„Sprzedaliśmy już wystarczająco dużo, aby projekt był opłacalny” – stwierdził Krippa, według tłumaczenia ITC. „Przed wydaniem zespół pracował prawie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Żyli tym projektem, zwłaszcza na tle wojny. Chcieliśmy dać krajowi nadzieję i dumę, pokazać wszystkim, iż Ukraińcy potrafią realizować projekty na tak wysokim poziomie”.
STALKER 2 Z raportu wynika, iż kosztowało GSC Game World dziesiątki milionów dolarów, z których zdecydowana większość została wydana na rozwój rdzenia, a niewielka część przeznaczona została na marketing. Największym rynkiem gry są Stany Zjednoczone, ale była ona tak popularna także na Ukrainie, iż została pobrana nadwyrężył internet w kraju.
Z powodu tego sukcesu, Krippa dodał: STALKER 2 otrzyma co najmniej dwa rozszerzenia oraz tryb wieloosobowy. Nie podano żadnych dalszych szczegółów. Krippa wierzy również, iż GSC Game World może wykorzystać markę STALKER do podniesienia poziomu Ukrainy w podobny sposób, w jaki CD Projekt Red umieścił Polskę na mapie dzięki Wiedźminowi.
„Chciałbym, żebyśmy wypuścili serial na Netflix” – powiedziała Krippa. „Trwają negocjacje, ale problem nie został jeszcze rozwiązany”.
„Nie jest idealnie, musimy wszystko naprawić, są pewne problemy” STALKER 2 – powiedziała dyrektor kreatywna Mariia Grygorovych Eurogamer w opowiadaniu opublikowanym 4 grudnia. „Ale to jest gra! To gra z duszą, tam z uczuciami, tam z miłością. choćby problemów nie rozwiążesz, jeżeli nie masz gry.