musiał wyśledzić kilka ogników.
Nasz Dragon Age: Strażnik Zasłony przewodnik pokaże Ci pełne rozwiązanie łamigłówki Lighthousew tym gdzie znaleźć (i jak zorientować) wszystkie trzy pary posągów.
Jak rozpocząć zagadkę z latarnią morską w Dragon Age: The Veilguard
Gdy tylko uzyskasz dostęp do latarni morskiej, będziesz mógł znaleźć magicznie zamknięte drzwi. W bibliotece — głównym pomieszczeniu, w którym realizowane są wszystkie spotkania — znajdziesz drzwi na północnej ścianie.
Obok znajduje się notatka, która brzmi: „Trzy spotkania twarzą w twarz, pod niebem.” Oznacza to dla ciebie, iż układanka składa się z trzech kroków, każdy krok będzie dotyczył twarzy (lub twarzy), a wszystkie stopnie znajdują się na zewnątrz, na dziedzińcu.
Puzzle z posągiem latarni morskiej rozwiązanie
Wyjdź z biblioteki i skieruj się do warsztatu na zewnątrz. Skręć w prawo i wróć do krętych schodów. Na górze znajdziesz posąg, który możesz obracać. (Później będziesz mógł — i często powinieneś — grać tutaj w papier, kamień i nożyce przeciwko Manfredowi.)
Jest tu jeszcze jedna uwaga, która to mówi „Aby wejść do korytarza biblioteki, trzy pary muszą spotkać się twarzą w twarz”. Musisz więc znaleźć trzy pary posągów i ustawić je tak, aby były skierowane ku sobie.
Lokalizacja i pozycja posągów nr 1
Użyj ramienia dźwigni wystającego z podstawy posągu, aby obrócić go tak, aby był skierowany na wschód, w stronę jadalni. jeżeli spojrzysz w tę stronę, zobaczysz posąg, który musisz wskazać z powrotem na ten.
Skieruj się do jadalni i obejdź prawą (południową) stronę. Obróć tam posąg tak, aby wskazywał bibliotekę na zachodzie.
Lokalizacja i pozycja posągów nr 2
W drodze powrotnej kieruj się na północ i skieruj się do gabinetu Neve, ale nie wchodź do środka. Tuż na prawo od schodów prowadzących do jej pokoju znajduje się miejsce, z którego możesz zeskoczyć i przejść pod spodem. Zrób to, a na północy znajdziesz kolejny posąg.
Obróć ten tak, aby był skierowany na zachód (z powrotem w stronę biblioteki). Spójrz w tę stronę, a za warsztatem Belary dostrzeżesz kolejny posąg. Do tego łatwiej się dostać — wystarczy obejść lewą stronę budynku. Skieruj ten na wschód.
Lokalizacja i pozycja posągów nr 3
Ostatnia para posągów znajduje się w miejscu, w którym zacząłeś. Wróć do biblioteki i wejdź po schodach do pierwszego posągu. Tym razem idź dalej, aż znajdziesz się na półpiętrze bezpośrednio nad drzwiami do biblioteki. Jest tam para posągów. Obróć je tak, aby były skierowane do siebie.
Przejdź przez pokój muzyczny
Kiedy wrócisz do biblioteki, drzwi na północnej ścianie się otworzą (więcej na temat pasujących drzwi na południowej ścianie za minutę). Przejdź dalej, aby znaleźć pokój muzyczny.
Zbierz wszystko, co się da, a następnie zwróć uwagę na drzwi po lewej (zachodniej) stronie. Potrzebuje dwóch kosmyki otworzyć. Jeden unosi się tuż obok fortepianu. Zainstaluj go na jednym z cokołów przy drzwiach.
Pojawi się Dozorca i powie Ci, że: „Kolejny pomocnik czeka pomiędzy zwróconymi ku sobie bogami”. (Zostaną po sobie notatkę z tą samą informacją.) Choć jest to tajemnicze, oznacza to tylko tyle, iż następny ognik znajduje się przy ostatniej parze posągów – tych nad drzwiami do biblioteki.
Wyjdź na zewnątrz i odzyskaj go.
Przynieś ognik z powrotem do pokoju muzycznego, a otworzą się następne drzwi, odsłaniając portal.
Przejdź przez nie, a znajdziesz się na wysokim balkonie nad biblioteką – części latarni morskiej, do której inaczej nie można by dotrzeć.
Zanim zrobisz cokolwiek innego, złap ognik z balkonu i umieść go na nowym cokole naprzeciwko portalu. Otwiera to kolejny portal, przez który przejdziemy za chwilę.
Na balkonie, aktywować urządzenie w lewym rogu. Naprawia i przywraca astrolabium biblioteki, a co ważniejsze, obniża ulepszenia warsztatu Dozorcy.
Wróć na górę po schodach i przejdź przez drugi portal.
Jak otworzyć drugie zamknięte drzwi do latarni morskiej
Wyjdziesz na balkon nad wieżą strażniczą. Otwórz skrzynię, a następnie złap pływający kryształ. Umieść go w urządzeniu belkowym.
Twoim zadaniem jest nakierowanie go na trzy kryształy, aby uwolnić kosmyki. Kryształy te unoszą się nad trzema kopułami tuż przed tobą.
Gdy wszystkie trzy ogniki zostaną uwolnione i odpłyną w stronę biblioteki, wróć. Tym razem drzwi na południowej ścianie otworzą się, odsłaniając (jeszcze) kolejny portal. Przejdź przez
Nagrody za puzzle z latarnią morską
Portal ten prowadzi do Wilcza Jama wysoko nad biblioteką. Weź wszystko, co nie jest przybite gwoździami – Solas nie może już tego używać. Są tu kolejne drzwi, ale prowadzą one tylko na balkon z piekielnym widokiem.