Dzisiaj dzielę się wiadomością dotyczącą zmian na stanowiskach kierowniczych w naszym zespole. Po ponad 30 latach pracy w Microsoft Alan Hartman pod koniec listopada odchodzi na emeryturę.
Karierę Alana cechowały innowacje, poświęcenie i niezachwiana pasja do gier. Rozpoczynając pracę jako wykonawca w Microsoft w raczkującej grupie CD-ROM w 1988 roku, Alan pracował tutaj nad różnymi projektami, od Age of Empires, przez Brute Force jako szef studia Digital Anvil, po założenie Turn 10. Na przestrzeni lat Alan, Turn 10 i Playground Games wyprodukowały 13 gier Forza Motorsport i Forza Horizon, czyniąc Forza jedną z najlepszych serii wyścigowych na świecie i regularnie zwiększając możliwości naszego sprzętu. Jego praca nad zwiększeniem dostępności w grach wyznaczyła punkt odniesienia dla branży i pod jego kierownictwem Xbox Game Studios wydało w tym roku wiele docenionych przez krytyków tytułów i przygotowało grunt pod bardzo oczekiwane gry, takie jak Avowed, South of Midnight, Fable i nie tylko.
Poszukując kolejnego lidera, który poradziłby sobie ze złożonością naszej działalności i rozwinął kreatywność niezbędną do prawidłowego rozwoju naszych gier, współpracowaliśmy z działem HR, aby ocenić zarówno kandydatów zewnętrznych, jak i wewnętrznych, biorąc pod uwagę wyjątkowe wymagania związane z rolą XGS.
Miło mi ogłosić, iż Craig Duncan obejmie stanowisko szefa Xbox Game Studios. Craig wnosi bogate doświadczenie zdobyte podczas pracy w Codemasters, Midway Games i Sumo Digital, zanim dołączył do Xbox w 2011 roku, aby kierować Rare. W tym czasie Rare osiągnęło trwały sukces biznesowy i opracowało nową własność intelektualną, w szczególności stale rozwijającą się grę Sea of Thieves, wieloplatformową franczyzę, w której uczestniczy ponad 40 milionów graczy.
W swojej nowej roli Craig będzie przez cały czas skupiał się na pomaganiu naszym studiom w dostarczaniu wysokiej jakości, zróżnicowanych gier, które mogą rozwinąć się w odnoszącą sukcesy franczyzę i dotrzeć do większej liczby graczy poprzez inwestowanie w nowe prawa własności intelektualnej. Craig będzie podlegał mnie i dołączy do zespołu kierowniczego Game Content i Studios, ściśle współpracując z Alanem podczas okresu przejściowego. Istniejący zespół kierowniczy XGS utworzony przez Alana pozostanie nienaruszony i będzie podlegał Craigowi.
Mam również przyjemność ogłosić, iż Joe Neate i Jim Horth przejmą obowiązki współprowadzących Rare. Ich przywództwo odegrało kluczową rolę w rozwoju Rare i jestem pewien, iż wyniosą studio i jego gry na jeszcze wyższy poziom.
Dołączcie do mnie i pogratulujcie Alanowi przejścia na emeryturę oraz powitajcie Craiga, Joe i Jima w nowych rolach.
Matt