Warszawa debiutuje w wirtualnym świecie znanej gry komputerowej „Fortnite” – nowa mapa, „City of Wonders”, przenosi graczy w interaktywny świat stolicy, łącząc zabawę z edukacją. „Fortnite”, w którym zarejestrowało się już ponad 650 milionów użytkowników, codziennie przyciąga ponad 1,5 miliona graczy, co czyni go idealnym miejscem do promocji Warszawy wśród młodych odbiorców.
Warszawa w alternatywnej rzeczywistości
Mapa, która powstała z inicjatywy Stołecznego Biura Turystyki, pozwala graczom odkrywać charakterystyczne motywy Warszawy i jej historię w zupełnie nowej, wciągającej odsłonie. Nowa wyspa w „Fortnite” przenosi graczy w alternatywną rzeczywistość, gdzie miastu zagraża Bazyliszek, który rzucił klątwę na warszawską Syrenkę i przemienił ją w demoniczną wersję znaną z czternastowiecznych rycin.
Akcja gry rozgrywa się w trzech epokach – XIX, XX i XXI wieku – a gracze mają okazję podróżować w czasie, odkrywając Warszawę w jej różnych odsłonach.

Wyjątkowe misje i wyzwania
Gracze podejmują wyzwania „Agencji Cudów”, spotykając zarówno postacie historyczne i legendy, jak i współczesnych bohaterów, takich jak Tytus Brzozowski czy Kataryniarz Jan.
Najciekawsze wyzwania w grze to:
- przygotowanie mikstury dla Marii Skłodowskiej-Curie,
- odszukiwanie ulotnych nut Fryderyka Chopina,
- wyścigi łodzi po Wiśle
- i szybowanie między wieżowcami w centrum miasta.
Zadania w grze łączą aspekt edukacyjny, zręczność i logiczne myślenie, zachęcając graczy do odkrywania historii Warszawy w nietypowy sposób.

Od XIX do XXI wieku – odkryj zmieniającą się stolicę
Na wirtualnej mapie znajdziemy m.in. nastrojowe uliczki XIX-wiecznej Warszawy, tajemnicze królewskie ogrody i nowoczesne centrum miasta z piętrzącymi się na tle zachodzącego słońca wieżowcami.
– Środowisko gry jest inspirowane Warszawą i nie jest jej dokładnym odwzorowaniem. Nasze „Miasto Cudów” zmienia się w czasie, podobnie jak pojawiające się postaci – mówi Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.
Połączenie edukacji i zabawy
Warszawskie motywy w Fortnite pozwalają młodym graczom poznawać historię stolicy w sposób atrakcyjny i w pełni interaktywny.
– Żyjemy w XXI wieku, w którym nowe technologie i gry stają się naturalnym sposobem komunikacji z młodymi odbiorcami. Połączenie historii i wirtualnej zabawy daje młodzieży atrakcyjne wyzwanie. Pojawienie się Warszawy w Fortnite to świetna promocja stolicy, zwłaszcza wśród młodych ludzi – dodaje Paweł Moras.
Grę można pobrać bezpłatnie ze strony internetowej „Fortnite” lub wpisać kod wyspy w lobby gry Fortnite: 8289-0792-0837.
Więcej informacji o projekcie i roli Warszawy w grze można znaleźć na stronie go2warsaw.
Czytaj też: Jarmark bożonarodzeniowy w tym roku przed PKiN. Kiedy otwarcie?

1 godzina temu
















