Telenor i Telia tracą udziały: Rosnąca konkurencja na rynku mobilnym

wataha.no 1 dzień temu

Telenor i Telia tracą udziały: Rosnąca konkurencja na rynku mobilnym

Operator Ice zdobywa kolejne udziały w rynku, kosztem największych graczy. To zjawisko napędza konkurencję w norweskim sektorze usług mobilnych.

Przeczytaj również: Norweska Inspekcja Pracy alarmuje: Co drugi sklep łamie przepisy dotyczące zatrudnienia

Telenor i Telia tracą udziały w rynku

W ubiegłym roku Telenor i Telia miały łącznie 75% udziału w rynku usług mobilnych dla klientów indywidualnych i biznesowych. To spadek o jeden punkt procentowy w porównaniu z rokiem wcześniejszym – wynika z danych Norweskiego Urzędu Łączności (Nasjonal kommunikasjonsmyndighet, Nkom).

W tym samym czasie Ice systematycznie się rozwijał. W 2023 roku operator miał 14,5% udziału w rynku, a pod koniec 2024 roku jego udział wzrósł do 16%.

Rosnąca konkurencja na rynku mobilnym

– To bardzo pozytywne, iż inni operatorzy zdobywają coraz większy udział w rynku. To znak, iż konkurencja się zaostrza, co z kolei przełoży się na lepsze i tańsze usługi dla klientów. Uważam, iż norwescy konsumenci płacą dziś zbyt dużo za korzystanie z telefonów komórkowych. Dlatego w zeszłym roku zleciłam Nkom opracowanie nowych działań, które wzmocnią konkurencję na norweskim rynku mobilnym – mówi minister cyfryzacji i administracji Karianne Tung.

Włącz Radio Wataha – Gramy dla Ciebie

Konsument też ma siłę

Dyrektorka ds. rynku i usług w Nkom, Kamilla Sharma, podkreśla, iż budowanie trwałej konkurencji w sektorze mobilnym to proces długofalowy, nad którym urząd intensywnie pracuje:

– Naszym najważniejszym zadaniem jest wspieranie efektywnej rozbudowy infrastruktury mobilnej, tak by w Norwegii funkcjonowały trzy silne i konkurencyjne sieci. Już teraz podejmujemy wiele działań w tym kierunku, m.in. upraszczamy procedury umożliwiające instalację sprzętu telekomunikacyjnego na terenach publicznych.

Sharma zaznacza też, jak ważne jest zapewnienie użytkownikom końcowym realnego wyboru – także dzięki obecności mniejszych operatorów, którzy nie posiadają własnych sieci.

– Ci mniejsi gracze oferują taką samą jakość zasięgu jak duże firmy i są bezpieczną alternatywą zarówno pod względem jakości usług, jak i cen. Zachęcamy więc konsumentów, by świadomie wybierali usługi i sprawdzali, za co płacą. Aby konkurencja mogła się dalej rozwijać, potrzebne jest też zaangażowanie samych użytkowników – poprzez aktywne porównywanie ofert dostępnych na rynku – mówi Sharma.

Polub nas na facebooku i udostępnij innym nasz post

Źródło: Nkom, Zdjęcie: pixabay

Przeczytaj również: Co powinna zawierać Twoja umowa o pracę

Idź do oryginalnego materiału