"Udostępnienie gry w ramach wczesnego dostępu to dla nas bardzo istotny kamień milowy, a jednocześnie początek kolejnego etapu prac. Chcemy, aby społeczność graczy miała realny wpływ na końcowy kształt Sancticide. Już teraz dziękujemy za komentarze i opinie, które pomogą nam stworzyć jeszcze bardziej wciągającą rozgrywkę przed premierą pełnej wersji" - mówi Krzysztof Wolicki, prezes Red Square Games.
Sancticide przenosi graczy do mrocznego świata inspirowanego literacką serią Komornik, która zdobyła uznanie czytelników swoją brutalną, ale jednocześnie refleksyjną wizją końca świata. W tytule wcielą się oni w Ezekiela - nowo zwerbowanego komornika na usługach Góry. Jego zadaniem jest wymierzanie sprawiedliwości według boskich nakazów i egzekwowanie długów od tych, którzy popadli w niełaskę, jednak rzeczywistość gwałtownie okazuje się bardziej skomplikowana. Niebezpieczeństwa, zdrada i moralne wybory kształtują nie tylko losy bohatera, ale i całego świata gry, co dodaje produkcji dodatkowej głębi i nieliniowości.Reklama
Jednym z najbardziej unikatowych elementów świata gry jest jego inspiracja biblijną Apokalipsą, osadzoną w realiach XXI wieku. Gracz eksploruje rzeczywistość, w której ludzkość desperacko stara się odwlec nieunikniony koniec, mierząc się z zastępami anielskimi. Wszystkie działania - zarówno gracza, jak i NPC-ów - podlegają podziałowi na kategorie Koszerne i nieKoszerne, co wpływa na reakcje przeciwników oraz modyfikuje stan uzbrojenia i umiejętności Ezekiela, nadając rozgrywce głębi i strategicznego znaczenia. Kluczowym elementem tytułu jest też dynamiczna walka, wymagająca strategicznego podejścia i umiejętnego wykorzystania dostępnego arsenału. Użytkownicy otrzymają możliwość używania zarówno świętej, jak i nieświętej broni, a także boskich mocy pozwalających na manipulację czasem i przestrzenią.
"Mamy nadzieję, iż już teraz gra spełni oczekiwania społeczności, a ich opinie pomogą nam uczynić ją jeszcze lepszą. Chcemy, by feedback od graczy był przez cały czas najważniejszy w finalizowaniu gry - w końcu tworzymy ją razem z nimi. Ich społeczność odegrała kluczową rolę w procesie tworzenia Sancticide. Sugestie, jakie otrzymaliśmy po ograniu wersji demo w ubiegłym roku, pozwoliły nam znacząco poprawić mechanikę i balans rozgrywki" - wylicza Krzysztof Wolicki.
Twórcy gry zapowiadają, iż w najbliższych miesiącach będą rozbudowywać tytuł zgodnie z planem produkcyjnym i jednocześnie zbierać oraz analizować uwagi graczy, aby jeszcze bardziej doszlifować rozgrywkę. Premiera pełnej wersji gry, uwzględniająca feedback społeczności, planowana jest na 2025 r.