W nadchodzących miesiącach można podzielić się więcej, ale na razie chcieliśmy przynieść ci pytania i odpowiedzi z producentami gry w Sega of Japan i Lizardcubektóry połączył siły, aby ożywić grę. Omawiamy motywację do ożywienia franczyzy, w jaki sposób ta nowa część składa hołd oryginalnym wpisom i czego gracze mogą oczekiwać od pełnego wydania. Mamy nadzieję, iż spodoba ci się to po raz pierwszy za shinobi: sztuka zemsty!
1. Co sądzisz o ożywieniu franczyzy Shinobi?
Toru Ohara – główny producent, Sega of Japan: Shinobi został wydany po raz pierwszy ponad 30 lat temu. Dla wielu graczy tytuł Shinobi może wydawać się nostalgiczny, ale uważamy, iż jest też wielu graczy, którzy nigdy wcześniej o tym nie słyszeli. Naprawdę mamy nadzieję, iż fani zarówno oryginalnej serii, jak i nowszych graczy, spróbują nowej Shinobi, spróbować stać się fanami naszego nowoczesnego podejścia do serii.
2. Co zainspirowało artystyczne podejście zespołu do Shinobi: Art of Vengeans? Jak LizardCube rozwinęła swój unikalny styl sztuki?
Ben Fiquet – Dyrektor kreatywny, Lizardcube: Artystycznie Shinobi jest kontynuacją naszej twórczej pracy na Wonder Boy: The Dragon’s Pułapka i ulice Rage 4. Zawsze byliśmy głęboko przywiązani do tradycyjnej sztuki i animacji, co naszym zdaniem doskonale odzwierciedlają rozgrywkę 2D. Nasze wpływy wahają się od francuskich komiksów po japońskie anime, próbując zachować estetykę wizualną Mega Drive / Genesis, która, jak uważamy za graczy, również mogą pamiętać.
3. Jak Shinobi: Art of Vengeans składa hołd poprzednim gierom z serii?
Fiquet: Ten tytuł jest zdecydowanie zainspirowany zemstą Shinobi i Shinobi III, która pierwotnie wydana na Sega Genesis, i oddaje hołd franczyzie na różne sposoby. Masz specjalne moce, ruchy – choćby niektórzy wrogowie, etapy i szefowie wychwytują esencję poprzednich gier Shinobi. Na przykład scena bambusa Forest powraca w tym tytule, więc gracze zaznajomieni z Shinobiwill z pewnością odczuwają nostalgię.
Ponieważ jest to ożywienie jednej z najbardziej kultowych franczyz z lat 90., ściśle współpracowaliśmy z Sega z Japonii, aby zapewnić, iż ta gra jest zarówno pełna szacunku do przeszłości, jak i do nowoczesnych standardów.
Ohara: Ponadto naszym bohaterem jest „Joe Musashi” – sama ta nazwa ma głębokie znaczenie dla wszystkich, kto zna tę serię. To powiedziawszy, ten tytuł nie jest kontynuacją ani boczną historią, ale nowy tytuł z nową historią i elementami rozgrywki, które są nowe w serii. Upewniliśmy się, iż każdy gracz może cieszyć się tą grą, niezależnie od tego, czy zna wcześniejsze raty, czy nie.
4. Gra jest napisana „Sztuka zemsty”. Czy możesz zaoferować wskazówkę, jakie znaczenie ma dla gry?
Ohara: Na początku gry Joe Musashi jest uderzony tragedią i wyrusza w dążenie do zemsty. Jego przeciwnik jest potężną organizacją, a każdy etap jest bardzo trudny, więc sposób na zaspokojenie jego potrzeby zemsty nie jest łatwa. Misja Joe doprowadzi graczy do krzyżowania ścieżek z sojusznikami, doświadczenia dalszej tragedii i walki z coraz bardziej potężnymi wrogami.
Oprócz głównej historii przygotowaliśmy także mechaniki gry, takie jak pewne umiejętności ninja, które pozwoli graczom wykonywać wrogów Joe dzięki specjalnego ataku „Shinobi Execution”, spełniając chęć jego serca do zemsty. Zatem temat „zemsty” jest czymś, co gracze czują we wszystkich częściach tego tytułu. Wizualnie odrębny styl artystyczny Lizardcube ilustruje poszukiwanie zemsty Joe w tak pięknie wyjątkowy sposób – całkiem „sztuka” zemsty.
5. Zwiastun zapewnia broń i narzędzia w grze. Czy możesz szeroko mówić do sprzętu, jaką będą mieli gracze i jakiej rozgrywki mogą się spodziewać?
Ohara: W prawdziwy sposób Shinobi jest to gra oparta na poziomie, więc system gier różni się na przykład od tytułów Metroidvania, w których zwykle eksplorujesz jedną ogromną mapę. To powiedziawszy, gracze uzyskają pewne umiejętności na późniejszych etapach, które pozwolą im odkrywać ukryte trasy – i odkrywać tajemnice – nie mogli uzyskać dostępu na poprzednich etapach. Uważamy, iż oferuje to znacznie więcej głębokości niż tylko raz wyczyszczenie każdego etapu.
Jednym z elementów, który nas wyróżnia, jest działanie o dużej tempie, które oferuje ten wpis Shinobi. Zwalczanie działań i platformówek są bardzo płynne i satysfakcjonujące. Gracze mogli to zauważyć w naszej przyczepie, ale w szczególności Katana i Kunai mogą dostarczyć kilka metod ataku w oparciu o wkład przycisku gracza poza „po prostu cięcie wroga Kataną” lub „po prostu rzucając Kunai”. Jako Joe zawsze się poruszasz, ciągle atakując i reagujesz na różne rodzaje wrogów, których napotykasz. Nie możemy się doczekać, aby powiedzieć graczom więcej o dogłębnym systemie walki. Jest tak wiele odmian i wszystko wygląda tak fajnie, iż zaskakujące jest choćby dla nas, aby zdać sobie sprawę, iż gracz sprawił, iż Joe wykonał te ruchy. Równie zadziwiające jest myślenie, iż wszystkie te animacje są manualnie rysowane!
6. Jakie elementy tej gry są najbardziej ekscytujące?
Ohara: Jest tak wiele rzeczy, którymi należy się podekscytować: powrót serii Shinobi, piękny styl artystyczny Lizardcube i oczywiście wiedząc, iż gracze w końcu doświadczą wspaniałej, płynnej akcji tego tytułu.
Fiquet: System walki, ruchy i ogólne wrażenie działania jako ninja są zdecydowanie bardzo fajne. Gracze będą mieli przed sobą wiele zabawnych elementów i godzin zabawy. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć reakcje graczy zarówno znajomych, jak i nowych w serii Shinobi.