Cyberpunk 2077 od dewelopera CD Projekt Red miał trudny start, gdy został wydany w grudniu 2020 r. — problemy były tak poważne, iż Sony całkowicie wycofało grę ze sprzedaży w PlayStation Store. Jednak gra odbiła się w bardzo znaczący sposób i stała się sukcesem krytycznym i komercyjnym. W rzeczywistości po aktualizacji 2.0 i wydaniu rozszerzenia Phantom Liberty jest to jedna z najlepszych historii powrotu gier w czasach współczesnych. Z ponad 25 milionami sprzedanych egzemplarzy jest to jedna z najbardziej udanych gier wideo w historii. Naturalnie, CD Projekt Red pracuje nad sequelem, nad którym w tej chwili pracuje jedno z najnowszych studiów zespołu. W tym wpisie podsumowujemy wszystko, co do tej pory wiemy o sequelu Cyberpunk 2077, który nie ma jeszcze oficjalnego tytułu i jest realizowany pod roboczym tytułem Project Orion. Oprócz sequela Cyberpunk 2077, CD Projekt pracuje nad The Witch 4, remakiem oryginalnego Wiedźmina, nowym IP i wieloma innymi rzeczami — studio jest bardzo zajęte.
Kiedy ukaże się kontynuacja gry Cyberpunk 2077?
To wielka niewiadoma. Do tej pory CD Projekt Red i kadra zarządzająca polskiego studia wypowiadali się o Cyberpunk 2077 ogólnikowo i unikali szczegółów. Kierownictwo nie podało choćby terminu premiery ani celu gry. Nie jest to jednak niczym niezwykłym, ponieważ gra jest niewątpliwie wciąż na wczesnym etapie rozwoju. Dla porównania, Cyberpunk 2077 został ogłoszony w 2012 roku i nie zostanie wydany przez osiem lat. Fani powinni więc czuć się komfortowo, czekając na sequel.
Zamów w przedsprzedaży kontynuację Cyberpunk 2077
Zamówienia przedpremierowe na kontynuację gry Cyberpunk 2077 nie są jeszcze przyjmowane. jeżeli zobaczysz, iż jakiś sprzedawca detaliczny przyjmuje zamówienia tak wcześnie, nie podawaj mu swoich pieniędzy ani danych osobowych.Scena z Cyberpunk 2077
Informacje o zwiastunie sequela Cyberpunk 2077
Sequel Cyberpunk 2077 nie ma jeszcze żadnego zwiastuna ani choćby żadnej grafiki koncepcyjnej. Bądźcie pewni, jak tylko otrzymamy informacje o grafice lub wideo do sequela Cyberpunk 2077, damy wam znać.
Platformy sequeli Cyberpunk 2077
Platformy dla sequela Cyberpunk 2077 nie zostały potwierdzone, ale CD Projekt ma historię wspierania zarówno PC, jak i konsol. Studio prowadzi własny sklep PC, GOG, który oferuje gry bez DRM. Prawdopodobnie tak będzie również w przypadku sequela Cyberpunk 2077, choć nie jest to jeszcze potwierdzone.
Fabuła, sceneria i postacie sequela gry Cyberpunk 2077
Niestety, na tym etapie nie ma praktycznie żadnych szczegółów na temat kontynuacji Cyberpunk 2077, dotyczących jej fabuły, ustawień i postaci. Fani mogą jednak rozsądnie założyć, iż będzie to kolejna gra RPG osadzona w przyszłości. Będzie też „wyjątkowo amerykańska”, co wynika z informacji, iż gra jest rozwijana przez nowy zespół CD Projekt w Bostonie. „Myślę, iż Cyberpunk to ewidentnie wyjątkowo amerykańska historia” — wyjaśnił pełniący obowiązki producenta wykonawczego Dan Hernberg w odcinku podcastu AnsweRED. „Ma w sobie dużo energii punkowej i [the tabletop game] został napisany przez Amerykanina, więc wydaje się słuszne, aby zrobić to w Ameryce”.
Silnik gry sequel Cyberpunk 2077
W 2022 roku CD Projekt zszokował niektórych fanów, ogłaszając, iż porzuci swój własny wewnętrzny silnik Red Engine i zamiast tego nawiąże współpracę z Epic Games, aby wykorzystać silnik Unreal Engine 5 firmy w swoich przyszłych projektach. Dyrektor ds. technicznych Paweł Zawodny powiedział, iż aktualizacje silnika Unreal Engine 5 pomagają w tworzeniu gier z otwartym światem, z których słynie polskie studio, i był to główny argument sprzedażowy. „To otwiera dla nas nowy rozdział, w którym naprawdę chcemy zobaczyć, jak nasze doświadczenie w tworzeniu gier z otwartym światem łączy się z inżynieryjną mocą Epic” — powiedział Zawodny.Cyberpunk 2077.
Kto pracuje nad sequelem gry Cyberpunk 2077?
CD Projekt Red opracowuje sequel Cyberpunk 2077. Konkretnie, najnowsze biuro firmy w Bostonie w stanie Massachusetts kieruje rozwojem gry. Kilku pracowników z pierwszego Cyberpunk 2077 przeniosło się do Bostonu, aby pracować nad sequelem, w tym Igor Sarzyński, dyrektor narracji Cyberpunk 2077 i Project Orion. „Nie mógłbym być bardziej podekscytowany tym projektem i jestem pewien, iż możemy zrobić z niego coś wyjątkowego. 2077 było tylko rozgrzewką”, powiedział Sarzyński w mediach społecznościowych na początku tego roku. Zespół CD Projekt w Vancouver pracuje również nad sequelem Cyberpunk 2077, a sieć innych globalnych studiów firmy może również przyczynić się do jego rozwoju. Reżyserem gry jest Gabe Amatangelo, który był dyrektorem gry w popularnym rozszerzeniu Phantom Liberty do Cyberpunk 2077.
Wiadomości o rozwoju sequela Cyberpunk 2077
W lutym 2024 r. sequel Cyberpunk 2077 znajdował się na „wczesnym etapie rozwoju”, poinformował CD Projekt w komunikacie prasowym. Zespół pracujący nad grą obejmuje szereg starszych pracowników z oryginalnej gry, w tym Gabriela Amatangelo (reżysera gry), Pawła Sasko (zastępcę dyrektora gry), Igora Sarzyńskiego (dyrektora kreatywnego), Andrzeja Stopę (reżysera filmowego), Kacpra Niepokólczyckiego (dyrektora artystycznego środowiska), Sarah Grümmer (pełniącej obowiązki głównego projektanta zadań) i Kacpra Kościeńskiego (dyrektora ds. inżynierii). jeżeli chodzi o osoby, które dołączyły do studia w Bostonie, aby pracować nad sequelem, są to m.in. były główny menedżer produktu w Blizzard, Dan Hernberg, który jest producentem wykonawczym sequela Cyberpunk 2077; Ryan Barnard z IO Interactive i Massive Entertainment jako dyrektor ds. projektowania; i dyrektor techniczny Mortal Kombat Alan Villani, który jest dyrektorem ds. inżynierii w sequelu Cyberpunk 2077. Dodatkowo, scenarzystka Anna Megill (Control, Dishonored: Death of The Outsider, Guild Wars 2, Avatar: Frontiers of Pandora) dołącza do sequela Cyberpunk jako jego główny scenarzysta. Megill pracowała również nad elementami narracji w nadchodzącej grze Microsoftu Fable. Wreszcie, powieściopisarz i scenarzysta komiksowy Alexander Freed pracuje nad pisaniem do sequela Cyberpunk 2077. Freed był wcześniej głównym scenarzystą w BioWare w Star Wars: The Old Republic, a także pisał lub doradzał w DICE, Obsidian i Wizards of the Coast. Paweł Sasko, zastępca dyrektora kolejnej gry Cyberpunk, powiedział, iż jest zainteresowany rozwinięciem koncepcji reaktywności, która była bardziej skupiona w Phantom Liberty, nad którą pracował jako dyrektor zadań. „Chcemy mieć pewność, iż całe DNA zostanie zachowane i przez cały czas będzie w grze. W Phantom Liberty jest taki moment, w którym historia niemal się rozdziela, i to jest struktura, której użyliśmy w Wiedźminie 2, a także w Krwi i Winie w Wiedźminie 3 — gdzie nastąpiło rozdarcie w środku [that leads to] zupełnie różne gałęzie z zupełnie różnymi zakończeniami”, wyjaśnił Sasko.Sasko wspomniał również, iż Cyberpunk 2077 musi potwierdzać wybory swoich graczy. „Jeśli w swojej historii dokonałeś pewnego wyboru i zdecydowałeś się pójść tą drogą ze swoim V, swoimi partnerami i kimkolwiek innym, kogo spotkałeś w grze, to jest twoja historia. Ważne jest, aby podejmując te decyzje, nie unieważniać tego, co robili gracze, ponieważ to jest ich historia i decyzje, które podjęli”, powiedział deweloper.Sprawdzaj GameSpot, aby dowiedzieć się więcej o sequelu Cyberpunk 2077, gdy dowiemy się więcej.