The Farm 51 planuje pięć dużych aktualizacji gry Chernobylite 2 do końca 2025 roku

3 dni temu

Udostępniona 6 marca w formule wczesnego dostępu gra „Chernobylite 2: Exclusion Zone” wygenerowała około 160 tys. USD przychodu brutto ze sprzedaży na platformie Steam do 31 marca bieżącego roku, podał The Farm 51. w tej chwili spółka planuje wydać pięć dużych aktualizacji do końca 2025 roku, a ponadto rozpoczęła prace nad wersjami konsolowymi.

Przychód netto z „Chernobylite 2: Exclusion Zone”, po uwzględnieniu prowizji platformy, wyniósł ponad 109 tys. USD. Równolegle w ramach działań promujących premierę nowej odsłony, sprzedano około 30,5 tys. egzemplarzy pierwszej części gry „Chernobylite” wraz z dodatkami, co przełożyło się na ponad 148 tys. USD przychodu brutto i niespełna 104 tys. USD przychodu netto, podano.

„Zarząd spółki wskazuje, iż poziom monetyzacji gry w formule Early Access na tym etapie jest niższy od wewnętrznych oczekiwań” – czytamy w komunikacie.

„Od początku zakładaliśmy, iż early access będzie dla nas nie tylko szansą na sprzedaż, ale przede wszystkim okazją do przetestowania nowych rozwiązań w grze i zbudowania wspólnie z graczami produktu gotowego na sukces komercyjny przy pełnej premierze. 'Chernobylite 2′ jest naszym największym projektem i naturalną ewolucją pierwszej części. Reakcja społeczności pokazała, co działa, a co wymaga poprawy, dlatego przyjmujemy wszystko z odpowiedzialnością i dynamicznie reagujemy, jednocześnie nie rezygnując z naszej wizji rozwoju gry” – powiedział wiceprezes Wojciech Pazdur, cytowany w komunikacie.

Pierwsza duża aktualizacja – tzw. megapatch – została opublikowana w kwietniu 2025 r. i odpowiada na najczęściej zgłaszane przez graczy uwagi. Wśród kluczowych zmian znalazły się m.in. zastąpienie ścieżek głosowych generowanych przez AI nagraniami aktorskimi, poprawione lokalizacje językowe, zmiany w balansie rozgrywki i systemie sterowania, a także szereg usprawnień technicznych. W ramach aktualizacji dostarczono również pierwsze nowe funkcje zapowiadane w kampanii crowdfundingowej – w tym możliwość płynnego przełączania perspektywy FPP/TPP oraz dodatkowe uzbrojenie, przypomniano.

Spółka zaprezentowała także szczegółową roadmapę rozwoju gry, zakładającą publikację pięciu kolejnych dużych aktualizacji (tzw. megapatchy) w odstępie 1-2 miesięcy. Równolegle realizowane są prace nad wersjami konsolowymi na platformy PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Celem działań PR i marketingowych w nadchodzących miesiącach będzie poprawa ocen gry na Steam – docelowo powyżej 70% pozytywnych recenzji – co ma najważniejsze znaczenie dla zwiększenia widoczności tytułu i maksymalizacji jego potencjału sprzedażowego, podano także.

„Jeszcze raz warto podkreślić, iż wersja early access nie jest produktem finalnym. Część zastrzeżeń dotyczyła kwestii, które przewidzieliśmy i które naturalnie podlegają dopracowaniu w toku dalszego rozwoju gry. Poprawiliśmy najważniejsze elementy – w tym głosy postaci i jakość lokalizacji – a kolejne aktualizacje będą kontynuować ten kierunek. Co istotne, spółka dysponuje wystarczającymi środkami finansowymi, aby dokończyć projekt na wysokim poziomie jakościowym. Zarówno sukces kampanii Kickstarter, jak i dotychczasowa sprzedaż obu wersji 'Chernobylite’ potwierdzają skuteczność strategii wzajemnej promocji tytułów oraz utrzymujący się potencjał komercyjny pierwszej części. To pokazuje, iż marka Chernobylite posiada dużą wartość i lojalną społeczność, którą chcemy dalej angażować w kolejne etapy produkcji” – dodał Pazdur.

„Chernobylite 2: Exclusion Zone” to rozwinięcie koncepcji pierwszej części gry, w którą zagrało ponad 2 mln graczy, a ponad 1 mln zakupiło jej pełną wersję. Nowa odsłona wprowadza do serii liczne innowacje: otwarty świat, płynne przełączanie perspektywy FPP/TPP, rozbudowany system walki oraz tryb kooperacyjny.

The Farm 51 tworzy gry singleplayer oraz multiplayer na PC i konsole, aplikacje VR oraz uczestniczy w innowacyjnych projektach edukacyjnych i komercyjnych. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału