Ubisoft niszczy Prince of Persia The Lost Crown i rozwiązuje zespół deweloperski 10 miesięcy po rozczarowującej premierze

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu



Najnowszą grą z serii Prince of Persia była Prince of Persia The Lost Crown, która ukazała się w styczniu 2024 roku. Teraz, po zaledwie 10 miesiącach obecności na rynku, firma Ubisoft podobno rozwiązała zespół programistów odpowiedzialny za projekt, skutecznie kończąc wszystkie przyszły rozwój gry i porzucenie wszelkich planowanych sequeli i DLC, które miały zostać dodane do gry. Wiadomość ta została oficjalnie potwierdzona przez firmę Ubisoft, która wydała i opracowała grę Prince of Persia, a w swojej odpowiedzi studio stwierdziło, iż większość twórców zaangażowanych w The Lost Crown przeniosła się już do „innych projektów, które skorzystają na ich ekspertyza.”

Według SteamDB, od premiery w styczniu tego roku, Prince of Persia The Lost Crown okazał się komercyjną klapą, osiągając szczytową liczbę graczy na Steamie wynoszącą zaledwie 1446 graczy. Insider Gaming donosi, iż The Lost Crown sprzedało się w liczbie aż 1 miliona egzemplarzy na PS5, Xbox i PC, co skłoniło Ubisoft do zaklasyfikowania gry jako komercyjnej porażki. Pomimo tego, iż w zasadzie przyznał, iż The Lost Crown nie był wystarczająco dochodowy, Ubisoft najwyraźniej chce pozostawić otwarte drzwi dla przyszłych części serii Prince of Persia, mówiąc: „Wiemy, iż gracze kochają tę markę i Ubisoft jest podekscytowany możliwością wprowadzenia większej liczby Prince of Persia doświadczeń Persji w przyszłości.”

Znawcy branży podobno powiedzieli Insider Gaming, iż dawny zespół Prince of Persia został podzielony na trzy osobne projekty w Ubisoft Montpellier. Chociaż nie ma solidnych dowodów sugerujących, do jakich innych projektów Ubisoft mógł skierować zespół Prince of Persia, krążą pogłoski, iż zostali oni zaangażowani do pracy nad Beyond Good and Evil 2, kolejną grą Ghost Recon i remake’iem Raymana, który wydaje się być w pracy.

Prince of Persia The Lost Crown, mimo iż posiadał w sobie wiele platformowego ducha głównych gier Prince of Persia, stanowił odejście od formuły, która sprawiła, iż ​​tytuły AAA w swoich poprzednich hitach cieszyły się uznaniem graczy. Zamiast tego Ubisoft przekształcił IP w hybrydową Metroidvanię, najwyraźniej chcąc zarobić na szumie związanym z grami takimi jak Dead Cells, Hollow Knight i gry Ori. Chociaż The Lost Crown spotkało się z pozytywnym przyjęciem przez krytyków i opinię publiczną, zdobywając 84% pozytywnych recenzji w serwisie SteamDB, nie sprzedało się gwałtownie w milionach egzemplarzy, jak oczekiwał Ubisoft, co oznaczało, iż zostało wycięte.



Source link

Idź do oryginalnego materiału