W poprzedni artykułszczegółowo opisaliśmy opóźnienia w premierze Assassin’s Creed Shadows, ale więcej informacji ujawniono w aktualizacji handlowej Ubisoftu (PDF):
„Odchodzimy od tradycyjnego modelu Season Pass. Wszyscy gracze będą mogli cieszyć się grą w tym samym czasie 14 lutego, a ci, którzy zamówią grę w przedsprzedaży, otrzymają pierwszy dodatek za darmo”.
Poprzednie gry z serii Assassin’s Creed wywołały wśród graczy pewną niechęć do modelu przepustki sezonowej, co prawdopodobnie skłoniło Ubisoft do rezygnacji z przepustek sezonowych już w najnowszej odsłonie serii, Assassin’s Creed Mirage, na rzecz odrębnych pakietów DLC.
W aktualizacji finansowej dotyczącej nadchodzącej premiery Assassin’s Creed Shadows, Ubisoft przypisuje również słabe wyniki Star Wars Outlaws zarówno za opóźnienie Shadows, jak i zmiany w podejściu do premier gier i ich monetyzacji. Dyrektor generalny i współzałożyciel firmy, Yves Guillemot, powiedział w aktualizacji, iż Ubisoft przechodzi na podejście do gier, w którym najważniejszy jest gracz i rozgrywka, przynajmniej w krótkim okresie, ale przez cały czas wydaje się, iż zamierza tworzyć gry przygodowe z otwartym światem ze strategiami monetyzacji gier na żywo jako usług. Być może jest to wskazówka, iż Ubisoft będzie ostrożniejszy w kwestii równoważenia monetyzacji i satysfakcji gracza w przyszłych wydaniach gier.
„Nasz drugi kwartał
wydajność nie spełniła naszych oczekiwań, co skłoniło nas do szybkiego i stanowczego zajęcia się tą sprawą,
z jeszcze większym naciskiem na podejście skoncentrowane na graczu, rozgrywce i niezachwianym
zaangażowanie w długoterminową wartość naszych marek.
Chociaż namacalne korzyści wynikające z transformacji Spółki pojawiają się później niż
spodziewamy się, iż się zmaterializuje, kontynuujemy naszą strategię, koncentrując się na dwóch kluczowych pionach – Otwarte
World Adventures i doświadczenia natywne dla GaaS – mające na celu napędzanie wzrostu,
powtarzalność i generowanie solidnego wolnego przepływu środków pieniężnych w naszej firmie.