Ubisoft zapowiada, iż ​​Beyond Good and Evil 2 wciąż będzie dostępne po 17 latach

cyberfeed.pl 3 miesięcy temu


W czerwcu, w przededniu premiery Beyond Good & Evil – Wydanie z okazji 20. rocznicyWydawca Ubisoft zapowiedział zaskakującą wiadomość: kontynuacja tej gry, Poza dobrem i złem 2był jeszcze w fazie rozwoju, firma stwierdziła. Była to pierwsza oficjalna aktualizacja kontynuacji, nad którą prace trwały aż 17 lat, od 2021 roku.

Aby pokazać, iż poważnie podchodzi do kwestii ostatecznego dostarczenia Poza dobrem i złem 2 w pewnym momencie Ubisoft umieścił choćby nowy zwiastun kontynuacji w swoim remasterze oryginału Poza dobrem i złem. Nowe polowanie na skarb w wydaniu rocznicowym „ujawnia więcej na temat narracyjnego powiązania z Poza dobrem i złem 2„, co pokazuje trwałe zaangażowanie Ubisoftu w tę serię” – stwierdziła firma.

Gracze gwałtownie odkryli to narracyjne powiązanie. Pokazuje ono holograficzną wiadomość do protagonistki Jade od Dakini, matki Jade i kapitana statku kosmicznego piratów Gada. Oprócz szczerego nagrania, Dakini wręcza Jade szereg artefaktów powiązanych z postaciami, które pojawią się w Poza dobrem i złem 2 — prequel oryginalnej gry.

Wśród kolekcjonerskich artefaktów znajdują się kompas od Dakini, nóż od pirata-szympansa Knoxa, figura szachowa od inżyniera Gada Calluma, gogle od pilota Yaashana i łapacz snów od głównego oficera medycznego Umy. Te postacie — wszystkie widziane w Poza dobrem i złem 2Zwiastun kinowy z 2018 r. — nabierają dodatkowego kolorytu w serii płyt multimedialnych, które Jade może zebrać w wydaniu z okazji 20. rocznicy.

Ta nowa treść wydaje się potwierdzać, iż Ubisoft zamierza trzymać się wcześniej ujawnionej obsady i miejsca akcji Poza dobrem i złem 2który doświadczył serii wzlotów i upadków w absurdalnie długim czasie rozwoju. Niezależnie od tego, czy wersja Poza dobrem i złem 2 ostatecznie okaże się, iż będzie to rozległy otwarty świat, w którym można grać w pojedynkę i w trybie kooperacji, jak wcześniej obiecano — lub coś skromniejszego — pozostaje do sprawdzenia.

Ale dla przypomnienia, jak do tego doszło i co Ubisoft powiedział na ten temat Poza dobrem i złem 2 Przeczytaj krótką historię rozwoju gry na przestrzeni ostatnich półtora dekady.


Poza dobrem i złem 2 po raz pierwszy wspomniano o niej już w 2007 roku, kiedy ówczesny dyrektor gry Michel Ancel zapowiedział kontynuację na łamach Nintendo Power„Obecnie pracuję nad grą, która wiele dla mnie znaczy” — powiedział Ancel — „gdzie podstawą jest immersja i poczucie niesamowitej podróży”.

Rok później sam Ancel miał ogłosić projekt wprost, mówiąc francuskiej publikacji Gry wideo„Pracowałem nad Poza dobrem i złem 2. Jesteśmy w fazie przedprodukcyjnej od roku. […] Ale na razie jest to na etapie projektu. Ubisoft jeszcze nie wyraził zgody”.

Ubisoft udostępnił pierwsze oficjalne spojrzenie na Poza dobrem i złem 2 na wydarzeniu Ubidays ’08, zapowiadając powrót postaci Jade i Pey’j, ale nie nazywając gry wprost sequelem Poza dobrem i złemUbisoft opisał zwiastun jako reprezentatywny dla wierności graficznej konsol obecnej generacji: PlayStation 3 i Xbox 360.

Rok po oficjalnym ujawnieniu kontynuacji rzekomo wyciekły zwiastun rozgrywki został opublikowany w Internecie przez różne media. Ubisoft zaprzeczył, iż celowo ujawnił materiał filmowy, który przedstawiał postać — najwyraźniej Jade — biegnącą przez ulice miasta i uciekającą przed prześladowcami, porywając helikopter dostawczy. Ancel potwierdził autentyczność ujawnionej rozgrywki w wywiadzie z Geoffem Keighleyemw tym, co wydawało się być ciągłą wymianą zdań między reżyserem gry a jego wydawcą na temat sposobu promocji Poza dobrem i złem 2.

Przez następną dekadę losy Poza dobrem i złem 2 nie było jasne. Dyrektor generalny Ubisoftu Yves Guillemot i Ancel powiedzieli w wielu wywiadach, iż gra jest przez cały czas w fazie rozwoju, ale iż inne projekty (Legendy Raymana, Dziki) spowolniło lub przerwało jego postęp. Prezes Ubisoftu Laurent Detoc wydawał się bardziej sceptyczny BG&E2los, opowiadając Gracze branżowi w 2009 r. „Czy to wyjdzie na jaw, to się dopiero okaże”.

Poza dobrem i złem 2 wypłynęło na powierzchnię w 2016 roku, kiedy Ancel opublikował grafikę koncepcyjną do gry

nawiązując do prequela i mówiąc, iż gra jest wciąż w fazie „przedprodukcji”. Później Ubisoft określony w poście na Facebooku, iż BG&E2 był „w fazie rozwoju”.

Na targach E3 2017 firma Ubisoft ponownie ujawniony Poza dobrem i złem 2 z nowym zwiastunem kinowym w którym pojawiła się znaczna część obsady kosmicznych piratów. Ancel i Ubisoft potwierdzili, iż gra jest prequelem i iż gracze wcielą się w postać, którą sami stworzyli. Nie zagrają już Jade. Ancel potwierdził również, iż poprzednie wersje gry pokazane prawie dekadę wcześniej pochodziły z fabularnej kontynuacjii iż gra uległa znaczącym zmianom w ciągu ostatniej dekady.

Ancel pokazał również 14-minutowa demonstracja rozgrywki BG&E2 w tym roku, którą opisał jako „połączenie demonstracji technologicznej silnika, który nazywamy Voyager, i adekwatnej gry z pewnymi elementami rozgrywki”.

Pokaz gry w 2017 r. przedstawił także Program Kosmicznej Małpyinicjatywa, która została przedstawiona jako sposób dla fanów Beyond Good & Evil na „tworzenie grafiki i muzyki, które zostaną bezpośrednio zintegrowane z grą”.

Społeczność BGE już tworzy niesamowite fan arty, fan fiction, cosplaye, muzykę, [and] filmy na przestrzeni lat, więc zaczęliśmy myśleć o sposobach, aby być bardziej inkluzywnymi dla wszystkich członków społeczności”, czytamy w opisie programu Ubisoftu. „Dzięki naszemu partnerstwu z HitRecord społeczność może uczestniczyć jeszcze bardziej bezpośrednio w tworzeniu naszej gry”.

HitRecord to firma i strona internetowa aktora Josepha Gordona-Levitta, która służy jako „centrum współpracy dla społeczności pełnej ludzi, którzy kochają wspólnie tworzyć wszelkiego rodzaju sztukę”, według Gordona-LevittaProgram Space Monkey i zaangażowanie HitRecord natychmiast wywołały negatywną reakcję, ponieważ wydawało się, iż Ubisoft prosił swoich fanów, aby wnieść nieodpłatną pracę i pracę spekulacyjną do tworzenia Poza dobrem i złem 2a jedyną rekompensatą była obietnica „wydarzeń specjalnych i pokazów oraz [to] „bądź wśród pierwszych, którzy zagrają w tę grę”.

W 2018 roku Ubisoft wypuścił drugi zwiastun kinowy, który przedstawiał załogę kosmicznych piratów Gady i zapowiadał powrót młodszej Jade.

Po tym Ubisoft i Ancel znów zamilkli na temat rozwoju gry. We wrześniu 2020 r.

on miał całkowicie opuścił Ubisoftale to “[for] wiele miesięcy teraz [Beyond Good and Evil 2 and Wild] zespoły są autonomiczne, a projekty idą super dobrze”. W kolejnym miesiącu,
nie pracował bezpośrednio z zespołem Ubisoft Montpellier przez prawie dwa lata i powiedział, iż pracował nad grą tylko w roli doradczej. Ta aktualizacja była odpowiedzią na raport we francuskiej gazecie Oswobodzenie w którym zarzucono mu trudne warunki pracy nad grą i chaotyczne kierownictwo ze strony Ancela.

W 2021 roku Ubisoft przedstawił pobieżną aktualizację dotyczącą kontynuacji, podając w sprawozdaniu finansowym, iż Poza dobrem i złem 2 rozwój „postępował dobrze”. Jednak w 2023 roku gra poniosła straszny cios; jej dyrektor kreatywny, Emile Morel, zmarł nagle w wieku 40 lat. Beyond Good & Evil – Wydanie z okazji 20. rocznicy obejmuje mały hołd dla Morela:bukiet kwiatów i kartka dla doświadczonego projektanta gier.

Uwolnienie Beyond Good & Evil – Wydanie z okazji 20. rocznicy a jej świeże fabularne powiązania z (teraz) prequelem to najsilniejsze zobowiązanie, jakie widzieliśmy od Ubisoftu od lat, iż fani ostatecznie otrzymają nową grę z serii. Poza występami Jade i Pey’j w serialu animowanym Kapitan Laserhawkto jedyny znak życia ze strony Ubisoftu w kwestii uzyskania BG&E2 ponad linią mety. Ale biorąc pod uwagę niezłomne poświęcenie wydawcy dla gier takich jak Dla Honoru, Rainbow Six Siegei marnieje Książę Persji: Piaski Czasu przerobićjest powód, by sądzić, iż Poza dobrem i złem 2 w końcu tu dotrę. Pewnego dnia.





Source link

Idź do oryginalnego materiału