Za niecały miesiąc Synapse ukaże się na goglach PS VR2. Na blogu PlayStation pojawiło się zatrzęsienie informacji.
Synapse otrzymało na PlayStation Showcase materiał, który zwiastował bardzo interesujące połączenie walki. Mamy w niej korzystać z telekinezy oraz broni palnych. Jeśli, podobnie jak ja, czekacie na tę produkcję, to na pewno zainteresuje Was wpis na blogu PlayStation. Wynika z niego wiele ciekawych informacji – oto one:
Rozgrywka
Rozgrywka ma koncentrować się na taktycznym wykorzystywaniu otoczenia i spluw. Będziemy mierzyć się z przeważającymi siłami przeciwnika, nie wahającymi się zachodzić nas z flanki. Natkniemy się również na jednostki zdolne do teleportowania się na niewielkie odległości. W odniesieniu zwycięstwa – oraz przeżyciu – pomogą nam odblokowywane specjalne umiejętności i losowe wzmocnienia. Jak możemy wyczytać na blogu, Synapse ma DNA gry roguelite. Będziemy w stanie między innymi kopać przedmioty w spowolnieniu, zakręcać tor lotu pocisków czy wykorzystywać żywe tarcze. Natomiast obracając rękę, wyświetlimy mini-mapę, na której zauważymy przeciwników oraz znajdźki. Ma to być tak naturalne, jak sprawdzanie godziny na zegarku.
Rozwój w Synapse
Będziemy mogli zainwestować w stałe ulepszenia. Będą się one dzieliły na 3 drzewka – dla telekinezy, broni i ogólnych zdolności. Będą on dostępne między sesjami, a znajdziemy wśród nich między innymi chwytanie przeciwników i rzucanie nimi, łapanie granatów w locie, czy poszerzenie naszego arsenału. Na poziomach znajdą się również kapliczki, które po aktywowaniu zapewnią nam premię do zdrowia lub nową broń.
Sterowanie
Do poruszania się będą oczywiście wykorzystywane gałki analogowe kontrolerów Sense. W ustawieniach znajdziemy ułatwienia dostępu – będziemy mogli choćby wybrać, który kontroler odpowiada za poruszanie, a który za akcje związane z bronią. Aby przeładować broń, musimy wypuścić z niej magazynek, po czym wbić go z powrotem na miejsce. Można do tego wykorzystać drugą rękę albo element otoczenia, czy też choćby przeciwnika. Ręka wolna od broni jest natomiast wykorzystywana do ogromu działań. Za jej pomocą będziemy się trzymać osłony i do wychylania się z niej (wykonując odpowiednie ruchy kontrolerem Sense). Za przytrzymywanie się osłony będzie odpowiadał spust kontrolera.
Wykorzystanie gogli i kontrolerów w Synapse
Synapse wykorzysta też śledzenie ruchu gałek ocznych obsługiwane przez gogle PlayStation VR2. Dzięki temu zaznaczymy przedmiot, który chcemy cisnąć dzięki telekinezy. Interaktywne elementy będą oznaczone intensywnym kolorem, który będzie się wybijał na tle monochromatycznego świata. Możemy też trzymać przy sobie mały obiekt i korzystać z czegoś na kształt mobilnej tarczy. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby cisnąć tym blokiem i w ten sposób gwałtownie pozbyć się przeciwników. Aby ułatwić nam odnalezienie się w grze, będzie dostępny samouczek. Nie zapomniano też o adaptacyjnych spustach. Lekkie naciśnięcie spustu sprawi, iż chwycimy przedmiot. Natomiast wciskając spust do końca, zmiażdżymy trzymany przedmiot.
Kiedy premiera?
Synapse ukaże się na gogle PlayStation VR2 – wymagające oczywiście podłączenia do konsoli PlayStation 5 – już 4 lipca. Ja nie mogę się już doczekać tej premiery dzieła studia nDreams – a Wy?
Źródło: Blog PlayStation