Podczas wydarzenia State of Unreal 2025 zaprezentowano demo technologiczne z gry Wiedźmin 4. Materiał został przygotowany przez studio CD PROJEKT RED we współpracy z Epic Games i ma na celu ukazanie potencjału silnika Unreal Engine 5 w tworzeniu gier z otwartym światem. Prezentacja odbyła się w ramach partnerstwa pomiędzy firmami.
CD PROJEKT RED pokazał Wiedźmina 4 na silniku Unreal Engine 5
Demo technologiczne gry Wiedźmin 4 osadzono w Kovirze, regionie znanym z książek Andrzeja Sapkowskiego. Główną bohaterką sekwencji jest Ciri, tropiąca niebezpiecznego potwora. Gracze mogli zobaczyć fragment historii rozgrywający się w miasteczku Valdrest, a przy okazji podziwiać działanie Unreal Engine 5 w praktyce.
Podczas prezentacji podkreślono rolę autorskich rozwiązań, które CD PROJEKT RED rozwija we współpracy z Epic Games. Zaprezentowane funkcje obejmują m.in.:
- Unreal Animation Framework – realistyczne animacje postaci w zatłoczonych przestrzeniach,
- FastGeo Streaming – szybkie wczytywanie środowiska,
- Nanite Foliage – gęsta roślinność bez obciążenia wydajności,
- MASS + MetaHuman – realistyczne tłumy,
- ML Deformer – animacje mięśni i detali ciała.
Rozpoczęliśmy strategiczną współpracę z Epic Games, by rozwijać technologię gier z otwartym światem. Zaprezentowanie wczesnych efektów naszej pracy bezpośrednio na silniku Unreal Engine 5, działającym w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, to dla nas istotny krok i dowód na świetną współpracę obu zespołów. Ale to dopiero początek – przed nami jeszcze sporo pracy. Z niecierpliwością czekam na kolejne postępy i inspirujące rozwiązania, które powstaną w ramach tej współpracy podczas dalszego tworzenia Wiedźmina 4 na silniku Unreal Engine 5
– powiedział Michał Nowakowski, Joint CEO, CD PROJEKT.
CD PROJEKT RED to jedno z najlepszych studiów tworzących gry z otwartym światem i jesteśmy wdzięczni, iż współpracują z nami nad rozwojem Unreal Engine przy okazji Wiedźmina 4. To idealny partner do opracowywania nowych funkcji służących do budowania otwartych światów, które będziemy mogli udostępnić wszystkim twórcom korzystającym z Unreal Engine
– skomentował Tim Sweeney, CEO, Epic Games.
Demo działało w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, jednak zastosowane technologie będą wspierane również na pecetach i konsolach Xbox.
Nowy rozdział dla serii Wiedźmin i silnika Unreal Engine
CD PROJEKT RED od 2022 roku współpracuje z Epic Games nad rozwojem narzędzi w Unreal Engine 5, dostosowanych do potrzeb gier RPG z otwartym światem. Jak podkreślił Michał Nowakowski, Joint CEO CD PROJEKT, zaprezentowany materiał to dopiero początek długofalowego procesu tworzenia gry.
Wiedźmin 4 to pierwsza część nowej wiedźmińskiej sagi. Gracze wcielą się w postać Ciri i odkryją mroczne sekrety kontynentu, przemierzając go w najbardziej ambitnej odsłonie serii. Gra tworzona jest od podstaw na silniku Unreal Engine 5.6.
Źródło: CD Projekt RED