Phasmophobia to znany horror, który zyskał szerokie uznanie dzięki charakterystycznemu i wciągającemu podejściu do sfery badań nad zjawiskami paranormalnymi. Umiejętnie opracowana przez Kinetic Games w 2020 roku, ta kooperacyjna, wieloosobowa przygoda zanurza graczy w mrożącą krew w żyłach krainę polowania na duchy, wymagając pracy zespołowej, aby odkryć tajemnicze nadprzyrodzone łamigłówki i zebrać dowody zjawisk widmowych.
Poruszanie się po paranormalnym świecie Fazmofobia wymaga głębokiego zrozumienia różnych rodzajów duchów, które nawiedzają jego niesamowite krajobrazy. W tej grze jest kilkadziesiąt typów duchów, z których każdy ma swoje własne unikalne zachowania i wymagania dotyczące dowodów. Aby pomóc Ci stać się mistrzem w pogromcy duchów, przygotowaliśmy obszerną ściągawkę dla wszystkich rodzajów duchów w Phasmophobia; rozkłada cechy każdej jednostki, umożliwiając skuteczną identyfikację i interakcję z nimi!
Ściągawka Phasmophobia Ghost Types – mocne strony, słabe strony i dowody
Istnieje ogromna liczba Łącznie 24 typy duchów w Phasmophobia, czyli daleko zbyt wiele, aby jedna osoba mogła je zapamiętać. Każdy typ ducha ma swoje unikalne mocne i słabe strony oraz wymagania dotyczące dowodów; aby skutecznie zidentyfikować istotę, gracze będą musieli pamiętać o wszystkich trzech czynnikach podczas polowania.
Zapamiętywanie słabych i mocnych stron oraz wymagań dotyczących dowodów każdego typu ducha w grze jest dla graczy nieracjonalnie trudne, więc na szczęście nie musisz się tym martwić! Po prostu zapoznaj się z tą ściągawką dla wszystkich typu ducha w Phasmophbia i ich wymagań dowodowych, mocnych i słabych stron:
- Banshee
- Siły – Osłabiaj cel przed atakiem
- Słabości – Ich krzyki słychać przez mikrofon paraboliczny
- Dowody – duchowe kule, odciski palców, projektor DOTS
- Deogen
- Mocne strony – Stale wyczuwa żywych graczy (nie da się ukryć)
- Słabe strony – Porusza się bardzo wolno
- Dowody – Spirit Box, Ghost Writing, DOTS Projector
- Demon
- Mocne strony – Krótszy czas odnowienia polowania i niższy próg poczytalności polowania
- Słabe strony – Mniej agresywne w pobliżu krucyfiksów
- Dowody – odciski palców, pisanie duchów, mrozy
- Goryo
- Mocne strony – Dobra w ukrywaniu się
- Słabości – Rzadko oddalają się od miejsca śmierci
- Dowody – EMF 5, odciski palców, projektor DOTS
- Hantu
- Mocne strony – Porusza się bardzo gwałtownie w niższych temperaturach
- Słabe strony – Porusza się bardzo wolno w cieplejszych temperaturach
- Dowody – odciski palców, kule duchów, mrozy
- Dżin
- Mocne strony – Podróżuje z większą prędkością, jeżeli cel jest dalej
- Słabe strony – Wyłączenie źródła zasilania lokacji uniemożliwi Jinnowi wykorzystanie jego zdolności
- Dowody – Spirit Box, Ghost Orbs, EMF 5
- Klacz
- Mocne strony – Jego ataki zwiększają się w ciemności
- Słabe strony – Pozostawienie włączonych świateł zmniejszy szansę na atak
- Dowody – Spirit Box, Ghost Orb, ujemne temperatury

- Imitować
- Mocne strony – Nieznany potencjał
- Słabe strony – Kule duchów podążają za Mimikiem, co ułatwia ich wykrycie
- Dowody – duchowe kule, mrozy, spirytusowe pudełko, odciski palców
- Moroje
- Mocne strony – Stają się tym silniejsze, im słabsze stają się ich ofiary
- Słabe strony – Słabsze przez dłuższy czas ze względu na ich hiperosmię
- Dowody – Spirit Box, pisanie o duchach, mrozy
- Myling
- Mocne strony – Bardzo cichy podczas polowania
- Słabe strony – Rozmowny przy mikrofonie parabolicznym
- Dowody – EMF 5, pisanie o duchach, odciski palców
- Obake
- Mocne strony – Może łatwo zmylić i wprowadzić graczy w błąd
- Słabości – Ma szansę na pozostawienie unikalnego wzoru linii papilarnych
- Dowody – odciski palców, EMF 5, duchowe kule
- Oni
- Mocne strony – Bardziej aktywni i niebezpieczni w pobliżu ofiary
- Słabe strony – Wyższy poziom aktywności sprawia, iż Oni są łatwiejsi do zidentyfikowania
- Dowody – Spirit Box, Ghost Writing, EMF 5
- Onryo
- Mocne strony – Większa szansa na atak, gdy nie ma płomienia
- Słabe strony – Uważa na ogień i rzadziej poluje, jeżeli jest zagrożony
- Dowody – Spirit Box, Ghost Orbs, ujemne temperatury
- Fantom
- Mocne strony – patrzenie na nią znacząco obniża zdrowie psychiczne gracza
- Słabe strony – chwilowo znikną, jeżeli zostanie zrobione zdjęcie
- Dowody – EMF 5, duchowe kule, ujemne temperatury

