STALKER 2: Heart of Chornobyl okazał się sukcesem komercyjnym mimo problemów technicznych na premierę. GSC Game World potwierdziło, iż gra już zarobiła na siebie, a studio planuje znacznie dłuższe wsparcie produkcji. Dodatkowo deweloperzy wypuścili właśnie dużą aktualizację naprawiającą system A-Life.
Sukces STALKER 2 mimo przeciwności
Ukraińskie studio nie miało łatwej drogi do wydania STALKER 2. Wojna w ich kraju znacząco wpłynęła na proces produkcji. Jednak mimo wszystkich przeciwności, gra sprzedaje się lepiej niż zakładano. W wywiadzie dla IGN CEO studia Ievgen Grygorovych oraz dyrektor kreatywna Maria Grygorovych przyznali, iż muszą zmierzyć się z „nową rzeczywistością”.
Trzeba wszystko dobrze przemyśleć, bo nasza społeczność znacznie się rozrosła, a różne jej części oczekują innych rzeczy
Co ciekawe, sukces produkcji spowodował, iż studio zdecydowało się znacznie wydłużyć okres wsparcia produkcji. Chociaż plany na kolejne 10-15 lat pozostają niezmienne, to twórcy chcą dostarczyć znacznie więcej zawartości, niż pierwotnie zakładali.
Minęło sześć lat, ale nasze plany dotyczące przyszłych gier pozostały bez zmian. Zmieniło się tylko jedno – nie przewidywaliśmy, iż będziemy chcieli poświęcić aż tyle czasu w aktualizacje STALKER 2 po premierze i dodać do gry znacznie więcej zawartości
A-Life wraca do życia
Tymczasem ukazała się dość spora aktualizacja o wielkości 110 GB. Najważniejszą zmianą jest naprawa systemu A-Life, który został mocno ograniczony przez agresywną optymalizację przed premierą. Teraz NPC nie będą już pojawiać się za plecami gracza, a ich zachowanie powinno być bardziej naturalne.
Nowa wersja sprawia, iż postacie niezależne:
- Przemierzają świat na większe odległości
- Aktywniej atakują wrogów i mutanty
- Bardziej angażują się w rozszerzanie swojego terytorium
- Można je spotkać ponownie w trakcie rozgrywki
- Mają bardziej zróżnicowane cele
Dodatkowo update wprowadza ponad 1000 innych poprawek. Naprawiono problemy z kolizjami, roślinnością, teksturami czy fizyką ciał. Ulepszono również samouczek, aby ułatwić start nowym graczom. GSC Game World zapewnia przy tym, iż to dopiero początek i będą dalej wsłuchiwać się w głosy społeczności.
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!