
Platforma Steam rozpoczęła testy przeprojektowanego menu swojego sklepu cyfrowego. Nowy wygląd, dostępny w tej chwili dla uczestników programu Steam Client Beta, ma na celu uproszczenie nawigacji i ułatwienie graczom odkrywania nowych gier.
Główną zmianą jest zastąpienie obecnego, zatłoczonego układu linków tekstowych przez bardziej uporządkowane menu na górze strony. Nowe przyciski pozwalają na szybkie przeglądanie gier według kategorii takich jak bestsellery czy nowości, a także na dostęp do spersonalizowanych rekomendacji opartych na bibliotece i czasie gry użytkownika. Dedykowany przycisk kategorii pozwala z kolei na przeglądanie ulubionych gatunków i sugerowanych tagów.
Przebudowano również funkcję wyszukiwania, która teraz domyślnie pokazuje najpopularniejsze hasła, ostatnio oglądane gry i najczęściej wybierane gatunki. Jak zauważają twórcy, żadna z tych funkcji nie jest nowa, ale odświeżony wygląd sklepu ma sprawić, iż dostęp do nich będzie znacznie łatwiejszy.
W oficjalnym wpisie na blogu Steam stwierdzono, iż celem zmian jest „uczynienie doświadczenia płynniejszym i bardziej dopasowanym do potrzeb” oraz ułatwienie dostępu do najczęściej odwiedzanych miejsc na platformie. Aktualizacja interfejsu pojawia się jednak w czasie, gdy część społeczności wyraża niezadowolenie z powodu niedawnej zmiany polityki Steama, która doprowadziła do usunięcia z platformy wielu gier z treściami dla dorosłych.
Nowy wygląd sklepu pozostaje na razie w fazie testów. Gracze, którzy chcą go wypróbować i podzielić się swoją opinią, mogą to zrobić, dołączając do programu Steam Client Beta w ustawieniach klienta platformy.
Jeśli artykuł Steam testuje nowy wygląd sklepu. Ma być łatwiej znaleźć interesujące gry nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.