Minęło trochę czasu, odkąd słyszeliśmy Brendana „PlayerUnknown” Greene’a, najbardziej znanego jako twórca światowego hitu Battle Royale PUBG. Ale teraz studio Greene’a, PlayerUnknown Productions, szczegółowo opisuje, nad czym pracuje – a pracuje nad wieloma grami, a wszystkie wskazują na duży projekt końcowy.
Na początek jest gra o nazwie Prolog: Wracaj!opisywana jako „powstająca gra dla jednego gracza z otwartym światem w gatunku survival”, o czym mówiono wcześniej w 2021 r. Wydaje się, iż największy problem ma podłoże techniczne, ponieważ gra jest tworzona z wykorzystaniem „technologii generowania terenu opartej na uczeniu maszynowym, umożliwiającej natychmiastowe tworzenie milionów map”. Prolog ma pojawić się we wczesnym dostępie na Steamie w 2025 roku, po serii testów. Aby pokazać, czego gracze mogą się spodziewać, studio uruchamia dziś na platformie Steam bezpłatną wersję demonstracyjną technologii o nazwie Przedmowa: Świat nieodkryty. Możesz to sprawdzić właśnie tutaj.
Według studia gry te stanowią elementy składowe drogi do bardziej ambitnej gry, w tej chwili o nazwie kodowej „Artemis”, która będzie „ogromną rozrywką w trybie sandbox dla wielu graczy”. Greene mówił już o Artemisie w 2022 r.; pierwotnie była zapowiadana jako gra z obsługą NFTchoć w dzisiejszym ogłoszeniu nie ma wzmianki o NFT. Oto Greene, który opowiada o tym, czego gracze mogą się ostatecznie spodziewać w miarę przygotowań studia do wielkiej gry:
Moja wizja Artemidy jest wymagająca, ale planujemy ją realizować krok po kroku, a trzy gry mają na celu zapewnienie nam solidnych podstaw technologicznych, na których możemy zwiększyć skalę. Po Prologw nadchodzących latach planowane jest wydanie dwóch kolejnych gier, a każda z nich będzie dotyczyć kluczowych wyzwań technicznych, które przybliżą studio do produktu końcowego. Z Prolognaszym celem jest zaangażowanie graczy i zapoznanie ich z wyłaniającą się mechaniką i ekspansywnymi światami, które tworzymy.
Greene pierwszy się odsunął PUBG z nowym studiem w 2019 roku — był znany pod nazwą „PUBG Special Projects” — a dwa lata później ogłosił, iż odchodzi PUBG spółka-matka Krafton uniezależni się. „Dzisiaj jestem podekscytowany możliwością wykonania kolejnego kroku na mojej drodze do stworzenia doświadczenia, o jakim marzyłem od lat” – powiedział wówczas.