Nadciąga Sezon 9 w Diablo IV o nazwie Grzechy Horadrimów. Ma on wprowadzić ogromne zmiany w samej rozgrywce endgame. Blizzard już 1 lipca uruchomi nową zawartość sezonową. Tym razem twórcy skupili się na gruntownej przebudowie zawartości końcowej, znacząco podnosząc poziom trudności rozgrywki – szczególnie z myślą o najbardziej wymagających graczach.
Podziemia Koszmaru staną się jeszcze trudniejsze
Jak wynika z najnowszego wpisu na oficjalnym blogu Blizzarda, Podziemia Koszmaru (Nightmare Dungeons) przejdą trwałą modyfikację, która sprawi, iż każda wizyta w nich będzie większym wyzwaniem. W centrum tych zmian znajdują się Horadryjskie Krypty (Horadric Strongrooms) – nowe, intensywne „mikro-lochy”, które można znaleźć wewnątrz klasycznych Koszmarów. Im wyższy poziom trudności Udręki (Torment), tym częściej pojawiają się Krypty. Gracze mogą też wymusić ich obecność dzięki specjalnego sygnetu Koszmaru (Nightmare Sigil).
Podobnie jak w Piekielnych Hordach, w Kryptach znajdziemy posągi z modyfikatorami, które znacząco podnoszą poziom trudności poprzez różne wzmocnienia, osłabienia i efekty specjalne. Jednocześnie zwiększają one wartość nagród, które otrzymamy po ich pokonaniu.
By dostać się do walki z bossem, trzeba będzie „zestroić się” z filarami poprzez eliminację wszystkich wrogów pomiędzy nimi w określonym czasie. Ukończenie tego wyzwania przeniesie nas do walki z bossem, po której otrzymamy Wielką Kryptę Horadrimów (Grand Horadric Cache) zawierającą m.in. Obducyt, potrzebny do tworzenia przedmiotów typu Masterwork, a także czasowe wzmocnienie na dalszą część lochu.
Eskalujące Koszmary i nowa walka z Astarothem
Oprócz Krypt, Blizzard wprowadza również Eskalujące Koszmary (Escalating Nightmares) – serię trzech coraz trudniejszych lochów dostępnych po zdobyciu Sygnetów Eskalacji (Escalation Sigils), które wypadają właśnie z Horadryjskich Krypt.
Na niższych poziomach trudności ukończenie trzech lochów kończy aktywność. Jednak gracze, którzy zdecydują się na rozgrywkę na wyższym poziomie trudności, zmierzą się z nową wersją walki z Astarothem. Tym razem boss oddzieli się od swojego wierzchowca. Trzeba będzie pokonać oba cele. Co więcej, jeżeli najpierw zniszczysz wierzchowca, ten przejdzie w fazę regeneracji. Dlatego lepiej skupić się najpierw na samym Astarocie.
Zarówno Astaroth, jak i jego bestia mogą posiadać nowe modyfikatory (affixy), które dodatkowo podkręcają poziom trudności. Co ważne, podobne affixy pojawią się także w standardowych lochach Koszmaru, co znacząco wpłynie na różnorodność i świeżość endgame’u.
Horadryjskie Zaklęcia i zawartość sezonowa
Sezon 9 przynosi również nowe sezonowe moce – tym razem są to Horadryjskie Zaklęcia (Horadric Spells), czyli unikalne, konfigurowalne zaklęcia dostępne wyłącznie w tym sezonie. Gracze mogą je tworzyć i modyfikować, jednak wszystkie znikną wraz z końcem sezonu, gdy Blizzard wprowadzi Sezon 10.
W przeciwieństwie do mocy sezonowych, zmiany dotyczące Koszmarów i endgame’u pozostaną już na stałe.
źródło: videogamer.com