W skrócie:
- Todd Howard wyjaśnił, iż brak pojazdów lądowych w Starfield był celowym zabiegiem, mającym na celu skoncentrowanie rozgrywki na eksploracji pieszej.
- W odpowiedzi na zapotrzebowanie graczy Bethesda ogłosiła pracę nad aktualizacją, która doda pojazdy lądowe, a do sieci wyciekł materiał wideo ukazujący te pojazdy.
- Pojazdy będą dostępne w dwóch wariantach, będą mogły przewozić w sumie trzy osoby, a ponadto zostaną wyposażone w broń, taką jak lasery i wyrzutnie.
Todd Howard, dyrektor gry, w czerwcu 2023 roku zapowiedział, iż w Starfieldzie nie będzie pojazdów lądowych. Wytłumaczył to chęcią skupienia się na eksploracji pieszej oraz korzystaniu z plecaków odrzutowych. Jednak Bethesda zmieniła swoje podejście – w jednej z nadchodzących aktualizacji do gry mają zostać wprowadzone pojazdy lądowe. W sieci pojawił się nieoficjalny materiał wideo pokazujący pojazdy lądowe w Starfield. Wydaje się, iż ich premiera może mieć miejsce już wkrótce.
Choć plecaki odrzutowe miały zastąpić brak pojazdów, wielu graczy przez cały czas odczuwało niedosyt. Modderzy starali się zrekompensować ten brak, modyfikując funkcje plecaków, jednak to przez cały czas nie było to samo. Na szczęście Bethesda ogłosiła na początku tego roku, iż pracuje nad wprowadzeniem pojazdów lądowych w jednej z przyszłych aktualizacji.
Pod koniec lipca pojawiły się nowe plotki dotyczące tej funkcji. Pojazdy – typu buggy – będą dostępne w dwóch wariantach i będą mogły przewozić do dwóch pasażerów, ale będą miały też dodatkowe miejsce dla Vasco. NPC-e, których gracz uratuje podczas misji, również będą mogli podróżować pojazdami. Buggy będą uzbrojone w lasery oraz wyrzutnie, a ich funkcjonalność będzie dostosowana do umiejętności gracza.
Pojazdy będą łatwe do zdobycia i transportu, ponieważ będą pojawiać się w pobliżu statku po zakupie u techników statku. Niestety, opcje personalizacji będą ograniczone głównie do kolorów – dodanie nowej części będzie skutkować stworzeniem nowego pojazdu. Według przecieków, pojazdy działają sprawnie; w przeciwieństwie do koni ze Skyrim, które bywały problematyczne.
Todd Howard przyznał, iż brak pojazdów lądowych był jedną z najbardziej kontrowersyjnych decyzji projektowych. Zespół twórców został zmuszony do ponownego przemyślenia tej kwestii po premierze.