Twórcy Split Fiction nie marnują czasu. Zajęli się tworzeniem nowej gry

3 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Ledwo doczekaliśmy się premiery Split Fiction, a twórcy tej hitowej i jak na razie najlepiej ocenianej gry 2025 roku, już zaczęli pracę nad swoim nowym projektem. Josef Fares, szef Hazelight Studios zdradził, iż ma w rękach blisko 130 stron rozmaitych pomysłów na fabułę do swojej kolejnej gry.


Od debiutu Split Fiction mijają właśnie dwa tygodnie. Hazelight Studios ponownie przekroczyło najśmielsze oczekiwania graczy, serwując wszystkim kapitalną kooperacyjną produkcję, która wg. wielu osób przebija choćby wysoko oceniane i wielokrotnie nagradzane It Takes Two. Nie brak opinii, iż omawiany tytuł może być jednym z ważniejszych kandydatów w walce o statuetkę najlepszej gry roku w ramach The Game Awards.Reklama


Split Fiction zanotowało doskonały debiut. W nowy hit od szwedzkich producentów zagrywało się w szczycie prawie 260 tys. osób na platformie Steam. Do tej pory gra znajduje się w czołówce najchętniej kupowanych tytułów na tej platformie. O jakości nowego dzieła najlepiej poświadczają z kolei opinie graczy. Split Fiction dzierży aż 98% pozytywnych recenzji na Steamie. Mało która gra może pochwalić się tak znamienitym wynikiem.


Split Fiction póki co nie ma również konkurencji w ocenach Metacritic i OpenCritic. Jest to do tej pory gra ciesząca się najlepszymi uśrednionymi notami. Góruje choćby nad Monster Hunter Wilds i Kingdom Come: Deliverance 2. My w naszej recenzji sami przyznaliśmy tej produkcji najwyższą możliwą ocenę.
Deweloperzy z Hazelight Studios poinformowali, iż wyśmienite oceny gry mocno korelują z fantastyczną sprzedażą. Split Fiction w tydzień od premiery sprzedał się w liczbie ponad 2 milionów egzemplarzy na wszystkich platformach. Zadowolenia z wyniku swojego dzieła nie krył sam Josef Fares, przyznając, iż studio jest niesamowicie szczęśliwe z takiego obrotu sprawy.


W dalszej części podcastu Friends Per Second szef Hazelight dodał, iż zespół już teraz koncentruje się na kolejnym projekcie. Choć pozostało zdecydowanie za wcześnie, by mówić o konkretach, na stole leżeć ma 130 stron różnych pomysłów na fabułę gry.
Morale pracowników mają być najwyższe w całej historii studia, co jest oczywiście pokłosiem świetnego debiutu Split Fiction. "Po prostu czujemy, iż kiedy rozmawiamy myślimy sobie: 'O cholera, czujemy, iż możemy zrobić to lepiej'" - wyjaśnia Fares.
Fenomen Split Fiction będzie jednak ciężki do przebicia. To naprawdę kawał genialnej gry w aspektach mechanicznych, fabularnych, narracyjnych oraz oczywiście graficznych.
Idź do oryginalnego materiału