Ubisoft zamknie swoją platformę darmowa strzelanka XDNiepokornyogłosił we wtorek Ubisoft. Serwery pozostaną włączone do 3 czerwca 2025 r., ale gra nie będzie już dostępna do pobrania, a rejestracja graczy zostanie zamknięta. Pomimo zachodu słońca, XDNiepokorny gracze uzyskają dostęp do zawartości trzeciego sezonu w „niedalekiej przyszłości”. Prawie 300 osób – 143 w biurze w San Francisco i 134 w lokalizacjach Ubisoftu w Osace i Sydney – zostanie zwolnionych. Druga połowa XDNiepokorny zespół produkcyjny przejdzie na inne stanowiska w Ubisoft, – twierdzi dyrektor ds. studiów i specjalistka ds. portfolio Marie-Sophie de Waubert.
„Pomimo zachęcającego początku, pełnej pasji pracy zespołu i zaangażowanej rzeszy fanów, nie byliśmy w stanie przyciągnąć i zatrzymać na dłuższą metę wystarczającej liczby graczy, aby rywalizować na poziomie, do którego dążymy, w bardzo wymagających grach free-to-play. rynku strzelanek” de Waubert – napisał w wewnętrznej notatce opublikowanej na stronie internetowej Ubisoftu. „W rezultacie gra jest zbyt daleko od osiągnięcia wyników wymaganych do umożliwienia dalszych znacznych inwestycji i ogłaszamy, iż ją zakończymy”.
Z XDNiepokorny zamknięcia i setek zwolnień, Ubisoft oświadczył, iż całkowicie zamyka swoje studia produkcyjne w San Francisco i Osace. Poinformowano o grze Insider Gaming że „szkieletowa załoga” zostanie utrzymana zachować XDNiepokorny działa aż do całkowitego zamknięcia.
XDNiepokorny Zgodnie z informacjami, gracze, którzy kupili pakiet Ultimate Founder’s Pack za 69,99 USD, otrzymają pełny, automatyczny zwrot pieniędzy XDNiepokorny producent wykonawczy Mark Rubin w liście do wspólnoty. Wszystkie zakupy dokonane w ciągu ostatnich 30 dni również zostaną zwrócone. Jednakże według A Często zadawane pytania Ubisoftu„Pakiet Założyciela i Pakiet Założyciela Elite nie podlegają zwrotowi.” Rubin powiedział, iż gracze powinni spodziewać się zwrotu środków w ciągu ośmiu tygodni.
XDNiepokorny została wydana 21 maja tego roku, po ogłoszeniu projektu w 2021 roku. W chwili premiery gra wydawała się sukcesem: według Insider Gaming podobno osiągnęła 1 milion graczy w ciągu kilku godzin od oficjalnej premiery. Nie opublikowano żadnych oficjalnych liczb dotyczących graczy ani przychodów, poza dyrektorem generalnym Ubisoftu, Yvesem Guillemotem – powiedział podczas rozmowy telefonicznej z inwestorami we wrześniu, iż gra nie spełniła oczekiwań. w październiku Rubin opublikował na X iż liczby spadły z powodu „bardzo słabego marketingu” – strategii mającej na celu „umieszczenie gry w lepszym miejscu” przed zwiększeniem działań marketingowych w celu przyciągnięcia nowych i nieaktywnych graczy. Napisał, iż wyraził się „całkowicie jasno”, ponieważ nie ma planów zamknięcia XDNiepokorny po czwartym sezonie, po raporcie Insider Gaming.
W swoim najnowszym raporcie o wynikach pod koniec października br. Ubisoft poinformował, iż jego sprzedaż spadła o prawie 20%ale wskaźniki zaangażowania w jej grach wzrosły. Ubisoft poinformował również, iż w ciągu ubiegłych 24 miesięcy zmniejszył liczbę pracowników o ponad 2000 osób, a liczba ta prawdopodobnie wynika zarówno ze zwolnień, jak i dobrowolnych odejść. We wrześniu Ubisoft zatrudniał 18 666 osób i według doniesień firma jest „na dobrej drodze”, aby kontynuować redukcję kosztów. (Utrzymanie personelu, jak stwierdzono, jest dobre – „blisko poziomu historycznego). Banici z Gwiezdnych Wojen osiągnął słabsze wyniki, stwierdził Ubisoft, ale milczał na temat statusu XDNiepokorny — tak cicho o grze, iż analityk zapytał Guillemonta o malejący sukces gry. „XDefiant nie spełnia naszych oczekiwań, ale strategia gier jako usługi pozostaje kluczowa” – powiedział wówczas Guillemont. To stanowisko przez cały czas wydaje się prawdziwe: de Waubert stwierdził we wtorkowym zawiadomieniu dla pracowników, iż gry jako usługa pozostają „filarem” strategii Ubisoftu, powołując się na sukcesy z Rainbow Six, The Crew i For Honor.