Blizzard znalazł się w ogniu krytyki za zachowawczą mapę rozwoju Diablo IV na ten rok. Studio jednak nie zwalnia tempa i kontynuuje cykliczne aktualizacje sezonowe. Jak ujawniono podczas ostatniego spotkania Campfire Chat, Diablo IV Sezon 9. Grzechy Horadrimów wprowadza do gry ogrom nowej zawartości, w tym trudniejsze wyzwania końcowe, nowe starcia z bossami.
Horadrimskie czary w Diablo IV
Po wprowadzeniu Mocy Bossów w obecnym Sezonie 8., twórcy dodadzą w Diablo IV nową sezonową mechanikę – Horadrimskie Czary. W trakcie sezonu gracze będą mogli tworzyć własne zaklęcia z unikalnymi bonusami bojowymi. Rozgrywka opiera się na użyciu Katalizatora Zaklęcia, który pozwala rozwijać moc zaklęcia – zwiększając jego obrażenia i skracając czas odnowienia.
Choć system ten nie rozwiązuje głównego problemu gry – sezonowych mechanik znikających po zakończeniu sezo nu – stanowi on interesujące urozmaicenie. Gracze są zachęcani do eksperymentowania z kombinacjami, by tworzyć naprawdę potężne zaklęcia. Zobaczymy, czy to w ogóle się spełni.
Eskalujące Koszmary – nowe wyzwanie końcowe
Największą nowością Sezonu 9. jest tryb Eskalujących Koszmarów – świeża aktywność endgame’owa dla zaawansowanych graczy. Nowy tryb polega na pokonaniu serii trzech lochów Koszmarów, z których każdy posiada specjalny afiks przenoszący się do kolejnej lokacji. Na końcu trzeciego lochu gracze zmierzą się z potężną, Wzniosłą wersją Astarotha w zupełnie nowym, niebezpiecznym starciu.
Dostęp do Eskalujących Koszmarów uzyskuje się poprzez zdobycie Sigili Eskalacji, które można znaleźć wyłącznie w Horadrimskich Skrytkach – rzadkich łupach występujących w specjalnych pokojach lochów Koszmarów.
Pozostałe zmiany
Sezon 9 przynosi także liczne poprawki balansu – wzmocnienia, osłabienia i zmiany systemowe wpływające na całokształt rozgrywki live-service. od dzisiaj każdy elitarny przeciwnik i boss zapewnia Punkty Reputacji Sezonowej, co pozwala graczom rozwijać się sezonowo bez konieczności wykonywania dedykowanych aktywności sezonowych – wystarczy po prostu grać.
Co więcej, Legendarnych Run wypada teraz więcej, nagrody za niższe poziomy świata zostały poprawione, a użytkownicy konsol mogą od dzisiaj grać przy użyciu klawiatury i myszy. Blizzard wciąż pracuje nad swoją wewnętrzną, dziesięcioletnią mapą rozwoju Diablo IV, deklarując pełne zaangażowanie w długofalowe wsparcie gry. Nowe rozszerzenie zaplanowane na 2026 rok budzi spore nadzieje wśród społeczności. Pozostaje mieć nadzieję, iż tytuł niedługo zerwie z niesatysfakcjonującą mechaniką sezonowych mocy.
źródło: videogamer.com