Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora gamingowego

1 tydzień temu

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 4-8 listopada.

Artifex Mundi: Będzie koncentrować się w najbliższych tygodniach na maksymalizacji rentowności sprzedaży, przy niższych nakładach na rozbudowę bazy graczy flagowego tytułu „Unsolved”, poinformował prezes Przemysław Błaszczyk.

Forever Entertainment: Odnotowało 1,03 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 0,92 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Red Square Games: Podpisał umowę licencyjną z nowym partnerem – firmą Asmodee z Francji, podała spółka. Zespół Red Square Games opracuje zdigitalizowaną wersję „jednej z najpopularniejszych gier planszowych na świecie” z portfolio Asmodee, podano także. Tytuł gry zostanie ogłoszony w osobnym komunikacie.

BoomBit: Przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły łącznie 20,45 mln zł w w październiku br., co oznacza wzrost o 4,7% m/m, podała spółka. Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła 20,8 mln.

RedDeer.Games: Regularnie prowadzi rundy inwestycyjne i rozważa wejście na giełdę, jako jedną z możliwości rozwojowych, wynika ze słów współzałożyciela i prezesa spółki Michała M. Lisieckiego.

Play of Battle: Ocenia, iż jest „całkiem możliwe”, iż w 2026 r. będzie ubiegał się o debiut giełdowy, poinformował wiceprezes Play of Battle Jarosław Kotowski,

Drago: Łączne koszty produkcji i marketingu płatnego dodatku „DLC Car Junkyard” do gry „Gas Station Simulator” w wersji na PC, wynoszące ok. 0,9 mln zł, zostały w pełni pokryte przychodami z platformy Steam w ciągu niespełna 7 tygodni od rozpoczęcia sprzedaży, podało Drago entertainment. Dodatek miał premierę w sklepach cyfrowej dystrybucji gier Steam i Green Man Gaming 19 września 2024 r.

G-Devs: Szykuje premiery czterech symulatorów i dodatku do gry „Anonymous Hacker Simulator” na przyszły rok, poinformował ISBtech prezes Piotr Bator.

SimFabric: Podpisał ze spółką zależną MobileFabric umowę określającą zasady dystrybucji cyfrowej gier i aplikacji z portfolio spółki zależnej w sklepie cyfrowym simfabric.store, podała spółka. Do oferty sklepu od 1 listopada 2024 roku zostało dodanych łącznie 8 produktów MobileFabric, przeznaczonych na dwie platformy (Android, iOS). SimFabric planuje w przyszłości rozszerzyć ofertę sklepu o produkcje kolejnych producentów gier, podano także.

Cherrypick Games: Zawarł umowę z Frozen District, której przedmiotem jest określenie warunków współpracy w zakresie opracowania oraz wydania gry o kodowej nazwie „Projekt Q”, podała spółka. Na mocy umowy spółka zobowiązała się do stworzenia gry, a Frozen District do pokrycia kosztów jej produkcji zgodnie z harmonogramem podzielonym na kamienie milowe.

Cherrypick Games: Spółka miała 0,57 mln zł straty netto w III kw. 2024 r. wobec 0,71 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 0,19 mln zł wobec 1,45 mln zł.

VRFabric: Podpisał z SimFabric umowę, określającą zasady dystrybucji cyfrowej gier i aplikacji z portfolio spółki w sklepie cyfrowym SimFabric – simfabric.store. Do oferty sklepu zostało dodanych łącznie 5 produktów VRFabric, przeznaczonych na trzy platformy (Viveport, Meta Rift, Meta Quest).

Klabater: Spółka miała 60,56 tys. zł straty netto w III kw. 2024 r. wobec 282,64 tys. zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 0,8 mln zł wobec 1,15 mln zł.

Platige Image: Istotnym kierunkiem rozwoju spółki pozostaje produkcja projektów z wykorzystaniem silnika Unreal Engine i coraz ściślejsza kooperacja z twórcą silnika, firmą Epic Games. Zarząd aktywnie monitoruje także pojawiające się na rynku produkty z obszaru sztucznej inteligencji.

The Dust: Spółka miała 0,2 mln zł straty netto w III kw. 2024 r. wobec 0,41 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 0,59 mln zł wobec 2,92 mln zł.

Red Square Games: Po zeszłorocznej premierze na PC izometrycznej strzelanki typu twin-stick „SlavicPunk: Oldtimer” Red Square Games prezentuje swoją debiutancką grę w wersji na Xbox i PlayStation. Tytuł wydawany przez Gaming Factory od 6 listopada jest dostępny dla graczy w sklepach Microsoftu oraz Sony. Cena regularna gry została ustalona na 17,99 USD, a w pierwszych dniach po premierze tytuł na Xbox będzie można nabyć z 20-proc. zniżką.

Gaming: Sezon raportów za III kw. 24 w sektorze będzie mieszany, ocenia Biuro Maklerskie mBanku. Z jednej strony broker oczekuje się, iż 11 bit studios zapewni obrót w swoich kwartalnych zyskach, choć jest to już wycenione. W CD Projekt obie podstawowe franczyzy radziły sobie dobrze i przez cały czas przynosiły zyski. Z drugiej strony PCF przez cały czas borykał się z generowaniem gotówki. W segmencie mobilnym Huuuge ograniczył marketing, podczas gdy Ten Square Games zintensyfikował działania marketingowe w minionym kwartale.

