[Warning: The following contains spoilers for Final Fantasy 7.]
Speedrunners dla oryginału Ostateczna fantazja 7 z 1997 roku dokonali od dawna dziwnie ważnego odkrycia FF7 wentylatory, w tym osoby niebędące speedrunnerami. Okazuje się, iż dzięki serii bardzo trudnych manewrów w grze Aerith może pozostać w drużynie gracza choćby po scenie swojej śmierci. Może zostać i oglądać swoje kulminacyjne, niesławne morderstwo z rąk Sephirotha, a potem po prostu zostać.
Jak w przypadku wszystkich odkryć związanych z speedruningiem, i to było wysiłkiem grupowym, choć najczęściej wymieniane są dwa nazwiska speedrunnerów, czyli AceZephyr i Kuma. Ten nowy przeskok opiera się na wiedzy zdobytej wcześniej FF7 Taktyka speedrunu znana jako pomijanie Kalma, która (jak sama nazwa wskazuje) pozwala graczowi ominąć obszar w grze zwany Kalm. Pominięcie to polega na wykorzystaniu sposobu, w jaki gra odczytuje różne rodzaje terenu na mapie świata, dzięki czemu gracz może chodzić według określonych wzorców, aby dotrzeć do miejsc, do których nie powinien jeszcze dotrzeć. Otworzyło to możliwość odkrycia innych podobnych przeskoków, takich jak ten najnowszy przeskok, zademonstrowany w a film potwierdzający koncepcję autorstwa Kumy i w krótszy film demonstracyjny autorstwa AceZephyrw którym Chmura spaceruje po wodzie (zabawa). Ostatecznie ta nowa przeskok umożliwi speedrunnerom przedostanie się z Midgar aż do Miasta Starożytnych, co może skutkować utratą choćby dwóch godzin wolnego czasu. FF7 rekordy prędkości.
Wyjaśnienie taktyki speedrunningu jest zawsze nieco ezoteryczne, ale uznałem, iż film YouTube 4-8Productions na ten temat jest całkiem jasny i łatwy do zrozumienia.
Najzabawniejszą rzeczą w tym filmie, jak i większości filmów na ten temat autorstwa speedrunnerów, jest to, iż przedstawia ratowanie Aerith jako kilka więcej niż zabawny efekt uboczny pominięcia. Ostatecznie speedrunnerzy szukają usterek i trików, które pozwolą im przejść grę tak szybko, jak to możliwe. To, czy Aerith przyjdzie na przejażdżkę, czy nie, jest sprawą drugorzędną.
Co więcej, ponieważ Aerith wciąż musi być świadkiem własnej śmierci, można argumentować, iż tak naprawdę nie jest tu „ratowana” – mimo iż po rozegraniu się tej sceny przez cały czas jest przedstawiana jako członkini drużyny. To nie jest tak, iż możesz normalnie rozegrać resztę gry, gdy Aerith spędza czas z tobą i walczy u twojego boku. Gra zostanie zablokowana za każdym razem, gdy przystąpisz do bitwy z Aerith; dlatego też użycie tego pominięcia do pomyślnego ukończenia gry wymagałoby również użycia różnych sposobów pominięcia losowych bitew. Nie jest to więc do końca marzenie o „uratowaniu Aerith”, które fani wierzyli, iż będzie możliwe do zrealizowania przez wiele lat. FF7 został wydany po raz pierwszy. Jednak dla speedrunnerów jest to wciąż coś niesamowitego, ponieważ jest to ogromne odkrycie z dużym potencjałem na więcej.