Shift Up świętuje rekordowe przychody. Stellar Blade oraz Goddess of Victory: Nikke okazały się wielkimi sukcesami koreańskiego studia. Sprawdźmy szczegółowe wyniki finansowe dewelopera za rok 2024.
Stellar Blade przynosi ogromne zyski
Zgodnie z raportem, Shift Up osiągnęło przychód w wysokości 219,8 miliarda wonów (około 151,4 miliona dolarów), co oznacza wzrost o 30,4% w porównaniu z rokiem 2023. Zysk operacyjny wyniósł 148,58 miliarda wonów (102,3 miliona dolarów), wzrastając o 33,8% rok do roku.
Szczególnie imponujące są przychody z tantiem za Stellar Blade, które wyniosły 62,8 miliarda wonów (43,2 miliona dolarów). Gra, która zachwyciła graczy dynamiczną walką, rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz intrygującą fabułą, przez cały czas cieszy się popularnością dzięki regularnym aktualizacjom i współpracom, w tym głośnemu DLC z Nier: Automata.
![](https://i.ytimg.com/vi/JjcR8wuWEC4/hqdefault.jpg)
Goddess of Victory: Nikke to mobilna gra gacha z elementami third-person shooter i RPG, stworzona przez SHIFT UP i wydana przez Level Infinite w listopadzie 2022 roku. Gracze kontrolują zespoły androidów-żołnierzy (Nikke), walczących z mechanicznymi najeźdźcami. Rozgrywka opiera się na bitwach z osłoną, gdzie postacie automatycznie strzelają do wrogów, a gracze celują i zarządzają umiejętnościami.
Przyszłość rysuje się w jasnych barwach
Studio z optymizmem patrzy w przyszłość, szczególnie w kontekście nadchodzącej wersji PC. Shift Up spodziewa się, iż może ona osiągnąć jeszcze lepsze wyniki niż edycja konsolowa, zwłaszcza na azjatyckim rynku gier. Deweloper pracuje również nad optymalizacją gry pod kątem Steam Deck.
Goddess of Victory: Nikke, mimo spadku przychodów o 7% rok do roku, wygenerowało imponujące 153 miliardy wonów (105,4 miliona dolarów), stanowiąc 69,6% całkowitych przychodów studia. W 2025 roku gra ma oficjalnie zadebiutować w Chinach, gdzie przedrejestracja przebiega zgodnie z oczekiwaniami.
Ambitne plany rozwoju
Firma nie spoczywa na laurach. Niebawem planuje powiększyć zespół z obecnych 322 pracowników (z czego 90% to deweloperzy) do 400-420 osób do końca 2025 roku. W pierwszej połowie obecnego ma również zostać zaprezentowany Project Witches, którego premiera planowana jest na okres po 2027.
Stellar Blade – recenzja (PS5). 50 godzin walki, odkryć i emocji
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!