- Hałaśliwy i złośliwy duch
- Mocne strony – Potrafi rzucać ogromną ilością przedmiotów na raz
- Słabe strony – Kompletnie nieskuteczne w pustym pomieszczeniu
- Dowody – Spirit Box, odciski palców, Ghost Orbs
- Raiju
- Mocne strony – Porusza się szybciej, wysysając energię z urządzeń elektrycznych
- Słabe strony – łatwe do wyśledzenia dzięki śledzeniu zakłóconego sprzętu elektronicznego
- Dowody – DOTS Projector, EMF 5, Ghost Orbs
- Zjawa
- Mocne strony – Porusza się bardzo gwałtownie podczas polowania na ofiarę
- Słabe strony – Ukrywanie się przed nim spowoduje, iż będzie się bardzo wolno poruszał
- Dowody – EMF 5, odciski palców, pisanie duchów
- Cień
- Mocne strony – trudne do znalezienia, szczególnie w dużych grupach graczy
- Słabe strony – Nie wejdzie w tryb polowania w pobliżu wielu osób
- Dowody – Ghost Orb, Ghost Writing, EMF 5
- Duch
- Mocne strony – Brak unikalnych mocnych stron
- Słabe strony – Patyki Smudge powodują, iż Duch tymczasowo przestaje polować
- Dowody – Spirit Box, Ghost Writing, odciski palców
- Thaye
- Mocne strony – Aktywność gwałtownie wzrasta po pierwszym kontakcie z graczem
- Słabe strony – Im więcej wokół graczy, tym staje się wolniejszy i cichszy
- Dowody — projektor DOTS, duchowe kule, pisanie duchów
- Bliźniacy
- Mocne strony – Obaj bliźniacy gwałtownie wpadają w złość i niezależnie inicjują ataki
- Słabe strony – Bliźniacy często wchodzą w interakcję z otoczeniem w tym samym czasie, co ułatwia ich identyfikację
- Dowody – mrozy, EMF 5, Spirit Box

- Widmo
- Mocne strony – Nie można ich wyśledzić po krokach
- Słabości – Mają silną niechęć do soli
- Dowody – odciski palców, skrzynia spirytusowa, ujemne temperatury
- Yurei
- Mocne strony – Silnie wpływa na zdrowie psychiczne graczy
- Słabe strony – Używanie pałeczek do rozmazywania w pokoju Yurei tymczasowo uniemożliwi mu polowanie
- Dowody – duchowe kule, pisanie o duchach, mrozy
- Yokai
- Mocne strony – Rozmowa w jego pobliżu zwiększy jego szansę na atak
- Słabości – Słyszą głosy tylko z bliskiej odległości
- Dowody – Ghost Orbs, Spirit Box, DOTS Projector
Ta ściągawka dla wszystkich rodzajów duchów w Phasmophobia może służyć jako niezbędny przewodnik po poruszaniu się po paranormalnym świecie w grze!
Dzięki temu wszechstronnemu zestawieniu mocnych i słabych stron każdego rodzaju duchów oraz wymaganiom dowodowym możesz podejść do śledztwa z pewnością siebie i skutecznie stawić czoła różnorodnym wyzwaniom, jakie stawiają istoty nadprzyrodzone!
Phasmophobia – jak odróżnić wydarzenie o duchach od polowania
Jeśli lubisz niesamowitą atmosferę i kooperacyjną rozgrywkę Phasmophobia, z przyjemnością zagrasz w Demonologist i Dead by Daylight!
Obie te gry po mistrzowsku łączą kooperacyjną rozgrywkę z przerażającymi elementami nadprzyrodzonymi, tak jak Phasmophobia. Sprawdź zawartość Jugo Mobile dla Dead by Daylight i Demonologist, aby uzyskać więcej informacji!
O autorze

Allysen Pierce
Allysen Pierce to niezależna pisarka z zamiłowaniem do gier, która jest częścią zespołu Jugo Mobile od maja 2022 r. Jej główne pasje to horrory i symulatory randek (szczególnie połączenie tych dwóch), ale znana jest z grania dosłownie wszystko, co jest przed nią postawione. Jej obecne ulubione gry to Skyrim, I Was a Teenage Exocolonist, Cult of the Lamb, Slaughter Horse i Dragon Age: Inkwizycja. Kiedy nie gra w gry (ani nie pisze o nich), można ją znaleźć czytającą, pieczącą, oglądającą horrory lub bawiącą się ze swoim kotem.