Smocza wiedza Elden Ring zmienia narrację

cyberfeed.pl 3 tygodni temu


Ta historia jest częścią Straight Fire, otwartego listu miłosnego do wszystkiego, co smocze. Daj więcej ognia Tutaj.

Ogień trzaska niczym błyskawica z tego, co zostało ze skrzydeł Bayle’a Grozy – w miejscu, gdzie w przeciwnym razie mogłoby znajdować się skrzydło, jest tylko makabryczna kość – płynąc jak krew za jego opancerzonym, łuskowatym ciałem. Bayle Strach nie tylko pluje ogniem ze swojego sowiopodobnego dzioba, potwora Jest wcielony ogień, potrafiący wyrwać się z żywiołów i wypuścić widmowe skrzydła, które świecą i syczą jak płomienie. Bayle Strach jest wrogiem wrogów Pierścień Eldena‘S Cień Erdtree ekspansja. To potworny smok, który zdradził władcę swego rodzaju, Władcę Smoków Placidusaxa, w walce tak straszliwej, iż dwie z pięciu głów Placidusaxa wciąż zwisają z szyi Bayle’a Grozy. Terror Pierścień Eldenasmoki nie mają sobie równych.

Deweloper FromSoftware i reżyser Hidetaka Miyazaki (przy wsparciu w budowaniu świata od Autor Pieśni Lodu i Ognia George RR Martin) stworzył straszne bestie, które dorównywały powszechnej brutalności w Lands Between, nic więc dziwnego, iż smoki na świecie są jednymi z najzacieklejszych wrogów w grze — i być może jednymi z najbardziej przerażających i bogato stworzonych smoków w historii gier wideo.

Zdjęcie: FromSoftware/Bandai Namco

Smoków oczywiście nie brakuje w innych grach wideo, czy to w średniowiecznych klimatach fantasy, czy nie. The Elder Scrolls 5: SkyrimAlduin może należeć do najbardziej znanych — potężny smok, który może zniszczyć i odbudować świat — ale smoki pojawiają się choćby w postaciach takich jak Super Papierowy Mariogdzie papierowe Bonechill, Fracktail i Wracktail pojawiają się jako wrogowie oraz tryb Zombie w Call of Duty, w którym czasami gracze mają za zadanie karmić smoki zombie.

Najczęściej, szczególnie w światach gier wideo high fantasy, smoki są wrogiem – alegorią okrucieństwa, potworności lub chciwości. Ten trop opiera się w dużej mierze na zachodnich starożytnych mitach, w których smoki są przedstawiane jako gromadzące i strzegące skarbów; w Biblii, smoki kojarzą się z diabłem. (Jednak nie cała mitologia przedstawia smoki jako złe: Chińskie smoki są symbolem szczęścia i mądrości.)

Branża gier wideo w dużej mierze trzyma się tego stereotypu, według którego smoki to nikczemne postacie kierowane przez zło. Martin pisał o tym na swoim blogu w lipcu: „Tradycyjne zachodnie smoki przynoszą głównie ogień i śmierć… ale współczesne fantazje też często się tym bawią.” Częściej stwierdza się, iż smoki są inteligentne, godne, i wyszkolonych towarzyszy, takich jak Gra o tron, Jak wytresować smokaoraz cykl Temeraire Naomi Novik. Niektóre z najbardziej znanych współczesnych smoków ostatnich kilkudziesięciu lat są „niebezpieczne, ale nie złe” pisarka i profesor historii Eastern Kentucky University Cynthia Williams Resor powiedziała na swoim blogu.

O jego własnych smokach Gra o tronMartin powiedział, iż zaprojektował je starannie, tak aby były osadzone w świecie Westeros, jak każde inne stworzenie. „Podobnie jak wilki, niedźwiedzie i lwy, smoki można trenować, ale nigdy nie można ich całkowicie oswoić” – napisał. „Zawsze będą niebezpieczni. Niektórzy są bardziej dzicy i rozmyślni niż inni. Są indywidualistami, mają osobowości… i często odzwierciedlają osobowości swoich jeźdźców, dzięki łączącej ich więzi [sic]. Nie obchodzi ich ani trochę złoto ani klejnoty, tak samo jak tygrys. Biorąc pod uwagę zaangażowanie Martina w Pierścień Eldenabudowania świata, nie jest zaskakujące, iż FromSoftware czerpie tego rodzaju inspirację od twórcy Pieśni Lodu i Ognia.

Zdjęcie: FromSoftware/Bandai Namco za pośrednictwem Polygon

Istnieje kilka elementów odstających, które zmieniają narrację o smokach w grach, takich jak seria Pokémon (Dragonite, Dratini i Rayquaza to kilka Pokémonów typu smoczego, które gracze mogą złapać) oraz Simowie (Burnie, Piryt i Pochodnia są zwierzakami dodanymi dzięki Simowie Tworzymy magię ekspansja). Potem jest Pola Mistriiw którym gracze mogą pozornie romansuje z posągiem smoka. Jednak najczęściej smoki są wrogiem – wielkim złym wrogiem, którego bohater musi pokonać lub przed którym się wycofać. Weźmy na przykład Zniszczonego Smoka z Super Mario Odyseja lub Smok Endera Minecrafta. Te smoki mają niewielki wpływ na gry i ich historie i prawdopodobnie można je zastąpić dowolnym innym rodzajem potworów; Te smoki zastępują zniszczenie i są po prostu epickimi bossami do pokonania.

Aby smok wyróżniał się na zatłoczonym polu skrzydlatych potworów, musi wykraczać poza schematy. Pierścień Eldena jest jedną z najlepszych pod tym względem, ponieważ historia jego smoka – choćby jeżeli nie jest wyraźnie określona – ma namacalny wpływ na Krainy Pomiędzy. Jego głębokość dodaje niuansu temu, co z łatwością może stać się płaskim tropem.

Pierścień Eldenazłożona historia smoków nadaje ton grze poprzez jej okrutną historię. Podsumowując: Dawno temu Starożytne Smoki rządziły światem i dzierżyły czerwone błyskawice. Placidusax był przywódcą ich wszystkich. Bitwa pomiędzy Placidusaxem i Bayle’em Straszliwym zapoczątkowała coś, co przekształciło się w hierarchiczną wojnę między smokami, dzieląc je na Starożytne Smoki i smoki, z których te ostatnie są uważane za mniejsze smoki – są wyznawcami i potomkami Bayle’a Strachu. Placidusax wysłał swoich zwolenników, aby zabili smoki po ucieczce Bayle’a, pod wodzą Starożytnego Smoka, który stał się ludzką kapłanką o imieniu Florissax, której zadaniem było podżeganie ludzi do zabijania wyznawców Bayle’a i rozmnażania się, a następnie zjedzenia ich serc, aby zdobyć ich moce w praktyce zwanej Smoczą Komunią .

Ludzie jedzący smocze serca stają się coraz bardziej smokowi, ostatecznie zamieniając się w bestię zwaną Magma Wyrm, bardziej aligatora niż cokolwiek innego – przeklęci jako tanie imitacje wielkich smoków z Lands Between. To inny sposób Pierścień Eldenatwórcy włączają narrację o smoczej wojnie do decyzji związanych z rozgrywką — zjadanie smoczych serc nagradza potężne zdolności, jak ten, który rodzi eteryczną głowę smoka, która walczy w imieniu gracza. Wepchnąć się Pierścień Eldenażadne walki ze smokami nie są obowiązkowe, więc jeżeli mówimy o wiedzy, zabicie ich staje się wyborem moralnym. Czy zabijesz tę złożoną bestię dla osobistych korzyści? Śmierć i brutalność są wszędzie Pierścień Eldenaale to wciąż dylemat — i wyjątkowe traktowanie smoków, które się wyróżnia. Smoki nie są z natury złe w Krainach Pomiędzy, ale są w obronie.

Zdjęcie: FromSoftware/Bandai Namco za pośrednictwem Polygon

A jeżeli zmierzysz się z jednym z tych smoków, spodziewaj się bitwy, która uhonoruje dziedzictwo i historię tych dziwnych, niszczycielskich stworzeń. Bitwy smoków należą do najbardziej epickich w historii Pierścień Eldena i jego ekspansję, tworząc spektakl i skalę na miarę starożytnych bestii. Walka Placidusaxa to oszałamiające arcydzieło wizualne i dźwiękowe; ma tak potężny atak, iż Pierścień Eldenamuzyka przestaje działać. Czy coś tracisz, jeżeli zdecydujesz się nie angażować? Pierścień Eldenasmoki? Być może. Ale na tym polega piękno wyboru i biorąc pod uwagę jego narracyjne skutki.

Greyoll, opisywana jako matka wszystkich smoków, jest największym żyjącym smokiem Pierścień Eldena. Uważa się, iż jest matką potomka Bayle’a Grozy, a kiedy znajdziesz ją w grze, leży nieruchomo na ziemi, zbyt stara i zniedołężniała, by walczyć. Jest otoczona przez mniejsze smoki, pozornie jej dzieci, i będzie tylko ryczeć, a nie walczyć. Zamiast tego walka toczy się z jej dziećmi, a śmierć każdego z nich jeszcze bardziej osłabia Greyoll. Jak większość Pierścień Eldenasmoki, opcjonalna jest walka i zabijanie Greyolla, ale jest to powszechnie znane Pierścień Eldena graczy, iż zabicie jej jest łatwym sposobem na awans. Nagroda w postaci pokonania bezbronnego smoka jest drastycznie przerosła wyzwanie, co sprawia, iż ​​walka jest dla gracza druzgocącą decyzją moralną – taką, która uderza w moralność polujących na smoki jako całości. Pierścień Eldena a jego świat jest bezlitosny, a twórca FromSoftware nie popycha gracza w tę czy inną stronę; pozostawia te pytania Tobie, jeżeli w ogóle chcesz je kwestionować.

Przez to wszystko Pierścień EldenaSmocza wiedza nie jest wyraźna, zamiast tego została znaleziona jako dodatkowe opisy tekstowe przedmiotów, zaklęć i zbroi. To szczególny rodzaj doświadczenia, nieodłącznie związany z grami wideo – zwłaszcza takimi jak Pierścień Eldenaktóre kładą taki nacisk na podejmowanie decyzji przez gracza. Są części świata, które można odkryć tylko wtedy, gdy się ich szuka; najlepsze historie o smokach można jedynie doświadczyć, a nie wyjaśnić.



Source link

Idź do oryginalnego materiału