W otchłaniach Sanktuarium do życia budzi się nowe zagrożenie. Choć poprzednie jeszcze nie zostało zażegnane. Sezon Konstruktów rozpocznie się 23 stycznia 2024. Zmierzymy się z wieloma pułapkami i niszczycielskimi konstruktami pod pustyniami Kedżystanu. To właśnie w tym sezonie Diablo IV ma się rozpocząć prawdziwa zabawa. Czy faktycznie tak będzie?
Demon Malphas będzie tym, którego za wszelką cenę będziemy musieli pokonać. Będzie to możliwe wyłącznie schodząc głęboko pod powierzchnię ziemi. Czekaja na nas nowe lochy zwane Kryptami, sezonowy robotyczny Towarzysz Seneschal i cotygodniowe rankingi. Nie zabraknie również wprowadzenia kilku kluczowych funkcji poprawiających jakość rozgrywki, w tym niemalże ciągłe Piekielne Przypływy.
Zło kryje się pod ziemią
Nowe zagrożenie czai się głęboko pod piaskami Kedżystanu, gdzie Krosno, starożytna technologia – zaprojektowana przez Zoltuna Kulle i Ayuzhana z Caldeum – została przejęta przez siły zła. Demon Malphas jest odpowiedzialny za przekręcenie Krosna dla swoich okrutnych kaprysów. Były towarzysz Zoltuna, Ayuzhan, prowadzi nas przez zdradzieckie Krypty, desperacko próbując powstrzymać groźnego Malphasa i jego śmiercionośne konstrukty przed przejęciem Sanktuarium.
Kedżystan stanie się bazą operacyjną w walce z Konstruktami. By wziąć udział w sezonowej linii zadań Sezonu Konstruktów, musimy stworzyć nową postać w Królestwie Sezonowym i ukończyć kampanię główną (co oczywiście można również pominąć – kto gra, ten wie).
Walka u boku towarzysza
W kolejną wyprawę w Diablo IV nasza postać nie wyruszy sama. Seneschal będzie się angażował bezpośrednio w walkę lub sumiennie pomagał na uboczu. Używając magicznych Kamieni pozyskanych z Krypt, ulepszymy swojego towarzywa w taki sposób, by najlepiej pasował do docelowej wersji Sezonu Konstruktów. O tym, jakie będą najlepsze, przekonamy się już pod koniec stycznia. W Kryptach znajduje się łącznie 39 Kamieni o różnych adekwatnościach. Nasz sezonowy kompan będzie z nami dopóki Sezon. 3 będzie trwał. Uważajcie, by się do niego zbytnio nie przyzwyczaić.
Sprawdź się w nowych lochach
Na to fani Diablo z całą pewnością czekali. Krypty to nowe wersje lochów, w których znajdują się zagrożenia żywiołów opracowane przez samych Zoltuna Kulle i Ayuzhana. Wśród zagrożeń leży zupełnie nowa rodzina potworów. Kilka żywiołowych odmian z nich czyha, aż niczego niepodejrzewający wędrowcy wpadną w ich mechaniczne szpony. Tak, trochę mechaniki sobie pooglądamy i z nią powalczymy. Czy to się sprawdzi w Diablo IV? Niebawem się o tym przekonamy!
Na III Poziomie Świata odblokowują się Krypty Koszmarów. Pieczęcie wypadną wraz z typowymi Pieczęciami, jednak standardowo będziemy mogli je sami wytworzyć. Będzie to wymagało składników, które znajdziemy podczas eksploracji i walki z potworami. Ten aspekt pozostaje niezmienny.
Przygotujmy się na rankingi i tablice z najlepszymi graczami
Fakt ten może sprawić, iż wielu graczy powróci do ubiegłorocznej produkcji Blizzarda. Nowe wyzwania pojawią się w dalszej części trwania Sezonu 3. tj. Sezonu Konstruktów. Gracze będą toczyli walki w cotygodniowym, rotacyjnym, stałym podziemiu, w którym zawalczą o najwyższe miejsce w rankingach. Tylko najmocniejsi zajmą swoje miejsce na górze tabeli, a najlepsze wyniki zdobędą stałe miejsce w Sali Starożytnych. Więcej szczegółów na ten temat pojawi się w niedalekiej przyszłości. Ciekawi?
Karnet bojowy – obecny!
Również w okresie 3. Diablo IV nie mogło go zabraknąć. Podróż sezonowa standardowo jest podzielona na rozdziały zawierające zadania do wykonania. W miarę zdobywania postępów gracze zdobywają nagrody godne obrońców Sanktuarium, takie jak nowe Legendarne Aspekty, Zbroje i 3 Zwoje Amnezji, które zapewniają darmowe drzewo umiejętności. Więcej szczegółów poznamy prawdopodobnie bliżej startu samego sezonu. Swojego wierzchowca również odziejemy w nową skórkę! Jesteście już gotowi na rozgrywkę?
źródło: news.blizzard.com