Teraz już naprawdę źle się dzieje. Studio Striking Distance w kolejnej fali redukcji zwalnia większość programistów.
Striking Distance, studio odpowiedzialne za Callisto Protocol i [REDACTED], przechodzi kolejną falę redukcji. Tym razem, jak donoszą wpisy na portalu LinkedIn, oberwało się głównie programistom.
Jesse Lee, pracujący wcześniej jako Concept Artist, powiedział nawet, iż na ten moment zwolniono większość programistów. Raczej nie wróży to dobrze przyszłości firmy, choć może w tym szaleństwie jest metoda i zarząd potrzebuje nowej krwi? Czas pokaże.
Możemy chyba jednak „bezpiecznie” założyć, iż trzecia gra studia nie ukaże się w najbliższej przyszłości. Pierwsze pogłoski o nowym tytule AAA pojawiły się zaledwie w zeszłym miesiącu.
Nikt nie ukrywał, iż wyniki finansowe obu tytułów nie spełniły oczekiwań. W drugiej połowie 2023 dyrektor kreatywny opuścił studio, bezpośrednio podając za przyczynę rozczarowanie Kraftona (wydawcy) przyjęciem gry. Pracuje on już jednak nad jakimś nowym projektem.
Debiut studia, Callisto Protocol, ukazał się na konsolach w grudniu 2022. Pod koniec zeszłego roku tytuł dostał choćby ulepszenie dla PlayStation 5 Pro, które pozwoli na eksplorację w rozdzielczości 8K. Więcej o łatce i opublikowane materiały wideo znajdziecie w naszym wpisie sprzed kwartału.
Ich drugi tytuł, roguelike [REDACTED] trafił do graczy w październiku zeszłego roku. Pomimo pozytywnych reakcji graczy, tytuł radzi sobie raczej średnio i szacuje się, iż grę na Steamie kupiło zaledwie około 10 tysięcy osób. Premierowy zwiastun możecie zobaczyć poniżej:
Co będzie dalej ze Striking Distance? Zobaczymy. Pytanie tylko, czy jest o co walczyć, skoro studio nie odnotowało jeszcze żadnego sukcesu. Może programistom i załodze lepiej byłoby w innych miejscach?
Źródło: 80lv