Twórcy World of Warcraft tworzą największy i najbardziej otwarty związek zawodowy Blizzarda

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Ponad 500 programistów w Blizzard Entertainment, którzy pracują nad Świat Warcrafta zagłosowali za utworzeniem związku zawodowego. Świat Warcrafta GameMakers Guild, utworzona przy pomocy Communication Workers of America (CWA), składa się z pracowników z każdego działu, w tym projektantów, inżynierów, artystów, producentów i innych. Razem utworzyli największy związek zawodowy obejmujący wiele działów i dyscyplin w firmie Microsoft.

Wiadomość ta pojawiła się niecały tydzień po utworzeniu Związek Bethesda Game Studiosktóry w momencie ogłoszenia był największym związkiem zawodowym Microsoftu. Te związki zawodowe reprezentują znaczącą zmianę w strategii organizacji związków zawodowych w branży gier wideo, a Skraj rozmawiał z dwoma członkami komitetu organizacyjnego Blizzard o tym, jak doszło do powstania tego związku i jakie wyzwania wiążą się z organizacją tak dużej i kompleksowej grupy.

Kathryn Friesen, projektantka zadań w Świat Warcrafta zespołu, opowiedział, iż impulsem do założenia związku zawodowego była chęć podtrzymania jednej z wartości firmy Blizzard: „każdy głos się liczy”.

„Można stwierdzić, po prostu rozmawiając z ludźmi, jak bardzo troszczą się o siebie nawzajem i o pracę, którą wykonują w grze” – powiedział Friesen. „Myślę, iż to właśnie tam [the unionization effort] wynika z chęci wspólnego działania na rzecz praw do negocjacji zbiorowych przy stole negocjacyjnym”.

Paul Cox, starszy projektant zadań i weteran firmy Blizzard, zgodził się z tym stwierdzeniem, mówiąc, iż odpowiedź firmy na pozew o dyskryminację w stanie Kalifornia pobudziło pracowników do działania. „Wiele wczesnych odpowiedzi wydawało się bardzo korporacyjnych i nie odzwierciedlało wartości, które jako firma twierdziliśmy, iż podtrzymujemy” — powiedział Cox.

W rezultacie, Pracownicy Blizzard podjęli działania w postaci strajkówco stało się początkiem starań o utworzenie związku zawodowego w firmie.

Ten Świat Warcrafta GameMakers Guild składa się z ponad 500 członków z biur Blizzard w Kalifornii i Massachusetts. Pomimo swojej wielkości — jest to drugi co do wielkości związek zawodowy w Microsoft, zaraz za 600-osobowy związek zawodowy pracowników ds. zapewnienia jakości firmy Activision — Cox powiedział, iż Umowa Microsoftu o neutralności pracy pomógł w rozpoczęciu działalności organizacji.

„Mogliśmy otwarcie o tym powiedzieć i wszyscy mogli zobaczyć, iż nie dojdzie do żadnych represji” – powiedział.

Friesen stwierdził, iż dzięki otwartym wysiłkom organizacji, w tym rozstawieniu namiotów CWA na kampusach Blizzard, prostsza stała się również komunikacja między ludźmi z różnych działów.

„Mieliśmy duże wsparcie we wszystkich działach” – powiedziała. „Myślę, iż w rzeczywistości jest to znacznie ponad 50 procent [union support] w każdym konkretnym dziale.”

Związki międzydyscyplinarne, takie jak Blizzard, są stosunkowo rzadkie, zwłaszcza w branży gier wideo, ponieważ każdy dział ma inne potrzeby i cele. Do tej pory większość działań związkowych w branży gier wideo była prowadzona przez pracowników QA, którzy tradycyjnie byli jednymi z najgorzej opłacanych i najmniej chronionych pracowników.

Pierwszy związek zawodowy w Activision Blizzard składał się z pracowników działu zapewnienia jakościtak jak pierwszy związek zawodowy w studiach gier Microsoftu. Dodatkowo Świat Warcrafta GameMakers Guild, kolejny nowy związek zawodowy pracowników QA w biurze Blizzard w Austin w Teksasie, również został utworzony. Blizzard Quality Assurance United-CWA to 60-osobowa jednostka, w której skład wchodzą testerzy QA gier takich jak Diabeł, Kamień ogniskowyi innych gier Blizzarda.

„To naprawdę, naprawdę wspaniale, iż jesteśmy związkiem od ściany do ściany. Wszyscy jesteśmy w tym razem i to sygnał, iż QA jest również deweloperem. Jestem szczególnie podekscytowany, iż ten sygnał trafi do reszty branży” — powiedział Friesen. „[QA employees] pracują z nami każdego dnia. Ich biurka są obok naszych biurek. Mam więc nadzieję, iż uda nam się wywalczyć lepszą ochronę w miejscu pracy dla wszystkich w zespole”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału