W dobie cyfrowej dystrybucji, gdzie pliki zajmują miejsce na dyskach, a fizyczne nośniki powoli ustępują, pewne zjawiska na rynku gier potrafią zaskoczyć. Jednym z nich jest niewątpliwie sukces sprzedażowy Cyberpunk 2077 na konsoli Switch 2, gdzie to właśnie fizyczne wydania dominują nad cyfrowymi. CD Projekt Red ujawnia interesujące dane, które rzucają nowe światło na preferencje graczy. To ważna lekcja dla całej branży.
Fizyczne wydania biją na głowę cyfrowe
CD Projekt Red ma powody do zadowolenia. Ich flagowy tytuł, Cyberpunk 2077, odniósł spory sukces na nowej platformie Nintendo – Switch 2, a co najbardziej zaskakujące, dominuje w wersji fizycznej. Wyniki sprzedaży pokazują, iż aż 75% wszystkich kopii to wydania pudełkowe, podczas gdy cyfrowe pobrania stanowią zaledwie pozostałe 25%. To rzadkość w czasach, gdy sprzedaż cyfrowa od lat stopniowo przejmowała rynek.
Informacje te pochodzą z prezentacji wyników finansowych CD Projekt Red, gdzie szczegółowo omówiono kwartalne zyski oraz statystyki operacyjne. Transparentność dewelopera jest godna pochwały, zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się krajobrazie branży gier.
Co stoi za sukcesem pudełkowej wersji Cyberpunk 2077 na Switch 2?
Jak zaznaczył w rozmowie z inwestorami CEO CD Projekt Red, Michał Nowakowski, kluczowym czynnikiem sukcesu wydaje się być podejście firmy do dystrybucji na nowej konsoli Nintendo.
„Wierzymy, iż dzięki wysokiej jakości i ekskluzywnym ulepszeniom dla Switch 2, Cyberpunk 2077 Ultimate Edition jest dobrze przygotowany, aby czerpać korzyści z rosnącej bazy użytkowników [Switch 2]. Na dzień dzisiejszy, zdecydowana większość sprzedaży – około 70% – pochodzi z fizycznych kopii, co odzwierciedla siłę naszej oferty.”
Nowakowski jest przekonany, iż sukces ten wynika z faktu, iż pełna wersja gry została umieszczona na kartridżu, eliminując tym samym konieczność dodatkowego pobierania olbrzymich plików. Gracze preferują komfort i kompletność produktu od razu po zakupie.
Kontrast z innymi deweloperami
Wyniki CD Projekt Red stoją w wyraźnej sprzeczności z informacjami płynącymi od innych deweloperów zewnętrznych. Wcześniejsze raporty wskazywały na wyjątkowo powolny start gier third-party na Switch 2, bez jednej, jasnej przyczyny tego stanu rzeczy. Spekuluje się, iż częściowo może to być związane z faktem, iż wiele z tych tytułów to porty wieloletnich gier z innych konsol. Istnieje również teza, iż za ten stan rzeczy odpowiadają kontrowersyjne Game-Key Cards (karty z kluczami do pobrania cyfrowej wersji), które zniechęcają graczy do zakupu wersji na Switch 2.
CD Projekt Red swoim podejściem do Cyberpunk 2077 Ultimate Edition na Switch 2 udowadnia, iż oferowanie kompletnego produktu na fizycznym nośniku wciąż ma ogromną wartość dla graczy – i może być kluczem do sukcesu.
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse.

3 dni temu















