SimFabric miał 0,12 mln zł zysku netto, 1,79 mln zł zysku EBITDA w I poł. 2024

5 dni temu

SimFabric odnotował 0,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2024 r. wobec 1,65 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 0,21 mln zł wobec 1,29 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,79 mln zł wobec 2,11 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,16 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 4,93 mln zł rok wcześniej.

„Pierwsza połowa roku 2024 była dla spółki przede wszystkim kontynuacją współpracy z partnerem wydawniczym na rynki azjatyckie. Dzięki dobrej sprzedaży na tych rynkach udało się znacząco poprawić wynik przychodów ze sprzedaży, który wyniósł 6,16 mln zł, co jest wzrostem o 24% w stosunku do roku ubiegłego. Udało się również wypracować zysk netto, w stosunku do odnotowanej w zeszłym roku straty. Spółka w nadchodzącym półroczu skupia się na wzmocnieniu tej współpracy i poprawieniu wyników za cały rok 2024” – napisała prezes SimFabric Julia Leszczyńska w liście do akcjonariuszy.

Podkreśliła, iż ważnym osiągnięciem dla Grupy w 2024 roku było podpisanie umowy z amerykańskim koncernem NVDIA Corporation, które otwiera nowe możliwości rozwoju całej Grupy kapitałowej w nadchodzących latach.

„Podpisana umowa określa zasady współpracy pomiędzy NVIDIA a emitentem w ramach wsparcia tworzenia rozwiązań developerskich w grach w oparciu o technologię sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Równocześnie w ramach podpisanej umowy cała grupa kapitałowa SimFabric przystąpiła do programu NVIDIA Developer Program oraz otrzymała granty w formie usług i serwisów dostarczanych przez koncern NVIDIA. Emitent w oparciu o podpisaną Umowę planuje wdrożyć do gier całej grupy kapitałowej SimFabric rozwiązania NVIDIA bazujące na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, w tym: chatboty, algorytmy naśladujące zachowania i mowę ludzką oraz rozwiązania rozpoznające mowę ludzką, a także cyfrowe postacie, budujące narrację na żywo w trakcie interakcji z graczem. Aktualnie kończone są prace i testy nad naszą kolejną grą własną My Demon Wife, która powinna ukazać się jeszcze w tym roku na platformy PS4/PS5 oraz Meta Quest 3. Pracujemy również nad wydaniem pierwszych gier własnych w spółkach zależnych VRFabric i MobileFabric na urządzenia wirtualnej rzeczywistości oraz urządzenia mobilne. Co powinno w efekcie jeszcze bardziej poprawić przychody i zyski w całej Grupie kapitałowej SimFabric” – napisała też prezes.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2024 r. wyniosła 4 tys. zł wobec 2,08 mln zł straty rok wcześniej.

SimFabric tworzy symulatory i gry komputerowe na komputery PC oraz urządzenia mobilne (iOS, Android). Od 2018 roku jest certyfikowanym producentem i wydawcą gier na konsole: Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. W 2022 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z rynku NewConnect.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału