Sony inwestuje w Bandai Namco – strategiczne partnerstwo gigantów japońskiej rozrywki

1 dzień temu

Sony ogłosiło, iż zawarło strategiczne partnerstwo z Bandai Namco – jednym z najważniejszych graczy w japońskim przemyśle rozrywkowym.

W ramach umowy Sony przejmie 16 milionów akcji Bandai Namco o łącznej wartości ok. 68 miliardów jenów (ok. 465 milionów dolarów), co daje udział na poziomie 2,5% całkowitej liczby udziałów spółki. kooperacja ma charakter strategiczny i opiera się na synergii doświadczenia Sony w produkcji i dystrybucji treści audiowizualnych oraz unikalnym podejściu Bandai Namco do zarządzania markami i rozwijania tzw. „strategii opartej na własności intelektualnej” – koncepcji, która zakłada maksymalne wykorzystanie potencjału znanych marek i uniwersów w różnych formach rozrywki.

— Jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie niesie połączenie technologicznych i kreatywnych zasobów Sony z naszą strategią IP — powiedział Nobuhiko Momoi, wiceprezes wykonawczy Bandai Namco Holdings. — Chcemy wspólnie tworzyć nowe doświadczenia i docierać do fanów na całym świecie, realizując nasze motto: „Zabawa dla wszystkich – także w przyszłości”.

Z kolei przedstawiciel Sony, Toshimoto Mitomo, podkreślił, iż celem współpracy jest „przekraczanie oczekiwań fanów poprzez dostarczanie emocji i unikalnych treści” oraz przyspieszenie realizacji wizji „kreatywnej rozrywki” Sony.

Kluczowym elementem nowego porozumienia będzie rozwój treści wideo – w tym anime – bazujących na IP należących do Bandai Namco, takich jak „Gundam”, „Tekken”, „Tales of” czy „Pac-Man”. Jednak kooperacja może rozciągnąć się także na inne obszary, w tym gry wideo i muzykę. Mimo to analitycy wskazują, iż nie należy spodziewać się ekskluzywności gier Bandai Namco na platformach Sony – 2,5-procentowy pakiet akcji nie daje koncernowi takiego wpływu.

Warto zauważyć, iż to nie pierwsza tego typu inwestycja Sony w ostatnim czasie. Pod koniec 2024 roku firma została największym udziałowcem Kadokawa Corporation – właściciela studia FromSoftware – obejmując 10% udziałów. Równolegle swoje zaangażowanie zwiększył także Tencent, zbliżając się do poziomu 8%. Nowa inwestycja Sony pokazuje, iż firma stawia na strategiczne partnerstwa w celu umacniania swojej pozycji w globalnym ekosystemie rozrywkowym – zwłaszcza w obszarach crossmediowych, łączących gry, film, anime i muzykę.

Idź do oryginalnego materiału