Nowo powstałe studio gier nie było w stanie wystartować ze swoim pierwszym projektem, który miała być ambitną, zakrojoną na dużą skalę grą science-fiction klasy AAA, do której od początku istnienia firmy w 2021 roku agresywnie poszukiwało kreatywnych talentów. To kolejna ofiara studia w brutalnym roku dla całej branży gier. Na początku tego roku studia należące do znacznie większych korporacji z głębszymi kieszeniami również widziałem podobne zamknięciajak nieco tajemnicze zamknięcie działu wydawniczego Humble Games, które później wyjaśniono jako „restrukturyzację”.
W poście na LinkedIn czytamy:
Dzisiaj rano poinformowaliśmy naszych pracowników, iż Humanoid Origin zostanie zamknięte. Pomimo wysiłków mających na celu ochronę studia przed szerszymi wyzwaniami w branży, nieoczekiwany niedobór środków uniemożliwił nam kontynuowanie działalności.
Jesteśmy załamani, iż nie będziemy w stanie ukończyć naszego nowego uniwersum science-fiction. Jednak w tej chwili skupiamy się przede wszystkim na naszym zespole i staramy się wspierać go w przejściu na nowe zatrudnienie.
W ciągu naszego wspólnego czasu zespół osiągnął niesamowity postęp i pokazał, iż można wykonywać niesamowitą pracę, jednocześnie dbając o kulturę zabawy i kreatywności. Dziękujemy im za talent, odwagę i przyjaźń.
Dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nas podczas całej naszej podróży.