„Kiedy poinformujesz się o tych dwóch podstawowych faktach, wiele prowadzi zarówno o tworzeniu treści, jak i tonie i smaku, który mu dajesz” – wyjaśnia dyrektor gry Carrie Patel. „Przepływ dusz, obecność i istnienie tej energii, są najważniejsze i podstawowe życie w Eora w sposób, który będzie rezonować z graczami, którzy przeszli Pillars of Eternity II: Deadfire. Mamy tradycyjny panteon w świecie filarów, a dostaniesz się do niektórych z tych bogów w Avowed. „Wszystko to żyje w różnych kulturach, które napotkasz po drodze – co jest dla nich ważne (jak ich bogowie), to to, co jest to, co jest ważne (jak ich bogowie) Na przykład życie. Próbować mieszać się z miejscowymi? Ziemie.
„Ktoś, kto przede wszystkim czci (Bogini) Woedica, ceni jej nacisk na prawo, porządek, sprawiedliwość i prawowite rządzące nad innymi rzeczami. , ale cenicie to poczucie przemysłu, ciężka praca i poświęcenie ponad inne rzeczy. .
Widzę to również w projekcie architektury i stroju oraz o tym, jak oboje czują się misternie tkane razem. „Ten świat był prawdziwą, żyjącą, oddychającą rzeczą. Jest reprezentowany w grze, ale wydaje się, iż tak jest w rozwoju” – wyjaśnia główny artysta środowiska Dennis Presnell. „To taki iteracyjny proces, który, jak idziemy, a gdy członkowie naszego zespołu wymyślają nowe zasoby, sprytne pomysły lub opowiadanie historii, wszyscy budujemy na tym i stoimy na ramionach. Wszystko to łączy w coś, co ma tak wiele różnorodności ; duży, spójny, autentyczny świat ”.
„Przy wszystkich naszych grach, a na pewno z wiedzy filarów, chcemy uczynić wszystko celowym” – wyjaśnia Patel. „Kraszynki nie muszą mieć szkockich akcentów tylko dlatego, iż robią to w innych ustawieniach fantasy, a elfy nie muszą rozmawiać z otrzymaną wymową. Chodzi o rozebranie tych tropów. Jednym z przykładów było idea krasnoludów górskich, które mają być skłonne Bardziej wędrowne. Jak wyglądałaby ta kultura?
Podobnie jak prawdziwe izolowane lokalizacje wyspy, takie jak Nowa Zelandia, Australia lub Madagaskar, miejsca te mogą czuć się obcy, ponieważ ewoluowały na własnej osi czasu, bez ingerencji reszty świata i jego ekosystemu. Dotyczy to również żywych ziem. Zobaczysz ten manifest w dramatycznych środowiskach, z metafizycznymi i duchowymi powodami, aby uwzględniać te różnice, z wskazówkami z przeszłości cywilizacji, które pozostają tajemnicą, i to fascynujący aspekt środowisk Avowed – nawiedzającej tajemnicy nadeszły cywilizacji, które nadeszły cywilizacje, które przyszły zanim.
„Częścią tego, co sprawiło, iż żywe ziemie były atrakcyjnym otoczeniem, jest obietnica posiadania odrębnych środowisk i biomów, dzięki czemu czujesz się, jakbyś przemierzał dużą, dziką krainę” – wyjaśnia Patel. „W tradycji filarów żywe ziemie są opisywane jako dziwna wyspa, na której widzisz rzeczy, których nie widzisz nigdzie indziej. Jest wykuty przez góry i doliny, pozwalając na istnienie wyraźnych biomów i stref klimatycznych w pobliżu siebie . “
Wszystkie regiony, które gracze będą badać w Avowed, są zupełnie nowe i bardzo różne estetycznie. Nigdy wcześniej nie byliśmy w żywych ziemiach w jakichkolwiek wcześniejszych filarach Eternity Game lub DLC, więc było to gotowe do tworzenia i kreatywności zespołu projektowego. Jest to podekscytowanie, które wiąże się z tym poczuciem żywego świata, w którym jesteś częścią, a nie światem zbudowanym tylko dla ciebie, a wybór graczy żywi się tym, jak wybierzesz ten wyjątkowy świat, pełen zakątków i skazania ukrytych Przygody dla graczy do znalezienia, wszystko sprawia, iż świat czuje się o wiele bardziej żywy. „Naprawdę chcieliśmy zbudować autentyczny świat”-wyjaśnia Presnell. „Nawet jeżeli nie jest to zapełnione NPC lub postaciami graczy, jest tam historia, a widziałeś dowody na działanie, które sprawiają, iż jest to autentyczne. Jest tyle do zbadania; nie ma mowy, żebyś zobaczył wszystko dostępne w Pierwsza gra. “
Do tej pory widzieliśmy duże fragmenty Dawnshore z naszego praktycznego doświadczenia, a także elementy Emerald Stair Region w czerwcu ubiegłego roku, który jest bardzo bujnym, ale nieco ponurym regionem. I widzieliśmy przebłyski ShatterScarp w innych materiałach z rozgrywki, który jest regionem wysokiej pustynnej. Ma to zilustrować, iż żywe ziemie będą dzikim, dużym miejscem zarówno obietnicy, jak i niebezpieczeństwem, i jest to coś, w co cywilizacja dopiero zaczyna się przechodzić. To przynosi zarówno dobre, jak i złe – jest to przestrzeń konfliktu i przejścia, która będzie bardzo interesująca do gry i wydaje się naturalną ewolucją tego, co Obsydian robił od gry do gry w filarach.
