The Blood of Dawnwalker: Tak wygląda nowa gra od Rebel Wolves!

6 dni temu

Rebel Wolves, studio założone przez weteranów z CD Projekt RED, w końcu pokazało, jak wygląda ich debiutancka gra w akcji! Mowa o The Blood of Dawnwalker – mrocznym RPG fantasy osadzonym w średniowiecznej Europie. Przygotujcie się na wampirze polowania, dynamiczną walkę i dwoistość ludzko-potworną Coena!

The Blood of Dawnwalker – pierwszy gameplay wreszcie dostępny!

Daniel Sadowski, design director w Rebel Wolves, powitał graczy w „letnim” gameplayu z The Blood of Dawnwalker. To fabularne, otwarte RPG fantasy, które zabierze nas do średniowiecznej Europy. Gra jest w tej chwili w fazie pre-beta, a deweloperzy pokazali fragment jednej z misji ze środka rozgrywki. Główny nacisk położono na prezentację kluczowych systemów gameplayu.

Coen – człowiek za dnia, wampir w nocy

W pokazanym fragmencie Coen nasz pół-człowiek, pół-wampir, przemierza obrzeża Svatro, największego miasta Vale Sangora. Po drodze natyka się na bandytów, co jest świetną okazją, by zobaczyć system walki. Twórcy chcą, by gracz czuł się jak prawdziwy wojownik, uważnie obserwujący wrogów. Ataki wykonujemy w czterech kierunkach (góra, dół, lewo, prawo), celując w niezablokowane miejsca przeciwnika.

Podczas walki ładują się specjalne punkty, które pozwalają na użycie taktycznych zdolności. W akcji mogliśmy zobaczyć „Płonącą Krew”, zadającą obrażenia w czasie, oraz potężny „Atak Tętnic”, który nawet… dekapituje wroga. Po walce możemy zbierać łupy, zarządzać ekwipunkiem i ulepszać postać.

Rozwój postaci i trudne wybory

System rozwoju postaci w The Blood of Dawnwalker opiera się na trzech drzewkach umiejętności: ludzkim, wampirzym i wspólnym. W grze nie regenerujemy zdrowia automatycznie za dnia – musimy szukać jedzenia. Magiczne hexy również kosztują Coena punkty życia, co oznacza, iż manipulacja rzeczywistością ma swoją cenę. Możemy jednak zmniejszyć ten koszt, rozwijając odpowiednie zdolności.

Świat gry jest otwarty, a nasze decyzje mają realny wpływ na fabułę. Im więcej zamieszania narobimy, tym bardziej wampirzy władcy będą na nas polować. To my zdecydujemy, czy walczymy otwarcie, czy działamy w cieniu.

Dwoistość rozgrywki i narracyjna piaskownica

Kluczową mechaniką The Blood of Dawnwalker jest podwójna pętla rozgrywki. Coen za dnia działa jako człowiek, zaś w nocy zmienia się w wampira, zyskując zupełnie nowe zdolności. Wampirza forma pozwala na swobodniejszą eksplorację, np. wspinaczkę po ścianach dzięki umiejętności „Przesunięcie Płaszczyzn”. Nocą musimy też zaspokajać głód krwi, decydując, czy tylko ogłuszamy ofiarę, czy ją zabijamy, a choćby możemy pić krew ze zwierząt.

Rebel Wolves stawia na „narracyjną piaskownicę”. Oznacza to, iż nie ma ścisłego podziału na zadania główne i poboczne – wszystkie historie splatają się w naszą unikalną przygodę. Nasze wybory, pory dnia i decyzje personalizują każde przejście gry. To ma zapewnić ogromną swobodę i dużą regrywalność.

The Blood of Dawnwalker zadebiutuje w 2026 roku. Ten obszerny gameplay to tylko przedsmak tego, co nas czeka. Koniecznie obejrzyjcie materiał, bo jest co oglądać! Rebel Wolves obiecuje więcej informacji w najbliższych miesiącach.

Przeczytaj także

The Blood of Dawnwalker z unikalnym systemem czasu – nowe szczegóły od Rebel Wolves


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Idź do oryginalnego materiału