SEGA ujawnia szczegóły sprzedaży serii Persona i Yakuza

2 tygodni temu

Upublicznione niedawno przez Sega sprawozdanie za rok fiskalny 2024, doczekało się właśnie rozszerzenia o kolejny zestaw danych. Na światło dzienne wyszła sprzedaż gier z serii Persona i Yakuza.

Sprzedaż gier z serii Persona rośnie

Tym razem dostaliśmy „jak na tacy” dane sprzedażowe kilku największych marek Segi w ujęciu kwartalnym. Dzięki temu dowiadujemy się, iż seria Persona – o której wyśmienitym wyniku sprzedażowym ostatnio pisaliśmy – jest na dobrej drodze do wykręcenia jeszcze lepszego wyniku w tym roku. Warto zwrócić uwagę, iż w raporcie okresem jest rok fiskalny, a w przypadku Segi ten obejmuje okres od 1 kwietnia do 31 marca, stąd też w materiale mowa już o 2025 jako bieżącym.

Udostępnione dane pozwalają nam porównać sprzedaż gier z serii Persona na przestrzeni ostatnich trzech lat, jednak z uwzględnieniem jedynie dwóch pierwszych kwartałów 2025. Już to pozwala stwierdzić, iż seria nie tylko cieszy się stałym zainteresowaniem, ale dane sprzedażowe za sześć miesięcy obecnego roku, pozwalają sądzić, iż szykuje się nam kolejny rekord. Rok do roku, gry z serii Persona sprzedały się w ilości 3 270 000 szt. w 2023 i 5 060 000 szt. w 2024.

Obecny rok fiskalny 2025 jest na dobrej drodze do podniesienia ubiegłorocznej poprzeczki. W porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku seria może się pochwalić wzrostem sprzedaży na poziomie ponad 31%. Należy wziąć pod uwagę, iż raportowany okres zakończył się przed niedawną premierą najnowszej produkcji ATLUSa – Metaphor ReFantazio. Tytuł ten, mimo oficjalnego „odcięcia się” od cyklu Persona, łączy z nim zdecydowanie więcej niż można by przypuszczać. To oznacza, iż w trzecim i czwartym kwartale 2025, sprzedaż serii może dodatkowo wystrzelić – czy to ze względu na nowych fanów, przyciągniętych przez Metaphor, czy w związku z na nowo rozbudzonym sentymentem wśród wieloletnich fanów marki.

Przeczytaj także

Persona 3 Reload – recenzja (XONE). Idealny start w cieniu spuścizny

Gry z serii Yakuza sprzedają się jak ciepłe bułeczki

W podobnej sytuacji znajduje się seria Yakuza (Like a Dragon). Na przestrzeni ostatnich trzech lat widać wyraźnie wzrastającą sprzedaż. Ma na to wpływ m.in. odświeżenie formuły, w postaci bardzo ciepło przyjętej Yakuza: Like a Dragon.

Seria Yakuza zajęła drugie miejsce pośród najlepiej sprzedających się w 2024 roku marek w portfolio Segi, osiągając wynik 5 360 000 sztuk. Przy ledwie 300 000 egzemplarzy przewagi nad serią Persona, nie jest to może zwycięstwo miażdżące, ale biorąc pod uwagę status gier niszowych – jakim obie te serie mogą się „pochwalić”, są to wyniki nadzwyczaj dobre. Dwa pierwsze kwartały bieżącego roku również wyglądają obiecująco – w raporcie widzimy wzrost sprzedaży o 18% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Również ta seria może spodziewać się większego zainteresowania w drugiej połowie roku. Wpływ na to będzie miał przede wszystkim serial Like a Dragon: Yakuza, którego premiera miała miejsce końcem października bieżącego roku, a więc w trzecim kwartale według okresu obrachunkowego Segi. Tymczasem już w lutym 2025, w ręce graczy trafi kolejna gra w serii – Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii – a więc czwarty kwartał również został przez Segę „zabezpieczony” pod względem sprzedaży.


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), naszym Discordzie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Idź do oryginalnego materiału