CD Projekt: Zdaniem analityków, pierwszy duży tytuł może pojawić się na rynku najwcześniej w 2026 r., a najprawdopodobniej w 2027 r. Większość dostępnych rekomendacji zakłada skokową poprawę wyników spółki w 2027 r. realizowane są też prace nad nowym IP, ale one są na wczesnym etapie i nie należy się spodziewać, aby szczegóły nowej gry ujrzały gwałtownie światło dzienne. Zatem rynek oczekuje, iż premiery skumulują się za 3-4 lata, a ujawniony cel programu motywacyjnego sugeruje iż te oczekiwania są trafione, podał Parkiet.

Ten Square Games: Rezygnuje z rozwoju prototypu gry „Fishing Champions”, dokona odpisu w szacowanej kwocie 1,2 mln zł w IV kw. Decyzja wynika z analizy danych związanych z retencją i kosztem pozyskania użytkownika. Grupa kontynuuje prace nad dwoma prototypami gier, które odnotowują dobre, wczesne parametry i wykazują większy potencjał rynkowy. Ich testy potrwają co najmniej do końca 2024 roku, a dalsze decyzje zapadną po analizie ich potencjału monetyzacyjnego, podał Trigon.

Play of Battle: Wystartowały zapisy na akcje w ramach oferty publicznej spółki. Warszawskie studio gamingowe oferuje do 309 090 akcji zwykłych na okaziciela serii L po cenie emisyjnej 22,72 zł. W ramach emisji akcji Play of Battle planuje pozyskać od inwestorów do 7,02 mln zł. Środki w całości zasilą budżet unikatowej produkcji Play of Battle. Dotychczas w drodze emisji akcji warszawskie studio pozyskało łącznie blisko 7,2 mln w gotówce i ok. 2,5 mln zł w postaci aportu (oprogramowanie komputerowe, silnik i kod gry).

Bloober Team: „Silent Hill 2 Remake” został nominowany przez Golden Joystick w kategorii Ultimate Game of the Year.

E-sport: Do połowy listopada potrwa ogólnopolski turniej E-SPORT Gaming Kings Tournaments powered by Orange. Do gry o miano najlepszego zawodnika zaproszono kilka tysięcy miłośników gier komputerowych. Inicjatorem turnieju jest NEPI Rockcastle – właściciel 15 centrów handlowych w 13 miastach Polski. To właśnie w centrach handlowych w różnych miastach realizowane są rozgrywki. Uczestnicy mierzą się w jednej z najpopularniejszych gier na świecie: „Counter-Strike 2”. Gracze mogą zmierzyć się w walkach „1 na 1”. Dla wielu pasjonatów gamingu atrakcją jest możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w grze z profesjonalnymi zawodnikami. W tym gronie znaleźli się między innymi: Grzegorz „Szpero” Dziamałek, Angelika „Angelka” Kozłowska, Paweł „Innocent” Mocek oraz Kuba „Kubik” Kubiak i Michał „Michu” Müller. „Kariera w e-sporcie jest tym, co fascynuje obecne pokolenie nastolatków. A możliwości jest wiele. Począwszy od kariery w organizacjach e-sportowych, gdzie młodzi ludzie mogą pracować w na różnych stanowiskach, takich jak menedżerowie zespołów, analitycy gier, trenerzy, prawnicy, księgowi, fizjoterapeuci, psychologowie czy specjaliści od marketingu lub PR. Generacja Z ma ogromny potencjał do kształtowania przyszłości – zarówno pod względem technologicznym, jak i społecznym. Ich pragmatyzm, zaangażowanie w kwestie społeczne i środowiskowe oraz biegłość w posługiwaniu się nowymi technologiami mogą przyczynić się do istotnych zmian w różnych aspektach życia społecznego i gospodarczego” – skomentowała Katarzyna Kasprzak, marketing cluster coordinator, NEPI Rockcastle.

Electronic Arts: Nowy sezon „Apex Legends: Wyrwa” jest już dostępny.

PlayWay: Gra „Aquatic Store Simulator” została udostępniona.

Raccoons Studio: Stworzy grową adaptację „Akademii Pana Kleksa” pod nazwą „Kleks Academy”.

Domator24: Firma rozwijająca markę foteli gamingowych marki Diablo Chairs zdobyła pierwsze miejsce w kategorii Retail w rankingu Financial Times i Statista „Europe’s Long-Term Growth Champions 2025”. Domator24, pod przewodnictwem założyciela i prezesa Pawła Nowaka, notuje wzrost – w ostatnich pięciu latach przychody wzrosły z 98 mln zł do planowanych w roku 2024 roku 220 mln zł, a EBITDA z 17,3 mln zł do niemal 26,5 mln zł.

Render Cube: Zarząd uchwalił emisję 5 tys. akcji serii E w ramach kapitału docelowego. Propozycje objęcia akcji serii E zostaną skierowane do osób objętych II transzą programu motywacyjnego.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału