Najnowsza aktualizacja klienta Steam w wersji beta wprowadza kilka praktycznych poprawek, ale najważniejsza informacja jest taka: klient Steam na Windowsie działa teraz jako aplikacja 64‑bitowa. Na razie zmiana dotyczy wersji beta, a do zwykłego Steama trafi wraz z początkiem roku – 1 stycznia 2026, kiedy jednocześnie zakończy się wsparcie dla systemów 32‑bitowych.
Steam Beta Client: co wnosi ostatnia aktualizacja?
Valve skupiło się na dwóch obszarach: obsłudze kontrolerów i nagrywaniu gier. W pierwszym przypadku zmiany są szczególnie odczuwalne dla fanów Nintendo. Pojawiło się wsparcie dla kontrolerów Switch 2 podłączanych przez USB, a także dla adapterów GameCube w trybie Wii‑U z pełną obsługą wibracji. Naprawiono też błędy związane z wykrywaniem kontrolerów w grach tworzonych na silniku Unity oraz problem z konfiguracją, która potrafiła się niespodziewanie zamknąć przy podglądzie ustawień.
Nintendo Switch 2 Pro Controller / Źródło: NintendoDrugi obszar to nagrywanie gier. Valve poprawiło eksport wideo w formacie H265 na kartach NVIDIA serii 50xx, co dla wielu graczy oznacza płynniejsze zapisy filmów z rozgrywki. Nie wszystko działa jednak idealnie. Część użytkowników przez cały czas zgłasza problemy z osią czasu nagrań. Markery błędnie oznaczają całe sesje jako „menu”, oraz z podglądem wideo, który potrafi się zawiesić. Mimo tych niedociągnięć widać, iż firma konsekwentnie porządkuje fundamenty klienta, przygotowując go na kolejne lata i nowe funkcje.
Steam kończy wspierać 32-bitowy system Windows 10 / Źródło: MicrosoftNajważniejszy punkt tej aktualizacji to przejście klienta Steam na architekturę 64‑bitową. To zmiana techniczna, ale o dużym znaczeniu – aplikacja zyskuje większą stabilność, lepszą wydajność i możliwość korzystania z nowoczesnych rozwiązań systemowych. Valve przypomina, iż wsparcie dla 32‑bitowych systemów Windows zakończy się 1 stycznia 2026 roku. Wtedy zmiany z wersji beta trafią do stabilnego klienta i jednocześnie zakończy się era 32‑bitów. To ostatnie tygodnie dla starszych komputerów – kto chce przez cały czas korzystać ze Steama, musi przygotować się na przesiadkę do nowszych systemów.
Jak reaguje społeczność?
Gracze przyjęli przejście na 64‑bit z ulgą i entuzjazmem – „czekaliśmy na to od 2013 roku”. Szczególną euforia wzbudziło wsparcie dla kontrolerów Nintendo, określane jako „spełnienie marzeń”. Obok pochwał pojawiają się też prośby o powrót starego interfejsu czy wyłączenie autoplay w sklepie.
Źródło: Valve / Zdj. otwierające: Canva, Valve

4 godzin temu















