Rzadkość zawartości oraz rotacja okrętów

rykoszet.info 1 tydzień temu

Kapitanowie,

Dziś chcielibyśmy przedstawić Wam zapowiedź kilku nowych funkcji i zmian, które zostaną wprowadzone w przyszłości. Warto zaznaczyć, iż jest to jedynie wstępny podgląd – niektóre elementy są przez cały czas w fazie rozwoju, więc mogą ulec zmianie lub nie są jeszcze gotowe do pełnego przedstawienia. Dotyczy to również prezentowanych grafik. W miarę zbliżania się do premiery, więcej informacji zostanie udostępnionych w kolejnych artykułach informacyjnych.

Rzadkość zawartości
Obecnie interfejs użytkownika nie zawsze jasno pokazuje, jaki poziom wysiłku lub ekskluzywności wiąże się z danym typem zawartości. Może to utrudniać rozróżnienie między przedmiotami łatwo dostępnymi a tymi, które są bardziej prestiżowe lub ekskluzywne.

Na przykład gracze mogą postrzegać niektóre okręty jako bardziej ekskluzywne niż inne – jak okręty ze Stoczni, takie jak Wisconsin, czy unikalne jednostki, jak Kitakami – mimo iż w tej chwili nie istnieje w grze interfejs, który by to jednoznacznie wskazywał. Wiedza ta pochodziła głównie z doświadczenia fanów historii morskiej oraz weteranów gry i nie zawsze była dostępna dla wszystkich graczy.

Aby to zmienić, w aktualizacji 14.6 wprowadzimy do gry system Rzadkości zawartości. Ma on na celu pomóc kapitanom łatwiej ocenić różnice pomiędzy przedmiotami, takimi jak okręty, kamuflaże, efekty zniszczenia przeciwnika, a być może także innymi typami zawartości w przyszłości – dzięki sklasyfikowaniu ich według poziomu rzadkości widocznego w interfejsie gry.

Zdajemy sobie sprawę, iż w wielu grach rzadkość przedmiotu jest często kojarzona z jego siłą lub skutecznością bojową. Chcemy jednak wyraźnie zaznaczyć, iż nasz system Rzadkości nie odzwierciedla mocy czy skuteczności bojowej okrętu. Celem tego systemu jest zapewnienie graczom lepszego zrozumienia, jakiego nakładu pracy wymaga zdobycie danego elementu i czy będzie on powszechnie dostępny, czy raczej bardzo ekskluzywny.

Poziomy rzadkości będą oceniane na podstawie następujących kryteriów:

Poziom RzadkościOpisPrzykłady
Powszechny Zawsze lub często dostępny poprzez standardową rozgrywkę. Zawartość zaprojektowana z myślą o szerokim dostępie. Okręty z drzewa technologicznego od poziomu I do X.
Niepospolity Wymaga umiarkowanego wysiłku, zwykle dostępny w powtarzających się wydarzeniach lub przy regularnym postępie w grze. Superokręty, wcześniej dostępne okręty premium jak Atago czy Cossack, a także okręty premium początkowo udostępnione w Przepustce Wydarzenia, jak Dupleix.
Rzadki Wymaga zaangażowania lub skupionego wysiłku poprzez trudniejsze wydarzenia lub długoterminowe działania. Okręty dostępne za stal i w Agencji Badawczej, okręty z wydarzeń, jak Tennessee, okręty z połowy linii stoczniowej, jak Repulse, oraz zawartość ze współprac.
Epicki Wymaga znacznego czasu, wysiłku lub dużej inwestycji. zwykle ograniczony czasowo i trudny do ponownego zdobycia. Ostateczne nagrody w stoczni, jak Wisconsin, oraz „złote” okręty, jak Prins van Oranje G.
Legendarny Ultra-ekskluzywna zawartość, przyznawana za nadzwyczajny wysiłek lub oddanie. Iwaki Alpha, Arkansas Beta, Kitakami, Alabama ST/VL.

Powyższe poziomy rzadkości będą miały zastosowanie do następującej zawartości:

Okręty, kamuflaże i efekty zniszczenia przeciwnika
Poziomy rzadkości będą wizualnie oznaczone w interfejsie gry dzięki charakterystycznych kolorów i ikon.
Elementy te będą widoczne w porcie, ale nie będą wyświetlane podczas bitwy.

Poniżej znajdują się koncepcyjne grafiki pokazujące, jak może to wyglądać w grze.

Ponieważ jednym z głównych celów systemu Rzadkości jest poprawa przejrzystości i spójności, wprowadzimy również ujednolicony model wyceny dla sprzedaży bezpośredniej – oparty na poziomie rzadkości zawartości. Dodatkowo, usuniemy różnice cenowe pomiędzy różnymi typami okrętów.

Warto również zaznaczyć, iż chociaż okręty ze Stoczni zyskają wyższy poziom rzadkości w porównaniu do standardowo dostępnych okrętów premium, całkowity koszt i nakład pracy potrzebny do ukończenia projektu stoczni pozostanie bez zmian.

Jak to będzie działać:
Ceny objętej zawartości w Zbrojowni oraz Sklepie Premium zostaną ujednolicone na podstawie poziomu rzadkości.

Poniższe tabele przedstawiają poziomy rzadkości dostępne w Zbrojowni i Sklepie Premium oraz odpowiadające im ceny.

Kolumna „Obecny zakres cenowy” pokazuje minimalne i maksymalne ceny okrętów przed wprowadzeniem systemu Rzadkości.

Zmiany cen w okrętów dublonach

Aktualne ceny

Niepospolity

Tier Rzadki
2 1,250 – 2,300 1,500 2,000
3 1,950 – 3,800 2,000 2,500
4 2,550 – 2,800 2,500 3,000
5 3,000 – 5,450 3,500 4,000
6 4,000 – 7,300 4,500 5,500
7 5,100 – 10,100 7,500 9,000
8 8,300 – 14,000 11,000 13,000
9 19,300 18,000 21,500
10 34,650 26,000 31,000

Zmiany cen okrętów w węglu

Aktualne ceny Niepospolity
TierRzadki Epicki
3 15,000 – 19,500 20,000 25,000 35,000
4 25,500 25,000 30,000 40,000
5 34,000 – 53,500 35,000 40,000 55,000
6 40,000 – 49,500 45,000 55,000 75,000
7 51,000 – 168,000 75,000 90,000 120,000
8 135,000 110,000 130,000 175,000
9 225,000 – 296,000 180,000 215,000 285,000
10 232,000 – 268,000 260,000 310,000 415,000

Zmiany cen okrętów w stali

Tier Aktualne ceny Rzadki
9 22,000 21,500
10 27,000 – 33,000 31,000

Zmiany cen okrętów w punktach badawczych

Tier Aktualne ceny Rzadki
9 43,000 – 51,000 43,000
10 55,000 – 63,000 62,000

(W tym miejscu podana została tabela z nowymi cenami okrętów. W zamian proponuję wam tabelę porównawczą z nowymi i starymi cenami, oraz jak się one zmieniły)

Ulepszenia w Barce z Kontenerami

W ramach naszych nieustannych wysiłków mających na celu ulepszenie interfejsu użytkownika w World of Warships, wprowadziliśmy szereg aktualizacji, które mają na celu usprawnienie procesu otwierania kontenerów. Zmiany te mają na celu zmniejszenie opóźnień, poprawienie przejrzystości oraz zapewnienie graczom większej kontroli i przejrzystości podczas otwierania kontenerów.

Zaktualizowany proces otwierania kontenerów:

  • Przełącznik animacji otwierania: Gracze mogą teraz wyłączyć animacje otwierania kontenerów całkowicie. Ta opcja jest idealna dla tych, którzy preferują szybszą interakcję, szczególnie przy otwieraniu pojedynczych kontenerów.

  • Zintegrowany wybór kontenerów: Proces wybierania kontenerów został przeprojektowany. Kontenery są teraz wyświetlane na głównym ekranie w formie przewijalnej listy, eliminując potrzebę przechodzenia przez oddzielne menu.

  • Elastyczne opcje otwierania: Gracze będą mieli dodatkowe opcje w zakresie liczby kontenerów, które mogą otworzyć jednocześnie, wraz z nowym oknem potwierdzenia, aby zapobiec przypadkowemu otwieraniu dużych ilości kontenerów naraz.

Poprawki w prezentacji nagród z kontenerów:

  • Szczegółowe informacje o nagrodach: Zaktualizowany interfejs umożliwia teraz graczom wyświetlenie szans na dropy oraz podział nagród dla wszystkich typu kontenera, działając podobnie do sposobu wyświetlania nagród w Zbrojowni.

  • Licznik gwarantowanej nagrody: Wprowadzono widoczny licznik, który pokazuje liczbę pozostałych kontenerów do otwarcia, zanim zostanie przyznana gwarantowana nagroda dla odpowiednich typów kontenerów. To umożliwia łatwiejsze śledzenie postępu w długoterminowych celach.

  • Ulepszona prezentacja nagród: Nagrody uzyskane z kontenerów są teraz wyświetlane w sposób bardziej priorytetowy. Nagrody o wysokiej wartości są wyświetlane bardziej wyraźnie, z większymi ikonami i wyższą pozycją na liście nagród, aby były bardziej zauważalne.

Te ulepszenia interfejsu są częścią naszego szerszego wysiłku na rzecz udoskonalenia i modernizacji różnych elementów UI w grze.

Główny interfejs Barki z Kontenerami

To główny ekran UI barki:

Zawiera:

  • Przewijalną listę kontenerów po prawej stronie ekranu.

  • Przycisk „Pokaż animację” w lewym dolnym rogu (umożliwia włączenie/wyłączenie animacji otwierania).

  • Przycisk „Szczegółowe informacje” w dolnym środkowym obszarze (pozwala zobaczyć szanse na dropy i listę nagród – tak jak w Zbrojowni).

  • Licznik gwarantowanej nagrody dla wybranego kontenera – również w dolnym środkowym obszarze.

  • Wybór liczby kontenerów do otwarcia – także w dolnej części interfejsu, na środku.


Szczegółowe informacje o kontenerze

Ten ekran pojawia się po kliknięciu przycisku „szczegółowe informacje” na głównym ekranie UI barki:

Zawiera:

  • Listę możliwych nagród z danego kontenera.

  • Szanse na zdobycie każdej nagrody.

  • Układ i funkcjonalność podobna do tej znanej z Zbrojowni.

Rotacja Okrętów

W aktualizacji 14.6 wprowadzamy system Rotacji Okrętów, który ma na celu uporządkowanie coraz bardziej zatłoczonej Zbrojowni i Sklepu Premium. Przez lata wydano ogromną liczbę okrętów premium, co sprawiało, iż graczom trudno było przeglądać dostępne opcje. Nowy system pozwoli na stałą dostępność najpopularniejszych okrętów w sprzedaży, a pozostałe – zarówno nowe, jak i starsze – będą rotacyjnie pojawiać się w Zbrojowni według ustalonego harmonogramu.

Najważniejsze informacje:

  • System zapewni dostęp do szerszej gamy zawartości, w tym wcześniej dostępnych okrętów takich jak Brisbane, Almirante Grau, Nottingham i Numancia, które powrócą w aktualizacji 14.6 w pierwszym zestawie rotacyjnym dostępnym za dublony.

  • Dodatkowo Nottingham będzie również dostępny za węgiel.

  • Celem jest wprowadzenie regularnych rotacji grup okrętów w i poza sklepami gry.


Nowe i usuwane okręty:

  • Nowe okręty w aktualizacji 14.5:

    • Irresistible – 62 000 Punktów Badawczych

    • Willem de Eerste – 31 000 Stali

  • Okręty usuwane w aktualizacji 14.6:

    • San Diego – wróci jako nagroda końcowa darmowej kolekcji wydarzenia w aktualizacji 14.7

    • Leone – przez cały czas dostępny przez włoską kolekcję niszczycieli


Jak działa system rotacji:

  • Okręty zostaną podzielone na 4 grupy rotacyjne.

  • Grupy będą równomiernie rozłożone pod względem:
    liczby okrętów, narodowości, klas i poziomów.

  • Każda grupa będzie dostępna przez 6 aktualizacji (np. od 14.6 do 15.0).

  • Grupa może być poza rotacją maksymalnie przez 6 aktualizacji.

  • Rotacje będą przesunięte czasowo, więc w danym momencie dostępne będą dwie grupy, a nowa grupa będzie wchodzić co 3 aktualizacje.

  • Zmiany będą ogłaszane z wyprzedzeniem o 1 aktualizację, m.in. w:

    • artykule aktualizacyjnym wersji,

    • oficjalnych Patch Notes.

Okręty, które będą opuszczać rotację:

  • Zostaną oznaczone specjalnym filtrem w Zbrojowni.