„Wiemy, iż to, czy ktoś powraca z grania w filary wieczności, czy też jest zupełnie nowy w IP, ustawienie żywych ziem i historia Avowed będzie nowa” – wyjaśnia Patel. „Podobnie jak w przypadku każdego większego adresu IP, masz poczucie połączenia z większym światem i osi czasu poprzez bieżące wydarzenia i postacie z doświadczeniami i perspektywami. Ale chcesz uważać, aby większość treści była w tym czasie koncentrowana na obecnej historii I miejsce.
Pomaganie nowi gracze na szybkość będzie systemem sławnego w grze, który pozwala spojrzeć na warunki wiedzy i nazwiska bogów, aby pomóc w tym koncepcji bez wykorzystywania tego doświadczenia dzięki zbyt wielu wyjaśnień. Jak zauważa mnie Patel, było wiele iteracji i gry, aby trafić w to słodkie miejsce. „Zrobiliśmy kilka godzin gry za pośrednictwem działu badań użytkowników Microsoft, koncentrując się na przejrzystości mechaniki, historii i kierunku gracza w pierwszych kilku godzinach. Od poziomu prologu, do którego grałeś, po wczesne wrażenia świtu, mamy Dokonano korekt na podstawie informacji zwrotnych i ponownie się nimi odbyliśmy.
Te projekty środowiskowe mają również cel dla Twojej przygody poza rozszerzoną wiedzę i oszałamiając. Na początku pokazano ci różne sposoby podejścia do sytuacji, jednocześnie obchodząc środowisko, wykorzystując moc Grimoire, podpalając zablokowane przejście. To, jak zdecydujesz się na interakcję ze światem tej gry, będzie opierać się na niesamowitym współczynniku zanurzenia podczas poruszania się po żywych ziemiach.
„Zawsze chcemy dać graczowi kilka różnych sposobów rozwiązania niektórych problemów przed nimi” – wyjaśnia Patel. „Na przykład istnieją pewne przeszkody, które mogą wymagać ognia do spalania. W walce ogień z czasem zadaje również wielkie obrażenia. Możesz go użyć do rozpalania rzeczy takich jak wybuchowe beczki, aby wyrządzić więcej obrażeń. Możesz mieć zaklęcie lub zaklęte Broń, która zadaje obrażenia ognia. Spal przez przeszkody, które wymagają ognia, aby kontynuować przemierzanie ”.
I to nie jest tylko to, jak magia pozwala interakcja z tym światem w namacalny sposób. W ten sposób wybierasz świat Eora. Jak dzieli się ze mną Presnell, wiele uwagi zwrócono na satysfakcjonujące graczy, którzy zdecydują się skręcić poza głównymi zadaniami lub szybką ścieżką.
„To jest coś, co osobiście uwielbiam w grach, gdy programiści poświęcają czas na zapełnienie i budowanie świata z ubitej ścieżki”-wyjaśnia Presnell. „Zawsze sprawdzałem zakręty i patrzyłem na różne rzeczy, i byłem zachwycony, gdy zobaczyłem czas i opiekę w opisie tych części. Robimy to wiele w tej grze. Naprawdę nagradzamy gracza za odkrywanie Świat w jak największym stopniu.
Praca Obsidian zawsze wyróżniała się jako jedne z najbardziej wciągających doświadczeń w grach. W ciągu ostatnich kilku lat widzieliśmy, jak inwestują w swoje rzemiosło, jak nigdy dotąd i budują te całkowicie oryginalne wszechświaty, takie jak filary wieczności, pentyumentu, uziemionego i zewnętrznego. Gotują teraz tak, jakby nigdy wcześniej nie gotowali, a my uczymy tę nagrodę za grę.
Wydaje się, iż teraz łączy się wokół Avowed, podczas gdy Obsidian popycha się twórczo, aby dać nam nową perspektywę jednemu z ich najbardziej angażujących i bogatych w wiele światów. Mimo iż jesteśmy w stanie zanurzyć się dalej w tej nowej granicy Eory, przez cały czas wydaje się, iż zaczynają opowiadać jeszcze wielkie i bardziej wciągające historie niż kiedykolwiek wcześniej. Avowed to kolejny wspaniały rozdział dla bogatej historii Obsidian, ich następnej wielkiej granicy, a ja jestem na pokładzie. Zawroty głowy!
Notoryczny Uruchamia 18 lutego 2025 r. W przypadku Xbox Series X | S, aplikacji Xbox dla systemu Windows PC, Battle.net, Steam, Cloud, i będzie dostępna pierwszego dnia z Game Pass. Gracze, którzy kupują grę na Xbox lub Battle.net lub posiadają najlepsze członkostwo w grze o grze lub na PC, mogą grać zarówno na Xbox i Battle.net, łącząc swoje konta Xbox i Battle.net.
Avowed jest w tej chwili dostępny do zamówienia w przedsprzedaży na Xbox Store, Battle.net i Steam. Premium Edition oferuje do pięciu dni wczesnego dostępu, dwa pakiety skóry premium i dostęp do Avowed Digital Artbook & Soundtrack.