Ubisoft zamyka XDefiant po rozczarowującym krótkim okresie gry F2P FPS

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu



W tym tygodniu firma Ubisoft ogłosiła, iż ​​XDefiant dołączy do niedawno wycofanej gry Prince of Persia: The Lost Crown. Od 3 grudnia darmowa strzelanka FPS nie będzie już dostępna do pobrania, a nowi gracze nie będą mogli zakładać kont. 3 czerwca 2025 r. serwery XDefiant zostaną oficjalnie wyłączone, co sprawi, iż gra stanie się niemożliwa zarówno dla starych, jak i nowych graczy. Wraz z ogłoszeniem zamknięcia zespół programistów stojący za XDefiant również odnotuje znaczące zmiany – według danych 277 programistów zostanie zwolnionych w wyniku zamknięcia. Stephen Totilo w BlueSky.

Pozostały zespół programistów będzie zarządzał grą przez cały okres jej wygaśnięcia, aż do czerwca 2025 roku. Nie jest zaskoczeniem, iż XDefiant zostaje zamknięty, pomimo producenta wykonawczego gry stanowczo zaprzeczam zarzuty postawione jeszcze w październiku tego roku. Chociaż dokładny powód zamknięcia gry nie został ujawniony, niedługo po premierze gry w marcu 2024 r. rozeszły się wieści o problemach XDefiant i wydaje się, iż zaciekła konkurencja na rynku oraz trudności w zarabianiu na darmowej grze, choćby jednej, która próbuje przełamać schemat, to było po prostu za dużo dla XDefiant i jego zespołu programistów.

W osobistej wiadomości Mark Rubin, dyrektor wykonawczy XDefiant, wyjaśnia, iż ​​trzeci sezon gry jeszcze się ukaże, choć dokładna data nie pozostało znana. Nawiązuje także do celów gry, którymi było zapewnienie bardziej zręcznościowych wrażeń, w ramach których każdy mógł zmierzyć się z kimkolwiek, niezależnie od poziomu umiejętności. Co ciekawe, wygląda na to, iż XDefiant poniósł porażkę pomimo swojej bazy graczy, a nie z jej powodu. Pomimo pogłosek o malejącej liczbie graczy, w XDefiant rzekomo grało 15 milionów graczy, co plasuje go na równi lub przed czymś takim jak The Finals, które według SteamDB znajduje się tylko w bibliotekach około 10 milionów graczy Steam.

A to, co osiągnęli, jest naprawdę niezwykłe. Wczesna reakcja graczy na premierę XDefiant była niesamowita — pobiliśmy wewnętrzne rekordy w kategorii najszybszej gry, przekraczając 5 milionów użytkowników i ostatecznie w naszą grę zagrało ponad 15 milionów graczy!

Jak wspomnieliśmy wcześniej, nie jest to pierwsza gra, która została zamknięta w tym roku, nie mówiąc już o pierwszej grze Ubisoftu, która gryzie w kurz, z The Crew i Poprzedzający go Prince of Persia. Ogólnie rzecz biorąc, wydaje się, iż Ubisoft ma za sobą nieco burzliwy rok, pomijając zamknięcia gier i rozczarowującą wydajność. Gracze rzucali już oszczerstwa na temat nadchodzącej premiery Assassin’s Creed Shadows, skutecznie wywierając presję na Ubisoft, aby przesunąć tę premierę na luty 2025 r.



Source link

Idź do oryginalnego materiału