Śpij smoku, śpij – zapowiedź kooperacyjnej przygody od wydawnictwa Granna

planszowenewsy.pl 2 godzin temu

Lubicie gry ze smokami? A może Wasze Pociechy je lubią? o ile na którekolwiek pytanie odpowiedź jest twierdząca, to ta zapowiedź może być czymś dla Was

„Śpij smoku, śpij” to nowa zapowiedź wydawnictwa Granna, a wprawione oko zauważy, iż przy „szacie graficznej” maczał palce Tomasz Larek.

Opis gry „Śpij smoku, śpij”

„Śpij smoku, śpij” to kooperacyjna gra, w której gracze wcielają się w grupę poszukiwaczy przygód włamujących się do smoczej jaskini, by odzyskać zrabowane skarby. Muszą działać gwałtownie i bezbłędnie, ponieważ każda pomyłka może obudzić smoka, a w całej grze mają tylko trzy szanse na odzyskanie wszystkich przedmiotów, zanim bestia się przebudzi.

Informacje podstawowe:
Liczba graczy: 2 – 5
Czas gry: 20 minut
Wiek: 6+

Jak grać w „Śpij smoku śpij”?

Rozgrywka składa się z trzech rund, podczas których poszukiwacze współpracują ze sobą, aby znaleźć ukradzione przedmioty. W każdej rundzie jeden z graczy pełni rolę obserwatora, który pilnuje czasu, podczas gdy pozostali gracze, zwani poszukiwaczami, przeszukują Jaskinię Smoka (spód pudełka z kafelkami przedmiotów).

Celem poszukiwaczy jest znalezienie kafelków przedmiotów, które odpowiadają ich zakrytym kartom, oraz kartom obserwatora. Grę rozpoczyna się od wylosowania i zapamiętania czterech kart przedmiotów. Następnie, po odwróceniu kart obrazkiem do dołu, rozpoczyna się faza poszukiwań.

Obserwator odwraca klepsydrę i od tego momentu czas na poszukiwania zaczyna upływać. Poszukiwacze muszą w tym czasie odnaleźć odpowiednie kafelki i umieścić je nad swoimi kartami. Po upływie czasu wszyscy gracze odsłaniają swoje karty, aby sprawdzić, czy popełnili jakieś błędy.

Za każdy błędnie dobrany lub brakujący przedmiot, chmurka „Zzz…” (symbolizująca sen smoka) przesuwa się w stronę paszczy bestii. jeżeli chmurka dotrze do smoczej głowy, wszyscy gracze przegrywają.

Dodatkowe informacje

W grze znajdziecie również dodatkowe warianty rozgrywki, w których znajdziecie opcjonalne karty snu smoka wprowadzające dodatkowe utrudnienia i stanowiące większe wyzwanie.
Karty te dzielą się na:
Lekkie sny (z żółtym rewersem),
Ciężkie sny (z niebieskim rewersem), które są trudniejsze, ale dają bonus w postaci przesunięcia chmurki „Zzz…” o jeden ząbek w tył, w stronę ogona smoka.

Przed wybraniem karty, gracze mogą wspólnie dyskutować, ale ostateczną decyzję podejmuje obserwator danej rundy. Ograniczenia te obowiązują zwykle tylko w następnej rundzie, choć niektóre efekty mogą pozostać aktywne na dłużej.

Jeśli po trzech rundach smok wciąż śpi, cała drużyna wygrywa.

Premiera gry planowana jest na 7 listopada 2025 roku.

Najnowsze artykuły o podobnej tematyce:

Tabliczka Mnożenia: Nauka Liczenia oraz Feluś i Gucio grają w pary – dwie premiery od Naszej Księgarni

Let’s Go! To France – Kontynuacja serii „podróżniczej”

Punica: Rzym kontra Kartagina – ruszyła przedsprzedaż gry, której wydawcą jest Phalanx

Idź do oryginalnego materiału