Według najnowszych szacunków Canalys, w tej chwili części Omdia, globalne dostawy inteligentnych osobistych urządzeń audio (w tym TWS, słuchawek bezprzewodowych i bezprzewodowych słuchawek dousznych) osiągnęły 455 milionów sztuk w 2024 roku, co oznacza wzrost o 11,2% rok do roku.
Wszystkie kategorie produktów odnotowały wzrost dostaw, przy czym Chiny i rynki wschodzące (regiony APAC, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki) były kluczowymi motorami wzrostu.
W kategorii ekosystemów, gracze tacy jak Apple przez cały czas wzmacniają swoją przewagę konkurencyjną poprzez głęboką integrację sprzętu i oprogramowania. Własny chipset Apple umożliwia bezproblemową łączność między urządzeniami, jednocześnie integrując technologię dźwięku przestrzennego z Apple Music, aby zapewnić wrażenia dźwiękowe w wysokiej rozdzielczości. W międzyczasie krajowi gracze, tacy jak Xiaomi i Huawei, wykorzystują swoją strategię inteligentnego ekosystemu, wykorzystując synergię urządzeń IoT w celu poprawy doświadczeń użytkowników.
W wyższym segmencie audio, Sony, Bose i Edifier wspólnie kontrolują około 25% rynku słuchawek bezprzewodowych. Firmy te stawiają na rentowność, kierując swoją ofertę do konsumentów z wyższej półki, oferując zaawansowane kodeki audio, certyfikaty Hi-Res i strategiczne partnerstwa w zakresie streamingu.
W ujęciu regionalnym prym wiodły Wielkie Chiny z 22% stopą wzrostu, a następnie Azja i Pacyfik (19%), EMEA (10%) i Ameryka Łacińska (7%).