Testy iPhone’a 16 Pro Max ujawniają, iż A18 Pro przez cały czas ma ograniczoną wydajność rastrową pomimo ulepszonego śledzenia promieni

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Jabłko niedawno uruchomiony iPhone’a 16 Pro i Pro Max z nowym firmowym SoC A18 Pro, a w swojej prezentacji Apple stwierdził, iż nowy SoC oferuje do 20% większą wydajność w grach niż poprzednia generacja. Chociaż może to być prawdą w niektórych scenariuszach, ostatnie testy w Alien Isolation wykazały, iż procesor graficzny A18 Pro przez cały czas ma pewne niedociągnięcia, jeżeli chodzi o gry.

Według testów przeprowadzonych przez MrMacRightPlus, Apple iPhone 16 Pro Max ledwo jest w stanie utrzymać 30 klatek na sekundę w trybie Alien Isolation, gdy działa w natywnej rozdzielczości 2868×1320 pikseli. Chociaż Alien Isolation to tytuł AAA przeniesiony na iPhone’a, to wciąż gra mająca 10 lat, co oznacza, iż ​​powinna być dość łatwa w obsłudze. Obniżenie rozdzielczości w grze skutkuje jednak znaczną poprawą wydajności A18 Pro, a po zmianie gra osiąga 60 FPS. Jednak to ograniczenie do 30 klatek na sekundę nie musi wynikać wyłącznie z braku wydajności A18 Pro SoC.

Alien Isolation nie pozwala graczom dostosowywać rozdzielczości w grze, zamiast tego oferuje jedynie wstępne ustawienia „Grafika” i „Wydajność”, które dostosowują ustawienia rozdzielczości i jakości w grze. Na iPhonie 16 Pro Max przełączenie na Wydajność przez cały czas pozwala grze osiągnąć maksymalną liczbę 60 klatek na sekundę, w przeciwieństwie do limitu 30 klatek na sekundę narzuconego przez ustawienie wstępne „Grafika”.

Pomimo niższej rozdzielczości i zmniejszonych szczegółów, Alien Isolation przez cały czas spadało do 30 FPS w niektórych scenach, co głównie wyglądało na skutek wczytywania tekstur i nowych modeli środowiska. Wydaje się, iż Apple w przypadku A18 Pro skupiło się głównie na technologii śledzenia promieni i skalowania z akceleracją sprzętową, które nie zostały wdrożone w momencie premiery Alien Isolation.

MrMacRightPlus zauważa również, iż telefon rzeczywiście nagrzał się po pewnym czasie grania w grę, co wskazuje, iż sprzęt był obciążany, choć wyraźnie nie do granic swoich możliwości. Interesujące jest również to, iż tryb „Grafika” zużywa znacznie więcej pamięci GPU w porównaniu z trybem „Wydajność” – około 500 MB w porównaniu z bliżej 400 MB.

Tak czy inaczej, dla niektórych posiadaczy iPhone’a 16 Pro może być rozczarowujące, iż ich nowe urządzenia nie będą w stanie w pełni wykorzystać wyświetlaczy ProMotion 120 Hz w starszych tytułach. Wydajność powinna jednak znacznie wzrosnąć w bardziej nowoczesnych tytułach, ponieważ częściej wykorzystują one techniki śledzenia promieni i skalowania, z których może skorzystać A18 Pro.



Source link

Idź do oryginalnego materiału