GSC Game World wydało pierwszą dużą aktualizację do gry Stalker 2: Heart of Czarnobyl. Rozwiązuje ona ponad 1800 problemów i naprawia w końcu tryb A-Life.
Twórcy Stalker 2: Heart of Czarnobyl wyszli na prostą drogę. Gra studia GSC Game World już się spłaciła i zaczyna przynosić zyski. Informacji tej udzielił właściciela studia Maxima Krippy w wywiadzie dla ukraińskiego Forbesa. Co interesujące w tym samym wywiadzie Krippa sugeruje, iż gra może otrzymać adaptacje na Netflix. o ile zrobiono by to z takim rozmachem, jak serial Czarnobyl na HBO, to osobiście bardzo nie mogę się doczekać. Krippa potwierdził również, iż planowane są co najmniej dwa rozszerzenia i tryb wieloosobowy. Jednak nie padły żadne konkretne szczegóły.
Ogromna aktualizacja
Przejdźmy teraz do tego, co najważniejsze, czyli ogromnej aktualizacji, która nadchodzi do gry. Twórcy w mediach społecznościowych oznajmili, iż naprawili aż 1800 błędów. Patch, który niedługo trafi na konsole i pecety, będzie ogromny. Oto najważniejsze poprawki:
- Naprawiono błąd powodujący pojawianie się postaci niezależnych za plecami gracza.
- Gracze mogą teraz częściej napotykać wędrujących po Strefie bohaterów niezależnych.
- Znacznie zwiększono odległość, z jakiej postacie niezależne w A-Life są widoczne dla gracza.
- Naprawiono błąd agresywnej optymalizacji, który uniemożliwiał postaciom niezależnym z A-Life pojawiania się w trybie offline (poza zasięgiem wizualizacji gracza). W trybie offline postacie z A-Life będą z czasem kontynuować realizację swoich celów. Gracze mogą teraz napotkać postacie niezależne z A-Life, które wcześniej spotkali, podążając w tym samym kierunku, co postacie niezależne.
- Ulepszono nawigację postaci niezależnych A-Life w trybie offline przy użyciu GameGraph (globalnej mapy nawigacji AI). Naprawiono wiele błędów, w wyniku których postacie niezależne nie podążały lub nie znajdowały ścieżki do wyznaczonych celów. Naprawiono kilka błędów powodujących utknięcie NPC w zmianie trybu Online – Offline.
- Zwiększono chęci postaci niezależnych w A-Life do rozszerzania terytorium i aktywnego atakowania wrogów i mutantów.
- Naprawiono błędy, które mogły skutkować mniejszą liczbą napotkanych postaci niezależnych A-Life niż zamierzano.
- Dalsze ulepszenia działań kontekstowych w celu zapewnienia płynnych przejść między stanami offline i online dla postaci niezależnych.
- Grupy eksplorujące Strefę są teraz bardziej zróżnicowane pod względem możliwych frakcji i ich wielkości.
- Naprawiono błąd, który powodował, iż podczas wędrówki po Strefie ludzkie postacie niezależne się nie komunikowały.
- Kilka misji otrzymało zwiększone nagrody, naprawiono exploit związany z nieskończoną ilością pieniędzy, poprawiono też wydajność w gęsto zaludnionych obszarach.
A-Life 2.0
System A-Life 2.0 jest odpowiedzialny za zapewnienie, iż Strefa żyje własnym życiem niezależnie od działań gracza. Świat gry wokół nas cały czas się zmienia. Mutanty, stalkerzy, bandyci i inni mieszkańcy Strefy przemieszczają się, polują, walczą między sobą o kryjówki i terytoria, a choćby łączą się w grupy.
Fani od premiery przygotowali już liczne mody, które nie tylko poprawiają wydajność gry, ale także znacznie poprawiają jakość życia. Znajdziecie je oczywiście na platformie Nexus.
Mimo premiery w Game Pass na konsolach i PC gra STALKER 2: Heart of Chornobyl całkiem dobrze się sprzedaje. Tylko w dwa pierwsze dni produkcję ukraińskiego studia zdecydowało się kupić milion graczy. Nic dziwnego, iż w Zonie od końca listopada jest teraz trochę tłoczno. W naszej recenzji STALKER 2 otrzymał oceną 5/10:
STALKER 2 to z jednej strony gra z olbrzymim, bogato wypełnionym światem postapo, którego nie znajdziecie w żadnej innej produkcji. Jednak ten świat pełny jest nie tylko drogocennych artefaktów, ale również tych graficznych. Produkcja cierpi na wiele błędów technicznych, które psują, a choćby wręcz całkowicie uniemożliwiają rozgrywkę.
Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.