SteamWorld Heist 2 definiuje multiklasowość w taktycznych grach RPG

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


W taktycznych grach RPG łatwo wpaść w znajomy rytm. Zawsze będziesz chciał podejmować się misji z atakującym z dystansu, atakującym z bliska i może jakąś klasą wsparcia. Te klasy zwykle zyskują ultra-potężne umiejętności, które pomagają im w skuteczności w tym, co robią najlepiej. Ale rzadko widzisz gry, które pozwalają jednej postaci wyposażyć się w najlepsze umiejętności z dwóch różnych klas w tym samym czasie. choćby tak zapowiedziane klasyki jak Taktyka Final Fantasy I Wrota Baldura 3 ograniczyć całkowitą swobodę klas w celu zrównoważenia rozgrywki.

Dlatego tak fajnie to zobaczyć Napad na SteamWorld 2 wyrzucić wiele z tego przez okno, wprowadzając jeden z najbardziej swobodnych systemów klasowych, jaki kiedykolwiek widziałem.

Napad na SteamWorld 2 jest wierną kopią oryginału: jest dwuwymiarową, przewijaną w bok wersją turowych gier strategicznych, takich jak XCOM gdzie mały oddział żołnierzy używa swojego sprytu, aby pokonać hordy rywalizujących robotów. Zamiast obracać się wokół szansy na trafienie, cała walka w grze jest determinowana przez to, gdzie celujesz. Ale kiedy masz łukowatą wyrzutnię rakiet bez celownika laserowego, trafienie strzału z drugiej strony mapy może być łatwiejsze do powiedzenia niż zrobienia.

Aby uzyskać przewagę, członkowie drużyny awansują po misjach, zdobywając nowe pasywne i aktywne umiejętności odpowiednie dla ich klasy wyposażenia. Na przykład Brawler nastawiony na walkę wręcz może uzyskać możliwość poruszania się po zabiciu, zamiast natychmiastowego zakończenia swojej tury. Albo Snajper może być domyślnie wyposażony w ogromny celownik laserowy, pozwalający na idealne oddanie rykoszetu od dwóch ścian i trafienie w głowę rywala-robota.

Obraz: Thunderful Development / Thunderful Publishing za pośrednictwem Polygon

Ale rzecz w tym, iż członkowie twojego oddziału nie są zablokowani w swojej początkowej klasie. W dowolnym momencie, po prostu wyposażenie innej broni głównej może całkowicie zmienić klasę postaci. Daj Snajperowi strzelbę, a nagle stanie się Flankerem, z o wiele większą zdolnością ruchu i szansą na zadanie dodatkowych obrażeń poprzez uderzenie wroga od tyłu.

Ta postać zacznie jako Flanker poziomu 1, ale zachowa poziom Snajpera, a wszelkie umiejętności, które odblokowała wcześniej jako Snajper, można wyposażyć dzięki „Koła zębatego”. W miarę awansowania różnych klas, dostępnych będzie więcej Koła zębatego, co da ci znacznie większą swobodę w tworzeniu klas.

Obraz: Thunderful Development / Thunderful Publishing

Jeśli rozwiniesz tego Snajpera do maksymalnego poziomu, a następnie przejdziesz do pełnego poziomu trzech kolejnych klas, możesz wyposażyć się w ostatnie umiejętności ze wszystkich czterech klas jednocześnie — i prawdopodobnie zostanie ci jeszcze trochę Cogów. Końcowym rezultatem jest Snajper, który może strzelać z broni, która strzela dwa razy na turę, podpalać ludzi, leczyć się za każde zabójstwo i oznaczać losowego wroga na polu, aby otrzymać dodatkowe obrażenia. Zaczyna się robić trochę absurdalnie.

Jeśli uważasz, iż gra będzie zbyt łatwa, twórcy gry dorzucili szeroki zakres opcji trudności, aby dostosować wszystkie aspekty SI wroga, dzięki czemu możesz mieć pewność, iż przez cały czas będzie wyzwaniem. Podczas rozgrywki na domyślnym poziomie trudności nigdy nie było momentu, w którym myślałem, iż mam całkowitą przewagę nad przeciwnikiem. Odkryłem również, iż świadomość, iż moja załoga maszyn śmierci została w całości wykonana manualnie, sprawiła, iż ​​całe doświadczenie było o wiele bardziej satysfakcjonujące. Seria gier SteamWorld przez cały czas wprowadza innowacje w ekscytujący sposób i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, na jaki gatunek zwróci uwagę następnym razem.

Napad na SteamWorld 2 została wydana 8 sierpnia 2024 r. na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Windows i Xbox Series S/X. Grę zrecenzowano na SteamDecku przy użyciu kodu do pobrania przedpremierowego udostępnionego przez Thunderful Publishing. Vox Media ma partnerstwa afiliacyjne. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może zarabiać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków afiliacyjnych. Możesz znaleźć dodatkowe informacje o polityce etycznej Polygon tutaj.



Source link

Idź do oryginalnego materiału