Sztuczna inteligencja większą rewolucją niż... rozwój internetu?

1 tydzień temu
Zdjęcie: /123rf.com /123RF/PICSEL


Sztuczna inteligencja jest aktualnie tematem wielu debat na rozmaitych płaszczyznach. Coraz więcej miejsca i czasu poświęca się zjawisku AI w szeroko pojętym sektorze rozrywkowym. Josef Fares, twórca takich gier jak: A Way Out, It Takes Two czy nadciągającego Split Fiction, nie ma wątpliwości, iż sztuczna inteligencja przyniesie rewolucję.


Sztuczna inteligencja jest bardzo gorącym tematem, zwłaszcza, gdy na rynku wręcz obrodziło od wszelkiej maści chatbotów będących w stanie pomóc nam w wielu dziedzinach życia. Czasami AI działa na tyle zaskakująco, iż aż przecieramy oczy ze zdumienia. Innym razem dostrzec może wyraźne uchybienia w funkcjonalności AI.


Josef Fares, założyciel Hazelight Studios, udzielił dosyć szerokiego wywiadu serwisowi VGC. Spora część rozmowy poświęcona została sztucznej inteligencji. Fares ma ogromne doświadczenie w projektowaniu gier kooperacyjnych, czego dowodem było wyprodukowanie hitowego It Takes Two, które docenione zostało najcenniejszą statuetką w ramach The Game Awards 2021.Reklama


Wg. dewelopera ze Szwecji świat gier wideo będzie musiał dostosować się do wszystkich nowinek, wśród których prym wiedzie oczywiście sztuczna inteligencja. "Jeśli jest to część branży, powinniśmy zobaczyć, jak to wdrożyć, aby zobaczyć, jak uzyskać lepsze gry. Rozumiem fakt, iż niektórzy ludzie mogą stracić pracę, ale dotyczy to każdej nowej technologii" - przyznaje.
Fares zauważa i podziela pogląd, iż sztuczna inteligencja niesie ze sobą pozytywne, jak i negatywne aspekty. Finalnie sądzi, iż AI może odcisnąć jeszcze większe piętno na globalnym rozwoju niż... internet. "Wyjdą z tego złe i dobre rzeczy. Nie możesz po prostu zamknąć oczu. Wierzę, iż AI będzie miała większy wpływ na świat niż internet, ostatecznie. Minie dużo czasu, zanim będziesz mógł jej użyć w rzeczywistym rozwoju, przynajmniej nie u nas, może inni będą mogli to zrobić" - zdradza bez ogródek.


Ten pogląd stoi poniekąd w opozycji do innej ważnej postaci sektora gamingowego. Strauss Zelnick z Take-Two Interactive, firmy właścicielskiej Rockstar Games i 2K Games sądzi, iż AI nie przyczyni się istotnie do projektowania gier w wydajniejszy sposób. Wg. Zelnicka sztuczna inteligencja to po prostu pewnego rodzaju pakiet narzędzi, które możemy położyć na tej samej półeczce co silnik Unreal Engine czy oprogramowanie Blender.
Idź do oryginalnego materiału