  • Umieszczone w specjalnej podkategorii w Sklepie Premium – wyróżnione nad pozostałymi.


Nowe okręty Niepospolite:

  • Po premierze zostaną przypisane do grupy rotacyjnej.

  • Będą ponownie dostępne po 6–9 aktualizacjach, w sprzedaży za dublony przez 6 aktualizacji.


Okręty Rzadkie:

  • Nadal będą debiutować poprzez wydarzenia lub darmowe aktywności.

  • Dla przewidywalności dostępności:

    • Rzadkie okręty wydane w obrębie bloku 12 aktualizacji (np. 14.2–15.1) będą później dostępne do zakupu podczas letniego festiwalu.

    • Większość rzadkich okrętów trafi także do świątecznych kontenerów (Prezent od Mikołaja).

    • Każdy okręt będzie miał minimalny czas oczekiwania 4 aktualizacje i maksymalnie 15, zanim będzie kwalifikował się do sprzedaży.

    • System bloków aktualizacji będzie powtarzany co roku, co zapewni graczom stałą możliwość zdobycia tych okrętów.

    • Podczas Letniego Festiwalu nowe rzadkie okręty będą dostępne w sprzedaży bezpośredniej.

Okręty które tymczasowo opuszczą Zbrojownię w Aktualizacji 14.6:

VII Scharnhorst Niecodzienny
VIII Kidd Niecodzienny
VI Ise Niecodzienny
VII Atlanta Niecodzienny
VIII Gascogne Niecodzienny
VI Ark Royal Niecodzienny
VIII Irian Niecodzienny
VIII Saipan Niecodzienny
VIII Loyang Niecodzienny
VIII Pyotr Bagration Niecodzienny
VI W. Virginia ’41 Niecodzienny
VI Karl von Schönberg Niecodzienny
V Genova Niecodzienny
V Viribus Unitis Niecodzienny
VII Yukon Niecodzienny
V Murmansk Niecodzienny
VII Boise Niecodzienny
VIII Ochakov Niecodzienny
VII Nueve de Julio Niecodzienny
Ship Rarity
VIII Chkalov Niecodzienny
VIII Bayard Niecodzienny
VIII Congress Niecodzienny
VIII Roma Niecodzienny
VIII Borodino Niecodzienny
VII Indianapolis Niecodzienny
VIII Rochester Niecodzienny
V Agincourt Niecodzienny
VIII Le Terrible Niecodzienny
VI Prinz Eitel Friedrich Niecodzienny
V Okhotnik Niecodzienny
IX Dalian Niecodzienny
VI Molotov Niecodzienny
V Yahagi Rzadki
VII Collingwood Niecodzienny
VI Perth Niecodzienny
VII Strasbourg Niecodzienny
VI De Grasse Niecodzienny
VII Ashitaka Niecodzienny
VIII Siliwangi Niecodzienny
VI Mysore Niecodzienny
VI Juruá Niecodzienny
Wydarzenie Wymiany Okrętów (Trade-In Event)

Aby pomóc graczom przygotować się na nadchodzące zmiany, wydarzenie wymiany okrętów powraca w ostatnich dwóch tygodniach aktualizacji 14.5. Będzie ono dostępne w specjalnej zakładce Zbrojowni.

To doskonała okazja, aby wymienić stary okręt i uzyskać zniżkę na zakup nowego okrętu premium lub specjalnego za dublony.

Szczegóły wydarzenia:

  • Można wymienić posiadany okręt z kwalifikującej się listy na zniżkę przy zakupie innego premium/special okrętu.

  • Wydarzenie działa podobnie do poprzednich edycji, ale lista okrętów została nieco zaktualizowana.

  • Nowa lista dostępnych do otrzymania okrętów podana poniżej:

V Agincourt, V Genova, V Siroco, VI Dupleix, VI Gallant, VI W. Virginia ’41, VII Atlanta, VII Florida, VII Tashkent ’39, VII West Virginia ’44, VIII Alliance, VIII Brandenburg, VIII Kidd, IX Carnot, IX Dalian, IX Karl XIV Johan, IX Marco Polo, X Forrest Sherman, X Max Immelmann, X Napoli

Okręty, które można wymienić:

Tier V

V Agincourt, V Giulio Cesare, V Exeter, V Fūjin, V Genova, V Gremyashchy, V Hill, V Kalmar, V Kamikaze, V Kamikaze R, V Kirov, V Krasny Krym, V Marblehead, V Marblehead Lima, V Mikoyan, V Murmansk, V Okhotnik, V Oktyabrskaya Revolutsiya, V Rio de Janeiro, V Siroco, V Texas, V Viribus Unitis, V Yahagi

Tier VI

VI Admiral Graf Spee, VI Admiral Makarov, VI Aigle, VI Anshan, VI Arizona, VI Ark Royal, VI Béarn, VI De Grasse, VI Duca d’Aosta, VI Dunkerque, VI Erich Loewenhardt, VI Gallant, VI Huanghe, VI Ise, VI Juruá, VI Karl von Schönberg, VI Leipzig, VI Leone, VI London, VI Molotov, VI Monaghan, VI Montcalm, VI Mutsu, VI Mysore, VI Novorossiysk, VI Orion ’44, VI Perth, VI Prinz Eitel Friedrich, VI Repulse, VI T-61, VI Warspite, VI W. Virginia ’41, VI Xin Zhong Guo 14

Tier VII

VII Duca degli Abruzzi, VII Ashitaka, VII Atlanta, VII Belfast, VII Błyskawica, VII Boise, VII California, VII Collingwood, VII Duke of York, VII Flint, VII Florida, VII FR25, VII Gambia, VII Gorizia, VII Haida, VII Hood, VII Huron, VII Hyūga, VII Indianapolis, VII Lazo, VII Leningrad, VII Lugdunum, VII Maya, VII München, VII Nelson, VII Nueve de Julio, VII Poltava, VII Rodney, VII Scharnhorst, VII Sims, VII Strasbourg, VII Teng She, VII Toulon, VII Weimar, VII Yūdachi, VII Yukon, VII Z-39

Tier VIII

VIII Alabama, VIII Anchorage, VIII Anhalt, VIII Aquila, VIII Asashio, VIII Atago, VIII Bayard, VIII Belfast ’43, VIII Borodino, VIII Brandenburg, VIII Champagne, VIII Cheshire, VIII Chkalov, VIII Congress, VIII Constellation, VIII Cossack, VIII Enterprise, VIII Fenyang, VIII Flandre, VIII Gascogne, VIII Graf Zeppelin, VIII Hampshire, VIII Hornet, VIII I-56, VIII Indomitable, VIII Irian, VIII Kaga, VIII Kidd, VIII Kii, VIII Le Terrible, VIII Lenin, VIII Loyang, VIII Mainz, VIII Massachusetts, VIII Mikhail Kutuzov, VIII Ochakov, VIII Odin, VIII Orkan, VIII Pyotr Bagration, VIII Prinz Eugen, VIII Rochester, VIII Roma, VIII S-189, VIII Saipan, VIII San Diego, VIII Siliwangi, VIII Tiger ’59, VIII Tirpitz, VIII Tone, VIII Vanguard, VIII Wichita, VIII Z-35

Tier IX

IX Ägir, IX Alaska, IX Azuma, IX Benham, IX Black, IX Carnot, IX Dalian, IX Friesland, IX Georgia, IX Giuseppe Verdi, IX Groningen, IX Hector, IX Hizen, IX Illinois, IX Iwami, IX Jean Bart, IX Kearsarge, IX Kronshtadt, IX Marco Polo, IX Missouri, IX Musashi, IX Neustrashimy, IX Paolo Emilio, IX Pommern, IX Siegfried, IX Tulsa, IX Vallejo, IX Van Speijk, IX Z-44

Tier X

X Alberico da Barbiano, X Álvaro de Bazán, X Archerfish, X Austin, X Bourgogne, X Brennus, X Colbert, X Druid, X Franklin D. Roosevelt, X Forrest Sherman, X Grosser Kurfürst, X Gato, X Gibraltar, X Hayate, X Hull, X Incomparable, X Khabarovsk, X Komissar, X Malta, X Marceau, X Max Immelmann, X Mecklenburg, X Moskva, X Napoli, X Ohio, X Plymouth, X Ruggiero di Lauria, X Ragnar, X Salem, X Sevastopol, X Shikishima, X Shinano, X Sicilia, X Slava, X Småland, X Smolensk, X Stalingrad, X Svea, X Thunderer, X Vampire II, X Yoshino, X Z-42

Idź do oryginalnego materiału