Siedem rzeczy, których dowiedziałem się o samochodzie Sony, grając w Gran Turismo w jednym

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Wiesz jak Sony wspólnie z Hondą tworzy samochód elektryczny, który pojawi się w 2026 roku? Sony Honda Mobility pozwala teraz dziennikarzom poważnie dotknąć jego prototyp Afeeli — i baw się z Gran Turismo wersja gry wideo samochodu, siedząc wewnątrz prawdziwej maszyny.

Właśnie dlatego w zeszłym tygodniu pojechałem do siedziby PlayStation w Ameryce Północnej, aby wypróbować Afeelę w Afeeli i dotknąć rzeczy, które wcześniej nie mogliśmy się dotknąć. Ale dostałem trochę więcej, niż się spodziewałem!

Oto mój krótki, 50-sekundowy film przedstawiający to doświadczenie i krótka lista nowych rzeczy, których się nauczyłem.

1) Nie spodziewaj się jazd próbnych w najbliższym czasie.

Nie, zanim zapytasz, nie pozwolili mi prowadzić prawdziwego samochodu Sony Honda. Złapałem kierownicę i nacisnąłem pedały, ale nic to nie dało – ani w grze, ani poza nią. „Zapewnimy dziennikarzom możliwość odbycia jazdy próbnej tak szybko, jak to możliwe, zgodnie z harmonogramem rozwoju pojazdu” – czytamy w oświadczeniu Sony Honda Mobility za pośrednictwem niezależnego rzecznika Glenna Mandela.

Słyszałem, iż jazdy próbne nie odbędą się w tym roku – możliwy jest w przyszłym roku – ale może minąć choćby rok 2026, zanim dziennikarz zasiądzie za działającym kierownicą.

2) Dostępny jest teraz fizyczny przycisk umożliwiający otwarcie drzwi.

Drzwi prototypu można było otworzyć od zewnątrz na dwa sposoby. Możesz nacisnąć przycisk w aplikacji Afeela na telefony lub pozwolić systemowi kamer otworzyć go po rozpoznaniu Twojej twarzy. W najnowszym prototypie istnieje jednak trzecia metoda: fizyczny przycisk zamontowany pod oknem, który może wysyłać ten sam sygnał. Nacisnąłem i zadziałało świetnie. Firma Sony Honda wciąż jednak decyduje, w jaki sposób Cię uwierzytelnić — przedstawiciele nie mogą powiedzieć, czy będzie to dotyczyć pilota, czy jakiś cyfrowy kluczyk samochodowy, taki jak UWB wiedzieć, iż to ty jesteś w pobliżu.

To ja naciskam przycisk otwierania drzwi. Nie jest jasne, co to za pasek nad nim.Zdjęcie: Sean Hollister / The Verge

3) Afeela nie pozwoli kierowcy zobaczyć, co jest na ekranie pasażera.

Wyjątkowo szeroki ekran Afeeli to jedna z jego najbardziej rzucających się w oczy cech, ale firma Sony Honda nie planuje pozwalać kierowcy widzieć całości w ruchu. Zamiast tego użyje pewnego rodzaju filtra prywatności, aby odgrodzić część ekranu dla pasażera, aby mógł kontynuować oglądanie bez rozpraszania kierowcy.

„Specyfikacje dotyczące produkcji masowej nie zostały jeszcze ustalone, ale planujemy zainstalować mechanizm, którego nie będzie widać od strony kierowcy podczas jazdy, aby kierowca mógł bezpiecznie prowadzić” – mówi nam SHM.

4) Prawdopodobnie w środku nie będzie prawdziwego PS5.

grałem Gran Turismo 7 na ekranie Afeeli, przesyłając strumieniowo bezprzewodowo z pobliskiej konsoli PS5 dzięki aplikacji Sony PS Remote Play. W samochodzie nie ma prawdziwej konsoli PS5 i w tej chwili nie planuje się tego zmieniać. W styczniu prezes i dyrektor operacyjna Sony Honda Mobility, Izumi Kawanishi, powiedziała mi, iż nie została jeszcze podjęta decyzja czy pojawi się prawdziwe PS5ale SHM „zakłada teraz grę zdalną zamiast instalować konsolę PS5”.

Nie jest również jasne, czy będzie można używać własnych kierownic i pedałów Afeeli do grania czegokolwiek.

5) Może podpowiedzieć „osobisty agent” Afeeli Ty z pytaniami.

Sony Honda podpisała umowę z Microsoftem w zeszłym roku stworzyć „osobistego agenta konwersacyjnego” dla samochodu i choć nie ma jeszcze konkretnych szczegółów, co to adekwatnie oznacza, słyszę, iż celem jest, aby sztuczna inteligencja samochodu podpowiedz ci z pytaniami po próbie przewidzenia Twoich potrzeb.

„Rozważamy możliwość dwustronnej komunikacji między ludźmi i samochodami, a także we współpracy z Microsoftem opracowujemy interaktywnego agenta osobistego wykorzystującego usługę Microsoft Azure OpenAI Service” – pisze SHM, gdy pytam. „Wierzymy, iż skoro będzie on rósł w zależności od użytkownika, to będziemy mogli komunikować się zgodnie z jego preferencjami.”

6) Jest dobry powód, dla którego Sony Honda nie pozwoliła nam dotknąć samochodu na targach CES.

Omawiam to w filmie, ale wiele elementów prototypu to w tej chwili tylko makiety, które nie są jeszcze funkcjonalne. Obejmuje to fantazyjne rzeczy, takie jak cyfrowe lusterka boczne i lusterka wsteczne, ale także przyziemne elementy, takie jak dźwignie kierunkowskazów, osłony przeciwsłoneczne, schowki na rękawiczki i schowki, a także większość elementów ekranu dotykowego.

Mógłbym przewijać mapę Las Vegas, ale nie mogłem dotknąć żadnej pinezki; Mógłbym przeglądać odtwarzany film i gestem przesuwać go po stronie kierowcy lub pasażera, ale nie mogłem uruchomić wielu innych funkcji na ekranie dotykowym ani w towarzyszącej aplikacji na telefona. Jednak nie namawiam do SHM; Firma Sony Honda zapewniła całkowicie przejrzyście, iż jest to prototyp i ma jeszcze kilka lat na dopracowanie wszystkiego.

7) Afeela niekoniecznie musi być ciągłą reklamą Sony.

Tak, obecny prototyp ma absurdalny cyfrowy billboard na przednim zderzaku który wyświetla adekwatności Sony, takie jak Człowiek Pająk I Horyzont Zakazany Zachódi umożliwia dostrojenie cyfrowego dźwięku silnika samochodu do dźwięków inspirowanych adekwatnościami firmy Sony, aż do usługi przesyłania strumieniowego anime Crunchyroll włącznie. Rzecznik powiedział mi jednak, iż Sony Honda pragnie nawiązać współpracę także z podmiotami spoza Sony — i mogłem wyświetlić na zderzaku dowolny tekst, po prostu wpisując go w aplikacji na telefonie.

Prototypowy ekran Afeeli może wyświetlać wybrany przez Ciebie tekst.Zdjęcie: Sean Hollister / The Verge

Wybrałem oczywiście „The Verge”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału