W odpowiedzi Phoenix Labs zaczyna od przeproszenia społeczności za utracony postęp i katastrofalną aktualizację Przebudzenia. W pozostałej części oświadczenia twórca opisuje, w jaki sposób planuje odpowiedzieć na każdą z krytycznych uwag, w tym resetowanie postępów, monetyzację i podstawowe zmiany w rozgrywce. Najciekawszy wniosek z odpowiedzi Phoenix Labs jest taki, iż powracający gracze zostaną nagrodzeni dodatkowymi zasobami w grze — 300 000 baranów i 5000 zasług bojowych, a także niezrównanym eterem, skalowanym w zależności od tego, ile broni wytworzyli gracze przed aktualizacją— aby przywrócić im prędkość w nowym systemie. Począwszy od aktualizacji 2.2.0, która zostanie udostępniona „na początku przyszłego roku”, gracze nie będą już musieli ponownie wykonywać zadań, które już ukończyli, aby odblokować wszystkie tryby gry i regiony. Różne wyzwania i potwory otrzymały także premie w postaci nagród, aby przyspieszyć postęp. Zmiany w zakresie monetyzacji obejmują zwiększenie satysfakcji z bezpłatnego karnetu bojowego na przyszłe sezony, a firma Phoenix Labs obiecała również, iż w przyszłych aktualizacjach ponownie oceni strategię monetyzacji, „aby zrównoważyć zrównoważony rozwój i uczciwość, zachowując jednocześnie satysfakcję dla graczy”. jeżeli chodzi o podstawowe zmiany w rozgrywce, Phoenix Labs w oparciu o opinie wprowadziło już zmiany w zaletach zbroi, osłonach i wzmocnieniach broni i twierdzi, iż w przyszłych aktualizacjach będzie przez cały czas znajdować więcej sposobów na dodanie różnorodności i głębi do konfiguracji graczy.
Co najważniejsze, Phoenix Labs nie wycofuje się ze zmian wprowadzonych w Dauntless podczas aktualizacji Przebudzenia, ale wydaje się, iż przynajmniej zdało sobie sprawę, iż zawiodło społeczność. Gracze r/PCGaming przez cały czas nie wydają się szczególnie zadowoleni ze stanu Dauntless, a wielu twierdzi, iż po prostu pozostaną przy innej grze, takiej jak Monster Hunter.
Zabójcy,
Słyszymy cię. Dauntless zawsze tworzono w oparciu o pasję i poświęcenie swojej niesamowitej społeczności, a dzięki aktualizacji Przebudzenie wiemy, iż wielu z Was poczuło się zawiedzionych. Serdecznie przepraszamy tych, którzy uważają, iż Twój czas, wysiłek i zaufanie zostały zaniedbane.
Aktualizacja Awakening wprowadziła znaczące zmiany, których celem było wznowienie Dauntless z mocnymi podstawami pod nowy, regularny harmonogram sezonowy oraz zabezpieczenie długoterminowej żywotności gry. Chociaż nasze cele były ambitne, przyznajemy, iż wdrożenie spowodowało frustrację i zamieszanie, a nasza komunikacja była niewystarczająca. To zależy od nas i dokładamy wszelkich starań, aby odzyskać Twoje zaufanie.
Aby lepiej szanować utracone postępy i inwestycje:
- Wszyscy powracający gracze otrzymają 300 000 baranów i 5000 zasług bojowych.
- Przyznamy także aż do kolejnych 500 niezrównanych eterów, które pomogą ci odzyskać moc na koniec gry, na podstawie broni wytworzonej w grze przed Przebudzeniem.
- W nadchodzącej aktualizacji odblokujemy od początku wszystkie tryby gry dla powracających graczy, dzięki czemu będziecie mogli od razu przejść do wybranej zawartości bez konieczności kończenia linii zadań.
Chociaż te kroki nie rozwiążą wszystkich frustracji, mamy nadzieję, iż pokażą nasze zaangażowanie we wspieranie Twojego powrotu do Ramsgate i docenianie Twojego wkładu.
Czyny mówią głośniej niż słowa, a to dopiero początek. realizowane są natychmiastowe dostosowania mające na celu rozwiązanie problemów związanych z postępem, monetyzacją i problemami technicznymi. Patrząc w przyszłość, przez cały czas skupiamy się na tworzeniu gry, która szanuje Twój czas, celebruje Twoją pasję i spełnia obietnice zawarte w fundamencie Przebudzenia.
Dziękujemy za cierpliwość, opinie i zaangażowanie w Dauntless. Razem sprawimy, iż Dauntless stanie się grą, którą z dumą będziesz mógł ponownie nazwać domem.
Słuchanie Wspólnoty
W ciągu ostatniego tygodnia dokładnie sprawdziliśmy Wasze opinie w recenzjach Steam, na forach, na Discordzie i kanałach społecznościowych. Oto, co usłyszeliśmy i jak sobie z tym radzimy.
Sekcje „Gdzie jesteśmy” przedstawiają działania już wdrożone lub uwzględnione w nadchodzącej aktualizacji 2.1.1, której premiera zaplanowana jest na 19 grudnia. Sekcje „Patrząc w przyszłość” skupiają się na planach przyszłych aktualizacji i usprawnień.
Reset postępu
Co usłyszeliśmy:
- Uzasadniona frustracja z powodu utraconego postępu, szczególnie w przypadku węzłów Ścieżki Slayera i lat inwestycji w broń.
- Rekompensata za wcześniejsze inwestycje, takie jak barany i inne zasoby związane z postępem, wydawała się niewystarczająca.
- Obawy dotyczące szybkości postępów, szczególnie w przypadku nowszych graczy, podkreślające luki w przejrzystości i tempie.
- Frustracja związana z przepływem kluczowych systemów postępu, w tym wytwarzania toników i Nieustraszonych Prób.
Gdzie jesteśmy:
- Jak wspomnieliśmy na początku, powracający Slayerzy otrzymają 300 000 baranów i 5000 zasług bojowych w dowód uznania za czas i wysiłek włożony w postęp. Zasoby te zapewniają elastyczność odzyskiwania utraconych węzłów Ścieżki Slayera lub inwestowania w inne cenne ulepszenia.
- Niezrównany eteryczny zostanie przyznany powracającym Zabójcom na podstawie wytworzenia broni przed Przebudzeniem, jako dodatek do eterycznego eteru dostarczonego podczas pierwotnej migracji. Gracze zdobywają jeden punkt za każdą stworzoną broń i dodatkowy punkt za broń o zwiększonej mocy. Każde 20 punktów zapewni 100 niezrównanych eterów, maksymalnie do 500.
- Aktualizacja 2.1.1 usunie Stalowe Znaki z wymagań dotyczących odblokowania Talentu Broni 3. poziomu, zapewniając, iż gracze, którzy wolą nie brać udziału w Próbach lub wykorzystali już swoje cotygodniowe Znaki w innym miejscu, nie zostaną pozbawieni dostępu do podstawowych mechanik rozgrywki i rozwoju mocy. Dodatkowo koszt rdzenia latarni Artificera w Sklepie Próbnym zostanie obniżony, aby zapobiec niezamierzonemu bramkowaniu czasowemu spowodowanemu nagrodami z cotygodniowych Prób. W obu przypadkach gracze otrzymają bezpośrednie zwroty pieniędzy w celu uwzględnienia tych korekt.
- Zwiększono nagrody baranów za zadania, zabójstwa Behemota i skrzynie patrolowe, aby lepiej wspierać postęp.
- Ulepszony przepływ postępów w wytwarzaniu toników i Próbach Nieustraszoności.
Patrząc w przyszłość:
- W aktualizacji 2.2.0, zaplanowanej na początek przyszłego roku, wszystkie tryby gry zostaną odblokowane dla powracających graczy, aby umożliwić bezpośredni dostęp do żądanej zawartości.
- Aktywnie analizujemy opinie graczy i dane dotyczące zachowań, aby jeszcze bardziej udoskonalić systemy postępów.
- Przyszłe aktualizacje będą miały na celu uczynienie postępu bardziej satysfakcjonującym i dostępnym dla wszystkich graczy.
Praktyki monetyzacji
Co usłyszeliśmy:
- Obawy, iż systemy progresji wydają się płatne i nieprzyjazne dla darmowych graczy.
- Frustracja związana ze skrzynkami z łupami, usunięciem platynowych nagród i nierandomizowanych przedmiotów kosmetycznych z Hunt Pass.
- Opinie, iż zmiany w zakresie monetyzacji wydają się nie mieć kontaktu ze społecznością Dauntless.
Gdzie jesteśmy:
- Chociaż pierwotnie nie informowaliśmy o tym, poza żetonami broni zapewnianymi w ramach przepustki polowań i cotygodniowych wyzwań, nasz istniejący, ale niedostatecznie wyjaśniony plan obejmuje zapewnianie w każdym sezonie zmiennych ilości żetonów broni z innych źródeł. Na przykład w Dauntless: Awakening gracze będą mogli zdobyć dodatkowe żetony podczas nadchodzącego wydarzenia sezonowego Frostfall.
- Tabele zrzutów Hunt Pass Prestige Core zostały zbalansowane, aby zapewnić więcej gwarantowanych baranów i eteru, oferując większe nagrody dla aktywnych graczy, którzy osiągną poziom powyżej 50.
- Ze skutkiem natychmiastowym, wcześniej opłacone roszczenia Aetherite ze Sklepu (cotygodniowe dla Peerless, codzienne dla Shining, cogodzinne dla Dull) będą bezpłatne. Należy pamiętać, iż od następnego sezonu prawdopodobnie zostaną one przeniesione ze Sklepu do cotygodniowych źródeł rozgrywki, obok istniejących źródeł rozgrywki, takich jak Próby i Heroiczna Eskalacja.
Patrząc w przyszłość:
- Chociaż nie będziemy mogli tego zmienić w trwającym sezonie, w kolejnym sezonie Hunt Pass ponownie wprowadzi nagrody Platynowe – 100 na ścieżce bezpłatnej i dodatkowe 100 na ścieżce elitarnej.
- Ponowna ocena strategii monetyzacji w celu zrównoważenia zrównoważonego rozwoju z uczciwością, przy jednoczesnym zachowaniu satysfakcji dla graczy.
- Badamy sposoby udoskonalania zawartości Hunt Pass w przyszłych sezonach, aby oferować lepszą wartość.
Problemy techniczne i związane z rozgrywką
Co usłyszeliśmy:
Awakening uruchomiono z problemami z wydajnością, w tym znacznie niższą wydajnością, błędami graficznymi i błędami wpływającymi na rozgrywkę.
Gdzie jesteśmy:
- Od premiery wydaliśmy wiele poprawek po stronie serwera, których celem jest wygładzenie problemów z postępem i rozgrywką, a także naprawienie kilku awarii.
- Aktualizacja 2.1.1 zawiera znaczną liczbę poprawek błędów, w tym poprawkę dotyczącą desynchronizacji hitboxów Behemotha, których nie można było naprawić po stronie serwera. Pełną listę poprawek można zobaczyć TUTAJ.
- Chociaż ramy czasowe przed wdrożeniem aktualizacji 2.1.1 ograniczały naszą zdolność do pełnej oceny wszystkich opinii dotyczących wydajności, wdrożyliśmy krótkoterminowe rozwiązanie mające na celu poprawę wydajności na PlayStation 5 i Xbox Series X.
- Aktualizacja 2.1.1 zawiera także poprawki kilku awarii klienta i serwera związanych z wyposażeniem, wymianą broni i systemami kosmetycznymi, co, mamy nadzieję, sprawi, iż rozgrywka będzie znacznie stabilniejsza.
Patrząc w przyszłość:
- Kontynuuj zwiększanie wydajności na wszystkich platformach, zarówno dzięki szerokim optymalizacjom, jak i lepszym opcjom skierowanym do gracza, a także ukierunkowanym poprawkom dla określonych obszarów problemów z wydajnością, aby zapewnić płynniejszą i bardziej niezawodną rozgrywkę.
- Zmodyfikuj samouczki i ulepsz systemy wdrażania w kluczowych obszarach (np. Tworzenie talentów), aby zapewnić większą przejrzystość i dostępność, ułatwiając nowym Slayerom zanurzenie się w Dauntless.
Utrata podstawowych funkcji
Co usłyszeliśmy:
- Usunięcie wytwarzania broni zakłóciło podstawową pętlę rozgrywki, pozostawiając graczy z poczuciem, iż brakuje istotnego i satysfakcjonującego elementu postępu.
- Obecny system komórek zniechęca do eksperymentowania, gdyż niewyposażone komórki są niszczone, co ogranicza różnorodność konstrukcji.
- Profity pancerza wydają się mniej skuteczne, a opcje dostosowywania są bardziej restrykcyjne niż wcześniej.
Gdzie jesteśmy:
- W oparciu o nasze początkowe zmiany balansu w odpowiedzi na opinie dotyczące premiery, zamieniliśmy niektóre cechy pancerza, aby lepiej wspierać konstrukcje graczy i elastyczność (np. zastąpienie Predatora przebiegłością i zaostrzeniem).
- Ponownie wprowadzono ikony HUD dla korzyści takich jak Puls, aby zapewnić lepsze śledzenie w grze.
- Zwiększone limity tarcz i skuteczność atutów takich jak Strateg i Twierdza.
- Zastosowano ukierunkowane wzmocnienia do wielu broni.
Patrząc w przyszłość:
- Badamy sposoby na przywrócenie większej głębi i swobody gracza w systemach wytwarzania i dostosowywania broni i zbroi.
- Ponowna ocena systemu komórkowego, aby zachęcić do eksperymentowania i wspierać różnorodne kompilacje.
- To dopiero początek
- Choć aktualizacja 2.1.1 wprowadza wiele krytycznych zmian, to dopiero pierwszy krok. Poza tym zobowiązujemy się do ciągłych aktualizacji, które poprawiają Twoje doświadczenia i odbudowują zaufanie.
Naszym celem jest zbudowanie Dauntless, który będzie satysfakcjonujący, włączający i odzwierciedlający społeczność. Na każdym kroku, który podejmiemy, będziemy kierować się Twoimi uwagami.
Razem do przodu
Uznajemy potrzebę odbudowania zaufania i poprawy sposobu, w jaki współpracujemy z naszą społecznością. Idąc dalej, staramy się udoskonalać pętle opinii, umieszczać graczy w centrum gry i zapewniać, iż Dauntless odzwierciedla pasję swojej społeczności.
Dziękujemy za cierpliwość, opinie i zaangażowanie w Dauntless. Razem stworzymy grę, którą wszyscy Slayerzy z dumą będą mogli nazwać domem.
Zespół Nieustraszonych